Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-15, 16:54   #1
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Det er snart februar, det er på tide å hage litt igjen! I alle fall forberede litt, da. Hvem skal så? Hva sår dere, og når? Jeg tror noen av dere har begynt litt alt?

Sjøl har jeg bestilt frø og har planer om å gå mer systematisk til verks i år, varmematter er i hus, og så skal jeg ha noen lysarmatur også. Planen er å sette såkar og potter i spisestua til det har spirt, og så flytte det ut i den lille juksevinterhagen min etterpå. Der er det kjølig, for tida mellom 12 og 15 grader, men jeg trenger mer lys. Det er bare én vegg med glass pluss et vindu der, og ikke glasstak. Jeg begynner nok så smått bare jeg får lysarmaturene på plass.

Jeg har bestilt gulrøtter, pastinakk, fennikel, sukkererter, diverse salat og en hel masse urter, for i år skal vi i alle fall få på plass kjøkkenhagen vår! Jeg sår vel det meste ute etter hvert, men urtene skal forkultiveres. Jeg har bestilt frø til alt for masse sommerblomster og et par stauder også, husker ikke en gang alt uten å sjekke, og så får vi se om jeg klarer å drive fram noe som helst... De siste to åra har jeg ikke fått til å dyrke noe annet enn unger, men har tro på at denne sesongen blir bedre i så henseende. Jeg får tomater og en del annet av mamma etter hvert, men hun begynner ikke før i månedsskiftet februar-mars, i oppvarma drivhus.

Jeg skal endelig få kommet ordentlig i gang med hagen i år, etter flere år med store uteprosjekter som har tatt all tid og en ordentlig kjip vår i fjor, og nå gleder jeg meg så veldig!

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-15, 20:31   #2
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.539
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

ehh, blodbeger skulle jeg så ved nyttår.
Chili har jeg også lest og lært at man faktisk med fordel kan så i januar, vi som ikke har drivhus kan egentlig ha dem i stuevinduet, det har jeg hatt før, og da kan de jo komme tidlig. (Jeg har et rom med grei temp og lysrør tiltekt dette bruk for å ha dem på sånn etter at de har spiret på kjøkkenbenken.

Jeg har altså bare ikke kommet igang enda.

Men det blir chili og blodbeger, og muligens en paprika som ikke blir større enn stuevinduplass sånn nå snart, tomat og agurk og paprika som skal ut blir senere, men jeg må finne en løsning, jeg hadde et sånt plastdrivhus (pvc) fra jula, som blåste i stykker med tomatene mine inni litt sånn tidlig i høst, så jeg vet ikke helt hvilke forhold tomatene får i år, så jeg må begrense antallet, veldig.

Noe urter har jeg tenkt å så og kanskje ha inne, og noe skal ut, og noe skal direktesås ute, det skal også salat antar jeg. I år skal vi lage til minst en pallekarm med gørnnsakshage, i tillegg til de masse bøtter og potter med tomat etc

Forresten, pellargonia skal også sås sånn i disse tider, jeg har noe frø igjen tror jeg fra i fjor.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-15, 20:42   #3
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Ja, jeg har visst også pelargoniefrø og chili liggende fra før. Har sortert de posene jeg alt har liggende etter hvilken måned de skal sås, og mener å huske det var et par-fire sorter som bør sås i januar.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-15, 20:48   #4
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.115
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Jeg skal vel så tomater i år og, tenker jeg. Har frø fra i fjor (og forfjor). Litt usikker på når jeg skal starte, men ikke helt enda. Paprika hadde jeg i fjor, det var deilig. Hadde chili og, men det blir bare tull, for det blir alt for sterkt. Usikker på om jeg skal så noe blomsterfrø, jeg bør kanskje det, men har mye på friland allerede. Sjekke opp! Så at plantasjen hadde massivt med frø nå i alle fall!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-15, 21:33   #5
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.539
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Ja, jeg har visst også pelargoniefrø og chili liggende fra før. Har sortert de posene jeg alt har liggende etter hvilken måned de skal sås, og mener å huske det var et par-fire sorter som bør sås i januar.

Det har jeg også, jeg har bare ikke reelt sådd noe i januar enda

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-15, 15:57   #6
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Har ikke sett tråden før nå, og tenkte at vi måtte ha en, og så fantes den allerede!

Jeg har sådd paprika, chili, våradonis, ramsløk.
Og så har jeg sådd Meyer Lemon frø i full lengsel etter sommer. Vi får se hvordan det går.

I februar skal jeg så
Tomat
Stemorsblomster
Keiservinde og en del til, har ikke frøboksen her

Mars/april
Agurk
Pluggbrett med grønnsaker

Av utstyr så har jeg også kjøpt varmematte, og guri det gjør virkelig forskjell!
Og så har jeg sjøpet meg en liten Hawskanne og messingforstøver fordi de er så fine og fordi jeg hadde skikkelig lyst på.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-15, 16:14   #7
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Den kanna og forstøveren har jeg sikla på også, pappa hadde akkurat sånn messingforstøver da jeg var liten, så den liker jeg ekstra godt.

Jeg har ikke sådd noe ennå, men frø er kommet i hus og sortert i tre rom i boksen sin etter såtidspunkt. Garden Living og det beste hagesenteret i strøket skal visst begge få inn lysarmaturer neste uke, så jeg venter litt til på det. Lader opp med hageprogram så lenge, Fork to Fork var midt i blinken, Esme!

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-15, 16:20   #8
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Den kanna og forstøveren har jeg sikla på også, pappa hadde akkurat sånn messingforstøver da jeg var liten, så den liker jeg ekstra godt.

Jeg har ikke sådd noe ennå, men frø er kommet i hus og sortert i tre rom i boksen sin etter såtidspunkt. Garden Living og det beste hagesenteret i strøket skal visst begge få inn lysarmaturer neste uke, så jeg venter litt til på det. Lader opp med hageprogram så lenge, Fork to Fork var midt i blinken, Esme!

Ikke sant? Jeg bestemte meg for å prøve å dobbeltså reddik og pastinakk i vår og så skal jeg så mangold, etter tips fra den serien. Og så fikk jeg lyst på squash igjen.
Jeg har hatt squash og gresskar i drivhuset, men de blir så monstrøst store og tar all plass. Men kanskje i en stor potte eller noe sånt. Hmm. Plantet i komposthaugen med nedslående resultat, det er ikke nok sol der.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-15, 16:24   #9
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Annen guiltypleasurekjøp er brikettlageren som GardenLiving har, den skal jeg få testet ut også (Harriet anbefaler den, hun har absolutt alt av kult hageutstyr).l

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-15, 16:29   #10
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Jeg har chilifrø og paprikafrø klar til å såes, skulle egentig gjøre det i går. Lurer på om jeg må sette dem på badet, jeg har ikke varmematte og det er for kaldt på kjøkkenet enda.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-15, 16:42   #11
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Her må jeg følge med. Jeg er alltid for sent ute med å så, og ender opp med å så rett ut, og plantene blir ikke ferdig. Dere som forkultiverer, hva sår dere i? Her er det grønne avlange minidrivhus og melkekartonger i vinduspostene rundt om i huset, til gubbens store fortvilelse... Har dere noen bedre tips?

Har planer om å så:
paprika
chilli
mais
neper?
bønner
tomater

ruccula og reddiker pleier jeg å så direkte

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-15, 16:55   #12
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Den brikettlageren så jo veldig kjekk ut, særlig hvis man faktisk får sunnere røtter! Kanskje jeg skal prøve jeg og, jeg har alt kjøpt såkar i plast og jeg har noen store sinkbrett fra før. Tidligere har jeg bare sådd i minidrivhus eller papirpotter på brett.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-15, 10:31   #13
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Jeg har sådd paprika, chili, blodbeger, engletrompet, klokkeranke og høstphlox. Nå er det verbena, thunbergia og en del stauder som står for tur.

Jeg kommer til å så melon snart, tomater om en liten måned og agurker etterhvert.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-15, 10:32   #14
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Jeg har chilifrø og paprikafrø klar til å såes, skulle egentig gjøre det i går. Lurer på om jeg må sette dem på badet, jeg har ikke varmematte og det er for kaldt på kjøkkenet enda.

Ha dem på badet mens de spirer. Sett pottene på et brett, legg gladpack over og flytt dem ut i lyset når det spirer.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-15, 10:33   #15
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Ja, stemor har jeg sådd. 50-60 planter. Jeg har en plan om å finansiere litt av galskapen min med å lage et lite plantemarked utenfor garasjen, der jeg skal selge overskuddsplantene mine.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-15, 10:53   #16
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Ja, stemor har jeg sådd. 50-60 planter. Jeg har en plan om å finansiere litt av galskapen min med å lage et lite plantemarked utenfor garasjen, der jeg skal selge overskuddsplantene mine.

Lurt! Mamma gjør sånn, tar med på jobb. Lærere er visst gærne etter tomater, 50-100 planter borte i løpet av spisefri.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-15, 14:14   #17
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

I februar skal jeg så tomater og verbena og en drøss med andre blomster jeg ikke husker navnet på, bare at det var fint bilde på pakken.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-15, 11:56   #18
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Når er det for sent å så tomater?

Skal bruke kjøkkenet i utleieleiligheten til plantedyrking, men pr. dd. er det pussestøv og byggmaterialer over alt der nede. Mørkt og kaldt er det og.

Har lyst på (lilla) blomkål. Når må den sås inne?


Sist redigert av Éowyn : 06-02-15 kl 12:25.
Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-15, 13:45   #19
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.115
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Jeg sådde tomater 28.mars i fjor, det gikk fint og ble store planter som ga masse avling.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-15, 09:29   #20
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva sår du nå? Forkultivering 2015

Jeg venter med tomatene enda.

Skal så i helgen eller til uken.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
forkultivering, frø, hage, sådd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no