Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Suppe med karbonadedeig?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-15, 13:53   #1
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Suppe med karbonadedeig?

Jeg har ikke matlyst for tiden, men jeg får ned supper. Jeg foretrekker supper uten kjøtt, men vi har noen pakker med karbonadedeig og jeg burde nok få i meg litt proteiner. Jeg liker krydret mat, og planen er å lage en stor gryte med suppe som jeg kan fryse i porsjoner.

Noen som har en god oppskrift?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 14:04   #2
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Suppe med karbonadedeig?

Lag kjøttboller og ha oppi tomatsuppe eller lignende?

Bland sammen 400 karbonadedeig, 1 hakket stekt løk, 1 stor ts maldonsalt, 1 ts pepper, litt revet parmesan og litt hakket persille. Form små kjøttboller og ha dem rett oppi suppen eller tomatsausen eller i sydende kraft. Jeg liker å halvblande med svinekjøttdeig. Ha gjerne i karri, paprika, pesto, chipotlepaste, harrisa eller kajennepepper. Namnam!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 14:06   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Suppe med karbonadedeig?

Det blir for mye "mat". Om du skjønner hva jeg mener. Karbonadedeigen bør ikke gjøre så mye av seg i suppen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 14:08   #4
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.572
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Suppe med karbonadedeig?

Da hadde jeg laget en suppe etter eget ønske som det kan passe å ha krydret kjøttdeig i (tacosuppe, krydret grønnsakssuppe, tomatsuppe, eller hva som frister) og stekt den opphakket (sånn til pizza eller taco, lasagen etc, bare hakke opp og steke) med krydder på etter ønske, og puttet så mye oppi suppa som du orker at der er?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 14:09   #5
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Suppe med karbonadedeig?

Du kan lage sånn tacosuppe som jeg vet noen gjør og stavmikse kjøttet? Jeg foretrekker kjøttet organisert i kjøttboller og ikke rundtomkring i en suppe, men folk er forskjellige.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 14:11   #6
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.441
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Suppe med karbonadedeig?

Mexikansk suppe. Stek kjøttdeig å ha i suppe sammenmed hakkede tomater, selleri, litt mais og masse krydder.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 14:13   #7
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Suppe med karbonadedeig?

Tysk ostesuppe
http://www.foreldreportalen.no/forum...57&postcount=8

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 14:15   #8
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Suppe med karbonadedeig?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Du kan lage sånn tacosuppe som jeg vet noen gjør og stavmikse kjøttet? Jeg foretrekker kjøttet organisert i kjøttboller og ikke rundtomkring i en suppe, men folk er forskjellige.

Ja, egentlig gjør jeg også det. Men akkurat nå tror jeg ikke jeg får i meg noe som må "jobbes" med.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 14:17   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Suppe med karbonadedeig?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Da hadde jeg laget en suppe etter eget ønske som det kan passe å ha krydret kjøttdeig i (tacosuppe, krydret grønnsakssuppe, tomatsuppe, eller hva som frister) og stekt den opphakket (sånn til pizza eller taco, lasagen etc, bare hakke opp og steke) med krydder på etter ønske, og puttet så mye oppi suppa som du orker at der er?

Opprinnelig lagt inn av Bayone, her.

Mexikansk suppe. Stek kjøttdeig å ha i suppe sammenmed hakkede tomater, selleri, litt mais og masse krydder.

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Tysk ostesuppe
http://www.foreldreportalen.no/forum...57&postcount=8

Gode forslag. Tror kanskje en "tynn" meksikansk suppe hadde fungert best.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 14:17   #10
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Suppe med karbonadedeig?

Opprinnelig lagt inn av Bayone, her.

Mexikansk suppe. Stek kjøttdeig å ha i suppe sammenmed hakkede tomater, selleri, litt mais og masse krydder.

Jeg tror hvis du steker kjøtteigen som om det var til taco og så ha oppi en del grønnsaker sånn at det blir veldig chunky og kanskje litt tykk. Sånn mellomting mellom suppe og gryterett. Ha på en rømmeklatt om du liker det, ha gjerne på litt nachochips på toppen for litt krønsj.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 14:18   #11
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Suppe med karbonadedeig?

Eller du kan lage veldig små kjøttboller. Men det høres litt arbeidssomt ut.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 14:20   #12
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Suppe med karbonadedeig?

Nja, suppen bør nesten være drikkbar. Jeg får ikke til å "spise" noe.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 14:23   #13
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.572
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Suppe med karbonadedeig?

ER stavmikset/glatt TYNN suppe da evt et alternativ?

Altså, hakket kjøttdeig og grønnsaker, stekt og kokt som det bør, most med stavmikser og spedd med såpass veske at den blir tynn nok?

Jeg hadde gått for "grønnsaksssuppe med små kjøttbiter" i den sammenhengen tror jeg, men evt også tomatsuppe kan funke fint

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 14:27   #14
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.441
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Suppe med karbonadedeig?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Nja, suppen bør nesten være drikkbar. Jeg får ikke til å "spise" noe.

Jeg bruker å lage den meksikanske suppen veldig tynn og "suppete" og heller ha nachos og rømme som tilbehør til de som vil. Husk cayennepepper

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 14:30   #15
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Suppe med karbonadedeig?

Ja, kanskje jeg skal ta stavmikseren i bruk? Mulig jeg får i meg mer da.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 14:41   #16
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Suppe med karbonadedeig?

Jeg synes det er godt å ha kyllingfilet i sånne supper. De kan du helsteke i ovnen og så rive de opp i strimler (dra den fra hverandre med to gafler) og ha i en tynn suppe. Det er mulig det funker med stekt kjøttdeig i tynn suppe, men synes som HV at det høres litt uryddig ut.

Ellers så har jeg hørt at mange moser litt linser, tror kanskje det er mer egnet enn kjøttdeig? Gaia har lagt ut en god oppskrift på suppe med linser som skal pureres.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 14:42   #17
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Suppe med karbonadedeig?

Ja, jeg liker kylling bedre, men så har vi så mye karbonadedeig liggende.

Linsesuppe spiste jeg i går og i dag...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 14:56   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.402
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Suppe med karbonadedeig?

Hva med en vietnamesisk buljongsuppe med chilikjøttboller, nudler, broccoli og friske urter?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 21:01   #19
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.908
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Suppe med karbonadedeig?

Taco suppe er en favoritt her i huset:
Taco Suppe

Ingredienser:
400g kjøttdeig/karbonadedeig
1 løk finhakket
3 hvitløksfedd finhakket
1 ts spisskumin
1 ts malt koriander
1/4 ts chillipulver
1 boks cherrytomater
1l kyllingkraft eller buljong
1 boks svarte bønner
1 boks mais
1-2 ss tomatpuré

litt olivenolje til steking, salt og pepper

Til servering:
Rømme
Revet ost
Tortillachips
Avocado I biter
Koriander

Fremgangsmåte:
Finn frem en gryte som også er god til å steke i - jeg brukte Le Creuset gryta mi. Sett den på høyvarme og når det begynner å ryke av gryta har du litt olivenolje opp i og så kjøttdeigen. Bryt kjøttdeigen opp med en sleiv og la det steke til kjøttet får god farge. Når du ser at kjøttet har fått god farge kan du røre lett i gryta. La det stå og steke igjen.
Når kjøttet er nesten ferdigstekt, kan du sette ned varmen og ha opp i løken. Stek videre noen minutter til løken er myk. Ha opp i hvitløk og stek et minutt eller to til. Ha så opp i krydder og la det steke godt med kjøttet. Kvern gjerne litt salt og pepper over samtidig.
Hell cherrytomater og kraft i gryta og la det koke opp. Hell væsken av bønnene og maisen, skyll og ha opp i gryta. Rør inn tomatpuré, mengde etter smak. Kok videre slik at suppen er gjennomvarm og smak til med salt og pepper.

Server med ønsket tilbehør og gjerne litt hot sauce for de som liker det ekstra spicy!

Jeg ser også for meg at paprika I biter og/eller vårløk kan være godt oppi.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 21:09   #20
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.179
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Suppe med karbonadedeig?

Denne kremostsuppen brukte jeg mye til en med dårlig matlyst og et høyt proteinbehov.
http://www.tine.no/oppskrifter/midda...r/kremostsuppe

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no