Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Fantastisk hvitløksbrød!

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-10, 21:47   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fantastisk hvitløksbrød!

Noe så godt er det lenge siden jeg har laget altså. Jeg dauer. Dette var aldeles nydelig og smakte som det man får servert på italienske restauranter, dere vet, det som ser ut som pizzastykker med hvitløk og ost på. Bare dette smakte mye mer hvitløk, det på restaurantene er for tamt.
Jeg har prøvd å få til det restaurantbrødet i mange år uten hell, nå står jubelen i stua. Blir sikkert enda bedre med mozarella da, det hadde jeg ikke. Brødet er tidkrevende men verdt hvert sekund.

HVITLØKSPIZZABRØD

Lag en pizzadeig og la den heve i kjøleskapet natten over i en plastpose. Du MÅ ikke, men det gjør virkelig underverker, deigen ble mye, mye bedre. Vår deig har hevet i kjøleskapet i ett døgn, siden vi slengte deigrester i kjøleskapet etter pizzalagingen i går kveld. Det beste er å bruke Tipo 00-mel men det brukte vi ikke i går, da ble det hvetemel, olivenolje, salt, tørrgjær og vann.

Først lager du bakt hvitløk: ta 2 hele hvitløker og skjær såvidt av toppen på dem så feddene kommer tilsyne. Legg dem på hvert sitt sølvfolieark og drypp over litt olivenolje på hver løk. Pakk dem godt inn i folien, det skal være tett. Stek dem midt i ovnen på 190 grader i ca. 45 minutter og la dem avkjøle litt. Så klemmer du feddene ut i en bolle og knudrer dem helt med en gaffel. Ha litt olivenolje og salt oppi og rør godt.

Kjevle ut en stor, rund pizza, lag den veldig tynn. Ha en på en papirkledd stekeplate. Spre over hvitløksmosen så den dekker hele pizzaen. To hele hvitløker holdt akkurat til vår store runde pizza. Strø over ost, jeg brukte 4 oster men du kan bruke det du vil, fersk mozarella er nok det beste. Jeg kvernet også over endel Chili Explotion og litt pizzaurter.

Stekes på 250 grader til osten er gylden, 10 minutter?

Jeg tok ikke bilde, men den ser bare ut som en vanlig, hvit pizza, altså pizza uten tomatsaus.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 21:54   #2
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fantastisk hvitløksbrød!

Åh, det hørtes godt ut! Mon tro man kan halvsteke, og fryse, og så steke ferdig når man trenger dem?

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 00:28   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fantastisk hvitløksbrød!

Det tror jeg går helt fint, altså.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no