Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor skal vi feire sølvbryllup?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-07-16, 11:26   #21
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor skal vi feire sølvbryllup?

Brasil!
Kommer ikke allverdens langt der for den prisen, men Rio og Foz do Iguacu, samt dager på Ilha do mel må være drømmen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-16, 11:34   #22
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor skal vi feire sølvbryllup?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Brasil!
Kommer ikke allverdens langt der for den prisen, men Rio og Foz do Iguacu, samt dager på Ilha do mel må være drømmen.

Brasil er drømmen, en gang når ungene har flyttet ut.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-16, 11:56   #23
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.677
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor skal vi feire sølvbryllup?

Det er mange år siden jeg var på Santorini og har dessverre ikke hotelltips.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-16, 12:00   #24
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.803
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor skal vi feire sølvbryllup?

Jeg stemmer også for Lisboa, nydelig og romantisk by, passe stor, og ikke langt til hav og strender.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-16, 20:49   #25
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor skal vi feire sølvbryllup?

Vi likte Amalfikysten og Capri veldig godt. Jeg tror 10 dager på Capri kan bli litt kjedelig egentlig, det er veldig vakkert men ikke så stort, med mindre en liker å shoppe i dyre butikker. Vi var vel tre dager der. En kombinasjon av Amalfikysten og Capri kan anbefales i hvert fall, men dere vil kanskje være på en plass?

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-16, 20:54   #26
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor skal vi feire sølvbryllup?

Jeg tenker dere må reise et sted som er ganske direkte fra Bergen. Sist jeg skulle til Lisboa brukte jeg 9 timer med fly, for måtte om Amsterdam. Mens det tok 6t til New York direkte fra Bergen.

Samos er en liten fin gresk øy som er billig og det går direktefly. Man kan og velge å reise videre til enda mindre øyer med båt uten at det tar alt for lang tid.

Kroatia går direkte.

Når man reiser bare voksne så går det jo fint å vente 4 timer på en flyplass for overgang. men det tar jo tid fra reisen.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-16, 21:02   #27
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.241
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor skal vi feire sølvbryllup?

Ving har i alle fall flere sunprime hotell som er for voksne. Noen av disse ser veldig fine ut.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-16, 21:54   #28
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor skal vi feire sølvbryllup?

Sikker på at du ikke vil til Spania? Mallorca blir annerledes enn fastlandet. Kom hjem derfra i dag, og har sett meg ut et sted mannen og jeg skal på vårt jubileum forhåpentigvis (vi hadde bryllupsreisen vår til Mallorca og Palma). Helst før. Fantastisk sted. Har ikke bodd der, men sett på det utenfra og på bildene og hvor det ligger. Suprime hotell med 16-årsgrense. Kun 10 minutter fra flyplassen og kun 15 minutter inn til Palma, og Mallorca er ei fantastisk øy om du bare holder deg unna Alcudia og Magaluf/PalmaNova. Jeg har fått nytt favorittsted på Mallorca nå som er Playa de Palma, men da helt i enden av den lange stranden der hvor dette Ving Suprime hotellet Waterfront ligger. Skal ha rom i 5. eller 6 etasje. Dette hotellet ligger i den rolige enden i Can Pastilla. Veldig mye gode resturanter rett i nærheten. Og kun en kort taxitur om en vil ut og spise i Palma også en dag. Og kan anbefale leiebil også et par dager og en tur til Soller og Puerto de Soller. Og også mange andre flotte steder nærmere hotellet er det også på denne øya og oppleve. Og du har både by og strand og flott hotell og masse fint en kan gjøre om en vil. Og masse god mat.


Sist redigert av Elisabet : 08-07-16 kl 22:05.
Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-16, 22:02   #29
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.673
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor skal vi feire sølvbryllup?

Barcelona da? Både by og strand

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-16, 22:14   #30
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor skal vi feire sølvbryllup?

Niks, ikke Spania.

Vi er i Spania nå, skal til Mallorca i september og det holder på en stund.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-16, 22:19   #31
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.069
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor skal vi feire sølvbryllup?

Hvis dere ender i Dubrovnik, kan jeg anbefale denne resorten:
http://www.importanneresort.com/?utm...FYHhcgod47oE1A
Vi var på Royal palm for to år siden. Vakkert sted! Litt utenfor Dubrovnik, men bussen stopper rett utenfor. Tar vel 10 minutter eller noe. Flotte bassengområder, bra sjøbading (hoppe/gå uti fra svaberg og badesteiner).

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-16, 00:13   #32
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor skal vi feire sølvbryllup?

Tusen takk for mange tips, kom gjerne med flere. Mannen har fått scrolle tråden via min telefon (vi er som nevnt på ferie i Spania), og han er pr nå veldig klar for en gresk øy (ikke Kreta, der reiser hele nabolaget) eller Italia. Men vi må kikke mer når vi har en PC tilgjengelig og kan se og lese mer på linkene dere har delt.

Vi reiser i månedsskiftet juli/august, og før den tid skal vi på ferie med ungene. Vi har vurdert Berlin og Sør- England (mellomste skal evt på språkkurs i Cambrigde), men etter denne tråden ble Lisboa, Kroatia og Italia veldig aktuell også.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-16, 00:41   #33
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor skal vi feire sølvbryllup?

Har foreldre som har feriert mye i Portugal. Skal høre hvilke steder de anbefaler foruten Lisboa. Og en venninne tar med familien på små greske litt ukjente øyer hver sommer. Vet de er veldig glade i et par spesielle, men husker ikke navn.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-16, 08:39   #34
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor skal vi feire sølvbryllup?

Jeg hadde ikke reist til Amalfi/Capri i starten av august for en romantisk ferie. Jeg er ikke redd for folkemengder, men her snakker vi å ligge som sardiner på stranden og stå i kø for alt. Og 2357,99 for en is, liksom.

Jeg hadde reist til et lite boutique hotel på Sicilia. Eller Sardinia.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-16, 08:43   #35
Tranquil
Erfaren
 
Tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 912
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Hvor skal vi feire sølvbryllup?

Sintra uten for Lisboa anbefales varmt! Veldig romantisk, fint å gå turer og kort vei inn til Lisboa, 40 min med tog, og trikk evt buss til strand.
https://www.visitportugal.com/en/con...overing-sintra

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-16, 08:44   #36
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor skal vi feire sølvbryllup?

Jeg har et vennepar som gjør Kroatia syd med dekadense akkurat nå, og det går også veldig fint. Vi har bare gjort småbarnsversjonen.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-16, 10:22   #37
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.847
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor skal vi feire sølvbryllup?

Vi liker å farte rundt da så jeg ville reist til et sted som det var noe å se. Det kommer jo helt an på lengden på ferien.
Feks fly til en flyplass nord i Italia. Ha bil og farte rundt. Både middelhavskysten og ved Adriaterhavet. Det tar bare 4.5 time å kjøre over.
Pluss også gjerne en båttur over fra Venezia til Pulahalvøya i Kroatia.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-07-16, 10:51   #38
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor skal vi feire sølvbryllup?

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Hadde dratt til Italia. Bodd på en vingård med basseng. Mye å se om man vil, god mat og drikke og nydelig landskap.

Jeg bor for øyeblikket på vingård med basseng i Provence. Deilig ferie, men jeg mistenker at det kan bli ekstremt varmt i juli/august. Det er varmere her enn ved kysten.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-16, 13:18   #39
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor skal vi feire sølvbryllup?

Jeg er på vei hjem fra Kroatia og ville dratt dit.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-16, 13:26   #40
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor skal vi feire sølvbryllup?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg er på vei hjem fra Kroatia og ville dratt dit.

Vi skal dit i høstferien, og jeg gleder meg

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no