Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Downton Abbey

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-15, 09:43   #61
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.677
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Downton Abbey

Opprinnelig lagt inn av Éowyn, her.

Er dette siste sesong?

Tror det ja.
Som Maggie Smith selv sa, det er begrenset hvor lenge hennes rollefigur kan leve.

Jeg er enig at det begynner å bli tynt, episode 2 synes jeg var kjedelig..

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-15, 12:11   #62
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Downton Abbey

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg synes det begynner å bli litt tynt. Etter hvert som vi blir mer og mer glad i hovedpersonene må serien opprettholde dette ved å legge mer følelser og godhet inn i herre tjener forholdene, det virker ikke realistisk lenger. Men veldig fin serie. Håper alt løser seg for Edith nå!

Edith er vinneren. Det er hun som kommer best ut til slutt, det er jeg sikker på.
Jeg synes også serien begynner å bli tynn, men jeg ler fremdeles godt av gamlemor.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-15, 12:14   #63
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Downton Abbey

Jeg irriterer meg grønn av lady Mary og håper hun går litt på trynet snart. Edith er super, men jeg skulle ønske de kunne røpe at hun er biologisk mor til Marigold snart. Også liker jeg at Branson er tilbake da. Så jeg synes gårsdagens episode lover godt for videre episoder. Men den der sykehussaken må få en løsning snart, for den er gørrkjedelig.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-15, 13:05   #64
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Downton Abbey

Er jeg den eneste som liker Mary? Hun er jo den eneste i serien som faktisk mener kvinner har en plass i samfunnet sammen med Isobel. Jeg mener hun har en positiv innvirkning på både Cora og Eidth.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-15, 13:52   #65
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Downton Abbey

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Er jeg den eneste som liker Mary? Hun er jo den eneste i serien som faktisk mener kvinner har en plass i samfunnet sammen med Isobel. Jeg mener hun har en positiv innvirkning på både Cora og Eidth.

Jeg synes da at både Cora og Edith har bein i nesa de også, uavhengig av Mary. Jeg synes Mary er snobbete og sjefete og tråkker over andres grenser (særlig i de siste episodene). At hun er en sterk kvinne er forsåvidt greit nok, men hun valser over. Også er hun slem mot Edith (som ikke er grei tilbake, det er så, men Mary er verst synes jeg).

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-15, 14:56   #66
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Downton Abbey

Jeg synes de klarer å opprettholde serien, jeg. Og jeg liker Mary. Jeg synes det er kult at hun ikke bare gifter seg for å gjøre det, men er tøff nok til å vente på den rette. Jeg håper hun finner kjærligheten på ny.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-15, 16:26   #67
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Downton Abbey

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Jeg synes de klarer å opprettholde serien, jeg. Og jeg liker Mary. Jeg synes det er kult at hun ikke bare gifter seg for å gjøre det, men er tøff nok til å vente på den rette. Jeg håper hun finner kjærligheten på ny.

Er det bare jeg som tror at det blir med Tom?

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-15, 17:13   #68
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Downton Abbey

Opprinnelig lagt inn av Pasta, her.

Er det bare jeg som tror at det blir med Tom?

Det tror jeg også. I alle fall foreløpig.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-15, 17:19   #69
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Downton Abbey

Opprinnelig lagt inn av Pasta, her.

Er det bare jeg som tror at det blir med Tom?

Jeg tenkte også på det i går.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-15, 17:40   #70
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Downton Abbey

Opprinnelig lagt inn av Pasta, her.

Er det bare jeg som tror at det blir med Tom?

Usikker, jeg tror ikke Tom er hennes type, men samtidig han er en mann som står på barikadene, så ikke en utenkelig relasjon.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-15, 17:48   #71
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Downton Abbey

Opprinnelig lagt inn av Pasta, her.

Er det bare jeg som tror at det blir med Tom?

Det blir bare for teit. Men slik som serien utvikler seg nå, så tror jeg det godt kan være mulig.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-15, 17:49   #72
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.688
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Downton Abbey

Hun som spiller Mary har visstnok benektet det i et intervju og sagt at de har et søskenforhold. Men kan jo være for å villede.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-15, 18:16   #73
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Downton Abbey

Jeg håper ikke Mary ender opp med Tom. Det blir bare tull. Jeg tror hun klarer seg pent selv.
Edith er jeg også usikker på, men nå dukket det jo opp en potensiell romanse i går.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-15, 20:05   #74
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Downton Abbey

Tom og Mary passer ikke sammen.

Og tynt? :skingrestemme: Jeg elsker serien uansett og er ikke istand til å tenke at det skulle være noe feil med den.

Det nære forholdet mellom tjenere og herrefolk henger vel også sammen med at de tjenerne det nå er et nært forhold med, har jobbet der i en evighet. Jeg kan ikke tenke meg annet enn at det ble en viss nærhet i slike relasjoner i virkeligheten også .

Men de Marigold-scenene i forrige episode tok litt knekken på meg. Stakkars fostermoren.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-15, 20:18   #75
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 909
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: Downton Abbey

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Tom og Mary passer ikke sammen.

Og tynt? :skingrestemme: Jeg elsker serien uansett og er ikke istand til å tenke at det skulle være noe feil med den.



Sitat:

Men de Marigold-scenene i forrige episode tok litt knekken på meg. Stakkars fostermoren.

Ja, enig. Det gikk inn på meg!

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-15, 22:45   #76
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Downton Abbey

Jeg synes DA er svært utvannet nå, alt er forutsigbart og de slår for mye mynt på gammel moro. Eneste grunnen til at jeg ser på nå er at jeg selvfølgelig lurer på hvordan det slutter (og jeg også har en snikende følelse av at det blir Mary og Tom). Jeg elsker virkelig DA og skulle ønske de hadde avsluttet serien tidligere. Hverken sesong 4 eller 5 nådde helt opp til de første sesongene, og denne sesongen... gjesp.

Jaja, de tar det sikkert igjen på julespesialen. De hentet seg mesterlig inn igjen på den i forrige sesong synes jeg.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-15, 23:00   #77
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Downton Abbey

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Jeg synes DA er svært utvannet nå, alt er forutsigbart og de slår for mye mynt på gammel moro. Eneste grunnen til at jeg ser på nå er at jeg selvfølgelig lurer på hvordan det slutter (og jeg også har en snikende følelse av at det blir Mary og Tom). Jeg elsker virkelig DA og skulle ønske de hadde avsluttet serien tidligere. Hverken sesong 4 eller 5 nådde helt opp til de første sesongene, og denne sesongen... gjesp.

Jaja, de tar det sikkert igjen på julespesialen. De hentet seg mesterlig inn igjen på den i forrige sesong synes jeg.

Blir det julespesial i år?!

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-15, 23:01   #78
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Downton Abbey

Enig Ruslebiffen. Jeg har fulgt med med et halvt øye denne sesongen, men allerede i forrige sesong synes jeg at det begynte å minne mer og mer om ordentlig såpe (alla Glamour lissom), og det orker jeg bare ikke. De skulle avsluttet for en tid tilbake for nå er det tynt altså.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-15, 23:18   #79
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.677
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Downton Abbey

Enig at det er tynt og så ble det bare for teit med den bilulykken igår.
Jeg digger Maggie Smith og hennes rollefigur da.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-15, 23:23   #80
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.412
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Downton Abbey

Mest medrivende denne sesongen har vært Thomas Barrow, han engasjerer meg. Synes hans karakter har utviklet seg mest.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no