Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Viss du skulle nå eit fly

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-19, 21:38   #1
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Viss du skulle nå eit fly

som går 0815 fra Gardermoen til sentraleuropa på ein onsdag, og skulle sjekk inn bagasje, når ville du vore de då?
Viss eg kjem til Gardermoen kvelden før, kan eg då sjekke inn så eg kan gå rett til bagasjedropen på morgenen?
Og er det noko som helst sjans for ein SAS-frokost på flyet, eller er det sånn det var på nittitalet, det?

Fleire spørsmål følger. Har visst ikkje vore i utlandet på fire år

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-19, 21:41   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Viss du skulle nå eit fly

Jeg tror du kan sjekke inn bagasjen kvelden før. Med vekt på tror. Du kan havne i pendler-rush, så om du vil ha god tid er du der halvannen time før. Men det holder sikkert med en time. Du kan sikkert kjøpe frokost på flyet, men ikke sikkert du får. Det kommer an på billetten din.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-19, 22:14   #3
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Viss du skulle nå eit fly

Jeg hadde sikkert vært der en drøy time før, men jeg reiser veldig mye til utlandet i jobb. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg sikkert vært der nærmere to timer før, da er du garantert at det går smertefritt og greit.
Frokost får du ikke, med mindre du har plus billett. Du får kaffe og te, men kan kjøpe frokost ombord. Det er bra med utslagssteder på utland på Gardermoen, så du kan fint kjøpe med deg en baguett eller noe.

God tur!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-19, 23:31   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Viss du skulle nå eit fly

Hadde vært der minst halvannen time før, kanskje litt mer. Hadde kjøpt med meg noe fra Gardermoen og spist på flyet.

God tur!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-19, 23:40   #5
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Viss du skulle nå eit fly

Jeg pleier beregne rundt halvannen time. Det er mange steder som selver mat, både før og etter sikkerhet. Bare husk at du ikke får med kaffen gjennom der.

Det tar stort sett ikke mye tid å sjekke inn, skrive ut bagasjelapp og levere på bagdrop. Det er kanskje sikkerhetssjekken som kan ta tid, jeg har reiser ikke nok til å mene noe om køen der.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-19, 23:51   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Viss du skulle nå eit fly

Jeg er aldri mer enn en time før, kanskje 10 min mer hvis jeg skal til UK og må gjennom passkontrollen. Jeg synes aldri det er mer enn 5-10 min maks i sikkerhetskontrollen lenger.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-19, 23:54   #7
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Viss du skulle nå eit fly

Gardermoen er en kjapp flyplass. Vi reiste til Frankfurt 09.15 sist tirsdag, og jeg kom til flyplassen 07.50. Da hadde vi økonomi pluss-billetter og fikk rask bagasjelevering og sikkerhetskontroll. Tror jeg var inne i taxfreen rundt 08.05. Kjapt, med andre ord.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-19, 00:00   #8
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Viss du skulle nå eit fly

Gardermoen er kjapp, var det for ett par uker siden klokka 8. Sikkerhetskontrollen tok 10 minutter, gudskjelov for vi hadde blingsa litt på klokka.....

Schiphol derimot, der tar det tiiiiihhhiiid......

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-19, 00:44   #9
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Viss du skulle nå eit fly

Enig med røkla.5

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-19, 08:57   #10
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Viss du skulle nå eit fly

OK. Ja, det er vel kontrollen som tar tid gjerne, men eg blir litt stressa av dei der automatene, så eg skal sjekke det. Det kjem vel forresten ein Mail eller SMS om det? Det har eg av og til fått før. Eg skal til Brussel.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-19, 09:25   #11
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Viss du skulle nå eit fly

Jeg får melding om innsjekk ca. 24 timer før og gjør det da. Men du må uansett hente ut bagasjelapper og evt. boardingkort på automaten når du kommer til flyplassen.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-19, 09:27   #12
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Viss du skulle nå eit fly

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg er aldri mer enn en time før, kanskje 10 min mer hvis jeg skal til UK og må gjennom passkontrollen. Jeg synes aldri det er mer enn 5-10 min maks i sikkerhetskontrollen lenger.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-10-19, 22:52   #13
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Viss du skulle nå eit fly

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg får melding om innsjekk ca. 24 timer før og gjør det da. Men du må uansett hente ut bagasjelapper og evt. boardingkort på automaten når du kommer til flyplassen.

Jo men eg kjem jo til flyplassen kvelden før og lurer på om eg kan hente dei ut da i staden for på morgenen etter NPR me skal reise.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-19, 23:03   #14
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Viss du skulle nå eit fly

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Jo men eg kjem jo til flyplassen kvelden før og lurer på om eg kan hente dei ut da i staden for på morgenen etter NPR me skal reise.

Det vet jeg sannelig ikke. Vil tro det? Men du får nok ikke levert kofferten da; tror de er ganske strenge på å ikke ha bagasje på flyplassen over natta uten eieren.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-19, 23:22   #15
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Viss du skulle nå eit fly

Jeg ville sikkert kommet 0630.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-19, 23:45   #16
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Viss du skulle nå eit fly

Du kan sjekke inn på nett og få boardingkortet der, det er som regel tilbud om å få den i appen til flyselskapet, noen kan sende boardingkort på sms osv også. Appen er ofte greiest om man har den. Da blir den gjerne oppdatert ved skifte av gate, avgang osv om man har datatilgang. De fleste selskaper har innsjekk 22-23 timer før avgang. Kan bare sjekke inn på hjemmesida om man ikke har fått en sms.

Du må jo uansett ha lapp til kofferten, det er greiest på automaten. Kan skrive ut boardingkort på papir, enten du har sjekket inn på nett eller ikke. Er det SAS du reiser med kan du forhåndsbestille frokost på nett om du ønsker det og vil vite sikkert at du får. Frokost kan bestilles på reiser på mer enn 60 min (andre måltider er mer enn 80 min). Har også fått med matpakke fra hotellet noen ganger, det koster ikke allverden. Ofte får man matpapir og smører selv til frokosten mot et tillegg. Men obs for flytende og smørbar, som forsvinner i security. Inne i flyplassen er det jo grisedyrt. Her er en test fra i fjor:

https://www.dagbladet.no/mat/stor-te...denne/69719461

For frokost ville jeg også vurdert å bare gå på Narvesen og kjøpe en gomorgenyoghurt. Den er mye dyrere enn i butikken (30+??) men mye billigere enn mye annet dårlig.

Noen flyselskaper får man litt mat på, KLM og Lufthansa byr på en blings, skjønt det ikke er allverden.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-19, 09:19   #17
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Viss du skulle nå eit fly

Takk. Ja, det er den lappen eg lurer på om eg kan gå inn på flyplassen dagen før og skrive ut da, så sparer eg tid morgenen etter. Eg kjem jo med tog til Gardermoen dagen før og skal ta ein shuttlebuss videre til hotellet.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-19, 09:32   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Viss du skulle nå eit fly

I og med st du kan sjekke inn elektronisk 24 timer før tror jeg du kan printe ut lappen og levere bagasjen kvelden før også. Evt. bare printe lappen. Skader jo ikke å prøve.

På utland er det mange gode frokoststeder. Jeg foretrekker bakeren eller den cafeen med salatbar. Husker ikke hva den heter i farta.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-19, 09:34   #19
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Viss du skulle nå eit fly

Nei, eg kan jo berre gå opp og spørre.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no