Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2019

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-19, 20:19   #341
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2019

I dag har jeg og mine 2 jenter hatt bakedag. Veldig koselig! Fikk bakt vørterkake og julekake, og flere kakeslag.

Er også nesten i boks med julegavene, mangler 2.

__________________
95, 99, 04

Sist redigert av Erica : 07-12-19 kl 21:15.
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-19, 20:20   #342
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.680
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Opprinnelig lagt inn av My, her.

I dag har jeg bakt, en boks full av familiens obligatoriske "karamellspon" (som er en litt seigere og mer karamellaktig type havreflarn), og har laget pepperkakedeig som skal stå i kjøleskapet over natta og bakes i morgen. Har pakket inn alt av gaver som skal leveres neste helg, og mangler bare én gave der, nærmere bestemt til svogeren min. Aner ikke hva jeg skal finne på der. Mann, 44 år, praktisk anlagt, sporty og glad i friluftsliv, har "alt". Drikker svært lite alkohol, og har skapet fullt av flasker med diverse drikkevarer fått i firmagaver etc, som aldri blir drukket. Tips mottas med takk.

Sjokolade er aldri feil.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-19, 21:09   #343
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg er stort sett ferdig med gaver, men mangler til niesa mi og samboeren hennes.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-19, 21:52   #344
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.844
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Ikke ferdig her, alt ble satt litt på vent og nå henger jeg langt etter.
Prøver å finne noe lite til nevø på 7 år og niese på 8 år. Har hovedgave, derfor bare noe lite til.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-19, 22:16   #345
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.815
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2019

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Har akkurat bestilt "magisk" julekule fra snøfall. Ser for meg at lillesøster kommer til å elske denne.

https://www.tanum.no/_snofall-julekule-7090042098021


(Kilde: youtube.com)

Vi har denne. Den er helt magisk. Den blåses i mange ganger hver dag.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-19, 23:39   #346
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2019

Et gavekort kjøpt i dag.
Levert gaver under Juletre ønsker gaver på et hotell i byen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-19, 06:15   #347
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2019

Julegavene er i boks, bortsett fra de som skal strikkes ferdige. Et par av de største er allerede trygt plassert på hytta, hvor vi skal feire jul, sendt opp med sønn og svigerdatter som skulle opp denne helga. Jeg har lovet å fikse noen gaver for eksen, satser på søndagsåpent i dag for det blir dårlig med tid neste uke. Gjorde unna litt baking i går; biscotti, rocky road og noen vi bare kaller «støvkaker». Sistnevnte ligner på cookies, er med grovhakkede mandler og sjokoladebiter. Laget to typer biscotti, ene med sitron, mandler og tranebær, den andre med syltet appelsinskall i stedet for tranebær. Hvit sjokolade og tørket aprikos er også veldig godt i biscotti.

Var i København fire dager i forrige uke, og smakte - også bokstavelig talt - på julestemninga der. Tivoli er jo helt magisk i så måte med alle lysene, bodene og lukten av smult og sukkerspinn. Churros er min favoritt, ganske plain med sukker og kanel. Gløgg med sprit er bra når man fryser, gjerne to kjappe i slengen. Da blir man så varm og fnisete. Jeg er ingen shopper, men denne gangen kom jeg faktisk hjem med investeringer i kofferten, to lamper og noen av de små trærne fra The Oak Men.

I dag er planen å pakke inn noen av gavene, får se hvor mange jeg klarer. Kanskje bake enda flere biscotti, tenkte å fylle på et par glass og la de være mitt bidrag til adventskalenderen på jobb, og som sagt fikse noen gaver for eksen. Støvsuging er et must, passer datteren sin hund som røyter noe vanvittig for tida! De to lappetrolla får få seg en god tur seinere i dag. Og så blir det å strikke på julegavene, kanskje se The Irishman samtidig.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-19, 09:07   #348
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Tivoli er jo helt magisk i så måte med alle lysene, bodene og lukten av smult og sukkerspinn.

For første år på lenge er vi ikke i København før jul, vi fikk bare ikke til å klemme et besøk inn i førjulsskjemaet. Angrer litt på at vi ikke har prioritert annerledes, for jeg savner den magiske stemningen i Tivoli.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-19, 11:19   #349
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

I går hadde julealven strødd mel utover benken og laget en snøengel i det. I dag våknet barna til stua full av ballonger. I mange var det små nissesjokolader og i den ene hadde sannelig julealven gjemt seg! (Og ja, det var litt av en jobb å få stappet alven oppi, men det gikk! )

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-19, 11:29   #350
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.858
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg føler at jeg ikke kommer i gang med julehandle og sånt i år. Eller kanskje det bare er at jeg ikke har noe julestemning, jeg vet ikke helt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-19, 11:33   #351
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.680
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Idag skal vi på julekonsert og høre venner synge og spille. Det blir kos.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-19, 11:48   #352
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg kjøpte juletre på medlemspris på coop obs bygg i går. 250 kroner for en edelgran var billig. Kommer nok ikke inn ennå, men tenkte at jeg like godt kunne dra innom mens de hadde godt utvalg.

Ellers er jeg godt i rute. Hadde reperatør på stekeovnen før helgen, så nå er den klar for julebakst og ribbe. Et par presanger ut av huset i går, nå er det ikke mer som skal ut av huset før vi skal møte familie for julegaveutveksling og kveldsmat et par dager før jul. Men tenkte jeg snart skulle begynne å pakke inn. Det er fortsatt et par pakker jeg venter på i posten, men alt er på vei og skal være i hus i god tid.

I år føler jeg at stresset er skikkelig lavt, vi har tid til kos og begynner å føle på julestemningen.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-19, 12:25   #353
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg begynner å få kontroll på julegavene, men de vanskeligste i år er mann og barn. Eldstemann får nok noen oppgraderinger til pc'en - han ønsker seg nytt skjermkort liksom. Yngstemann ønsker seg spill... jeg har kjøpt noen bilder ti rommet hans, som er litt sånn halvveis ferdig. Mannen er jeg helt blank på!

Vi reiser bort denne julen, så det er ikke så mye som må handles inn. Jeg planlegger dog å bake lakkrismarengs og sarah bernard, det er mine favorittjulekaker!

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-19, 12:37   #354
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2019

I dag blir det pepperkakebaking i huset, etter at jeg og yngstejenta har vært på bytur, sett på julemarkedet og levert julegave på et hotell. Lager muligens brune pinner i dag også.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-19, 12:52   #355
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2019

Her skal det bakes kakemenn i dag. Og jeg burde startet for et par timer siden....det tar TID...

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-19, 15:48   #356
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.494
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

I har bakt kakemenn i dag, det tar litt tid ja men nå er første sort i boks.

Nei, de er ikke i boks, de ligger på rist enda, skal i boks og ser ikke at vi får tid til å male dem i dag tror jeg så vi får se når det blir. For etter middag nå er det adventskonsert med korpset.

Siste konsert. Så er vi fersig. Bare at det er ikke sant for det har ikke kommet dato for koret sin konsert enda. I fjor tror jeg de sang tre.... Hmm, jeg så var såa glad for at de neste to helgene er fri...

Det er ikke alle gaver som er i hus av de som skal sendes engang og altså bare en sort bakt, jeg sliter med å ta innover meg at det er desember.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-19, 19:53   #357
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg fikk hjelp av min ene 9-åring i dag, og fikk hele kakemannbaksten unna på 4 timer! Det er første året ungene faktisk er til HJELP.
Nå har jeg pepperkaker, sirupsnipper, krumkaker, berlinerkranser og sandnøtter igjen!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-19, 20:13   #358
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.680
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg er helt blæh denne julemåneden av ulike årsaker som som jeg ikke vil gå på inn her, men nå har jeg akkurat satt på Love Actually ( Netflix) for å prøve å komme i stemning.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-19, 20:20   #359
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2019

Om det er noen trøst har ikke jeg heller julestemning, Millen. Vi ser Snøfall, har skrevet noen julekort, kjøpt noen gaver og bakt en sort. Har fortsatt god tid tenker jeg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-19, 21:25   #360
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.494
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Hjelpes, hvor stor deig lager du, Taien?

Vi bakte med tre unger som var til varierende grad av hjelp, mellom 4 og 11 år er det jo litt forskjell. Deig av 2 kg hvetemel er dobbel oppskrift av den jeg har, men det lå vi liksom ha.

Vi var ferdig med det hele på drøyt 2 timer, men da har vi ikke malt dem enda da altså.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no