Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Inspirasjon til små balkonger

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-15, 10:55   #1
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Inspirasjon til små balkonger

Jeg har liten balkong og trenger inspirasjon før sommeren da den er helt tom, så tenkte jeg like gjerne kunne starte en tråd. Tipper det er flere enn meg som ikke har all verdens med plass på verandaen.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-15, 10:57   #2
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inspirasjon til små balkonger

For meg er økonomi et vesentlig punkt og. Har ikke all verdens å bruke på prosjektet mitt da jeg har "litt" annet å ta tak i hjemme nå. Syntes dette var litt fint...

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-15, 12:22   #3
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Inspirasjon til små balkonger

Jeg ville prioritert en sofaaktig sak, som du viser.
Var på vennegruppe hos en som hadde det kjempekoselig med sofabenk på den ene siden, veldig koselig. Veldig likt dette.

http://www.abcnyheter.no/livet/2011/...ller-balkongen

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-15, 12:51   #4
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inspirasjon til små balkonger

Så fint! Har også tenkt tanken på å rett og slett putte en daybed der. Men har ikke noe tak over balkongen, så usikker på om den vil ruste..?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-15, 12:56   #5
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Inspirasjon til små balkonger

En balkong i nabolaget har hengt opp gardinstenger under balkongen over, og har lange, løstvevde gardiner rundt balkongen. Ser veldig hyggelig ut. Usikker på om det er praktiske utfordringer, men de har hatt det flere somre, så det fungerer åpenbart for dem.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-15, 13:00   #6
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inspirasjon til små balkonger

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

En balkong i nabolaget har hengt opp gardinstenger under balkongen over, og har lange, løstvevde gardiner rundt balkongen. Ser veldig hyggelig ut. Usikker på om det er praktiske utfordringer, men de har hatt det flere somre, så det fungerer åpenbart for dem.

Høres kjempefint ut!

Jeg bor øverst og har døren inn fra kortsiden. Vanskelig å finne solskjerming som fungerer også.....

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-15, 13:17   #7
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.425
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Inspirasjon til små balkonger

Denne maa jeg abonnere paa. Vi flytter snart og nyleiligheten har en liten balkong som jeg gjerne vil ha tips til aa innrede paa en koselig maate.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-15, 13:24   #8
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.053
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Inspirasjon til små balkonger

http://project.vbook.no/project.asp?version_id=1387#b1

http://project.vbook.no/project.asp?version_id=1097#b38

http://project.vbook.no/project.asp?version_id=964#b40

http://project.vbook.no/project.asp?version_id=806#b14


Sist redigert av Jålebeinet : 27-04-15 kl 13:42.
Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-15, 14:04   #9
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inspirasjon til små balkonger

Jeg har også bitteliten balkong. Flytter i mai til en marginalt større balkong, og skulle gjerne ha innredet den litt. Men jeg vet med meg selv at jeg ikke kommer til å gidde å dra særlig mye puter og styr inn og ut, så det er vel i grunne håplst.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-15, 15:06   #10
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Inspirasjon til små balkonger

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.


Jeg bor øverst og har døren inn fra kortsiden. Vanskelig å finne solskjerming som fungerer også.....

IKEA har parasoll som kan stå inntil veggen, kan det funke?

Ellers syns jeg IKEA har mye fine hagemøbler, blant annet moduler til sofaer.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (50,3 KB, 88 visninger)
__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-15, 15:10   #11
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inspirasjon til små balkonger

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

IKEA har parasoll som kan stå inntil veggen, kan det funke?

Ellers syns jeg IKEA har mye fine hagemøbler, blant annet moduler til sofaer.

Det var en snerten liten parasoll. Løper og kjøper!!

Ikea sine hagemøbler er fine, men sofaene er ikke noe særlig komfortable. Putene er syltynne og er veldig "dvaske". I alle fall mesteparten.....

Edit: Parasollen kosteer 169 kr... lurer veldig på kvaliteten da.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-15, 15:17   #12
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Inspirasjon til små balkonger

Det er bare parasollen, foten koster en del i tillegg. Men har den ikke selv så jeg kan ikke si noe om kvaliteten, syns bare den så litt smart ut.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-15, 15:26   #13
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.425
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Inspirasjon til små balkonger

Mange fine tips og bilder paa pinrest

https://de.pinterest.com/explore/small-balcony-decor/

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-15, 15:32   #14
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Inspirasjon til små balkonger

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg har også bitteliten balkong. Flytter i mai til en marginalt større balkong, og skulle gjerne ha innredet den litt. Men jeg vet med meg selv at jeg ikke kommer til å gidde å dra særlig mye puter og styr inn og ut, så det er vel i grunne håplst.

Vi har en sofagruppe på terrasen, og der gidder vi ikke styre med puter og sånt. Jeg har kjøpt et trekk jeg bare drar over, veldig enkelt. Kjøpt på hagesenter. Jeg må legge noen steiner langs kanten da, så det ikke blåser bort, men det er kanskje bare fordi det egentlig er litt stort - hadde det passet bedre hadde det nok sittet bedre fast.

Noe sånt: http://www.trademax.no/hagemobler/mbelskydd/mobeltrekk (Det er ikke det jeg har)

På verandaen har vi tak, så der ligger alt ute. Tar det inn om vinteren bare.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-15, 15:46   #15
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Inspirasjon til små balkonger

Ja, møbeltrekk er genialt. Det bruker vi også, både hjemme og på hytta. (På hytta tar vi putene inn når vi ikke er der, men bruker trekket når vi skal være der.)

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-15, 16:06   #16
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inspirasjon til små balkonger

Vi har litt tak, naboens balkong gir litt le. Så møbeltrekk kunne nok fungert, ja. Vi har en uttrekksseng til overs etter flyttingen, kunne kanskje fyllt den med puter og diverse og brukt den som sofa, ja.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-15, 17:09   #17
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inspirasjon til små balkonger

Jeg har en "hjørnebalkong". Er andre etg på en tomannsbolig hvor det er to vegger, så to sider med rekkverk. Døren ødelegger muligheten for markise, så må ha en parasoll.

Har forelsket meg litt i ideen med sånn dagseng i metall ute på verandaen, kjenner jeg.... Og jeg har plass til å ha den på den kortsiden hvor det ikke er dør. Får også plass til en liten stol og et lite bord evt.

Har lyst på sånt "fatbord"..

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-15, 17:15   #18
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Inspirasjon til små balkonger

En av de mest fantastiske balkongene jeg har vært på tilhører et medlem av dette forumet, i Oslo. Den balkongen var overbygd da, så det gir mer spillerom. Hun har en svær daybed med mange puter, flere forskjellige lykter med stearinlys og massevis av krukker med planter i. Skikkelig shabby chic i stilen, og så herlig!

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-15, 12:35   #19
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inspirasjon til små balkonger

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

En av de mest fantastiske balkongene jeg har vært på tilhører et medlem av dette forumet, i Oslo. Den balkongen var overbygd da, så det gir mer spillerom. Hun har en svær daybed med mange puter, flere forskjellige lykter med stearinlys og massevis av krukker med planter i. Skikkelig shabby chic i stilen, og så herlig!

Er litt sånn jeg vil ha det. Vil kalle stilen min en blanding av dempet Shabby Chic/Home and cottage-ish og nordisk stil. Er glad i gamle rustikke møbler, men pynter med skinn, dyremotiver og kalde farger mot eik og treverk i hovedsak.

Er såååå gira på å få meg en sånn dagseng som på bildet over her. Kan dytte madrass og puter under sengen min som er i rommet ved siden av balkongen, når det ikke er i bruk. Spørsmålet er vel mer om den vil ruste og om bunnen vil holde seg. Må kanskje ha et trekk eller noe?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-15, 12:45   #20
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Inspirasjon til små balkonger

Da kan du isåfall male over med bengalakk.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no