Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Vente på våren, 2016

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-16, 18:10   #41
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vente på våren, 2016

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Hmm... Då må eg dobbeltsjekke, trur eg.

De holder til i Holter/Nannestad. Det er tre mil fra meg, men er jo kort fra byen også, da.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-16, 18:16   #42
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vente på våren, 2016

Ah. Ikkje Holter utføre Drøbak, altså...

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-16, 18:35   #43
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vente på våren, 2016

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Ah. Ikkje Holter utføre Drøbak, altså...

Nei, men jeg sjekka ruta på gulesider nå, og det kom det opp Holter, Drøbak og Wormwoodbyen, Sogn og Fjordane. Blei en interessant tur.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-16, 18:37   #44
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vente på våren, 2016

Eg sjekka instagram og der står det Nannestad.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-16, 18:48   #45
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vente på våren, 2016

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg sjekka instagram og der står det Nannestad.

Jada, det er riktig det, de bruker visst samme hagesenter som meg, nemlig.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-16, 19:32   #46
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vente på våren, 2016

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Jada, det er riktig det, de bruker visst samme hagesenter som meg, nemlig.

Imponert. Vel. Butikken nærmast hytta er på Holter ved Drøbak. Så då blir det ekskursjon og ikkje stikk-innom-tur.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-16, 19:58   #47
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.991
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vente på våren, 2016

FP-dag hos Garden Living!

(Har jeg brukt -kvota for i dag, tro? Nei! )

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-16, 20:08   #48
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vente på våren, 2016

Ja! (Smittsom, den der!)

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-16, 20:32   #49
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vente på våren, 2016



Eg oppdaga at tomatspirene mine var blitt ganske store, så eg pønsker på kor eg skal flytte dei. Nå har eg i alle fall plass til å så squash på varmematta.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-16, 08:17   #50
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vente på våren, 2016

Ni dager igjen til våren! Jeg satte enorme mengder med tulipanløk i bed og krukker i høst, og gleder meg til å se resultatet. Og så har jeg planer om å lage en liten urtehage. Å, jeg gleder meg!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-16, 08:36   #51
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vente på våren, 2016

Jeg venter på våren jeg og, men har ikke gjort noe aktivt med det.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-02-16, 16:25   #52
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vente på våren, 2016

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Neida! Du må se på denne også: www.gardenliving.no

Plastbokssådd i denne bloggen: https://blogg.land.se/skillnadens-tr...tback-utomhus/ (Ikke for at man skal så ute nå, altså, men man ser jo at det vokser fint i sånne og.)

Jeg har prøvd meg med sånn vinter-såing jeg nå! Har lest litt på nettet, og amerikanerne er jo vill på dette her, så nå tester jeg! har sådd litt ymse frø og har to plastkasser på verandaen. Er jaggu spennende om noe som helst kommer opp...

Har sådd purre, ninja-purre (spør gubben), blomkarse, solsikker, koriander, basilikum, agurk, og sikkert et par ting til jeg allerede har glemt men jeg har faktisk satt på lapp.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (9,3 KB, 4 visninger)
__________________
2001 - 2003 - 2014

Sist redigert av Magica : 28-02-16 kl 16:32.
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-16, 20:33   #53
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.596
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vente på våren, 2016

Nå har endelig jeg også fått frø i jorda! Tomater, gresskar, blomster, paprika, chili, sukkererter og noen krydderurter. Ville og jeg kjøpte to pluggbokser på Felleskjøpet i fjor påske, de er veldig kjekke å starte med. Når denne runden med frø har spirt og blitt pottet om, blir det nok reddiker og rød-/gulbeter.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-16, 13:12   #54
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vente på våren, 2016

Nå har jeg fått plantet om noen av mine mikro-planter. Jeg sådde jo for en stund siden, og agurkplantene døde alle 3. jeg tror de stod for varmt med for lite jord og rett og slett spirte for fort. Prøver igjen...

Men cherrytomater og paprikaplanter har i dag fått hver sin potte. Skal bli spennende å se om de vokser fint fremover også. Jeg plantet de med vilje litt langt ned i potta, det er jo om å gjøre at stilken blir kraftig nå fremover.
Tomat på bildet til venstre.

Har litt ymse annet også, med litt ymse hell, men blodbeger kommer med noen søte små planter, mens løvemunn er bittesmått tynne greier jeg ikke har helt trua på...

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_6310.JPG (407,6 KB, 6 visninger)
Filtype: jpg IMG_6311.JPG (336,6 KB, 3 visninger)
__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-16, 13:48   #55
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.991
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vente på våren, 2016

Spennende, Magica!

Mine planter begynner å bli såpass store at de må flytte ut av Impecta-lysbenken. Jeg har mer lys, men syns det var så kjekt med undervanningsbrettet. Vi skal bort i påsken, så ungene og jeg har satt i gang med et prosjekt for å finne ut hvordan vi kan lage et egenmekka system for vanning og lys, sånn at "plantebarnevakten" bare må innom en gang i blant, ikke hver dag. Første forsøk består i en gjennomskinnelig hvit kasse fra Ikea med innmaten fra to Lego-kalendere stablet i bunnen. Så helte vi i en god del vann, og la oppå et gammelt frottéhåndkle, som henger ned i et vannet. Så har jeg satt tomatplantene på håndkleet, og satser på at de nå får vann. Systemet vil nok overvåkes kraftig nå i starten. Tomatplantene er blitt litt crazyass i omfanget, men lubne og fine, så jeg er ikke bekymra for helsa til plantene. Jeg elsker lysbenken min, det er iallfall sikkert. Nå ønsker jeg meg bare et høyere system, men det er mulig jeg må mekke til ei hylle med justerbare plater.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-16, 14:35   #56
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vente på våren, 2016

Spennende Luftslottet! Må få se bilde av vidunderet?

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-16, 15:05   #57
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.173
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vente på våren, 2016

Tror jeg kjører noenlunde samme lettvinte løsning som i fjor, nemlig å kjøpe ferdigsådde, allerede litt oppvokste planter (det har sikkert et egent navn) og så kun salat, gulrot og kanskje rødbete.
Siden jeg har den j.... kjølmarken i den lille potetåkeren min vet jeg ikke om jeg orker å sette potet. Jeg har et mangeårig prosjekt på å bli kvitt de, og det tynnes ut i rekkene, men er veldig arbeidskrevende å sette ut feller og fjerne de hver eneste dag.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-16, 16:05   #58
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vente på våren, 2016

Jeg gidder ikke så noe i år, men jeg plantet en masse forskjellige løker i går i det minste. Sikkert feil tid for det, men her er det så mildt at det går nok bra.
Ellers så har jeg hagen full av påskeliljer, litt krokus, hyasinter og diverse annet.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-16, 21:45   #59
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.847
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vente på våren, 2016

Vi har ikke noe plass til såing så jeg venter til uti mai og kjøper.
Men krampeventer på vår så jeg har plantet stemor. Kom over 10-pk til 60,- og satser på at de tåler å stå ute. Ble så koselig atte.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-16, 21:56   #60
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vente på våren, 2016

Jeg drukner i jobb og sjuke unger om dagen, så har ikke bestilt noe av det jeg tenkte, men sådd har vi da endelig gjort. Man har tross alt noe liggende fra før... Første batch - 17 sorter, og vi har mer som skal sås i april, pluss en del som skal sås i kaldbenk og i pallekarmer. Gutta pleier å forkultivere solsikker, men de tar såpass med plass at vi begynner litt seinere med dem i år.

Ja, og så har jeg påskeliljer (fra Kiwi) på trappa og noe som spirer en cm ned i krukkene jeg la ned løk i i høst. Snart, snart!

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no