Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva kan jeg bruke alle eplene mine til?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-09, 22:06   #1
Lilo
Aktiv
 
Lilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 166
Lilo er litt kul
Smil

Hva kan jeg bruke alle eplene mine til?

Jeg sitter igjen med over 4 kg epler som jeg skal prøve å få brukt opp. Er ikke noe særlig glad i eplegrøt men hadde vært artig å prøvd noe annet enn eplekake. Noen som har noen gode oppskrifter??

Lilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 22:09   #2
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan jeg bruke alle eplene mine til???

Eplemos!

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 00:41   #3
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg bruke alle eplene mine til?

Lage jus i saftsentrifuge, eplekake, og stekte epler med smør, sukker, kanel og brødrasp i midten der kjernehusene er (med melk på de varme nystekte).

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 01:16   #4
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan jeg bruke alle eplene mine til?

Glassér noen epler og/eller dypp dem i sjokolade; fint tilbehør til en gave etc., hvis du kjenner noen som fyller år el.l i tiden som kommer.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 10:33   #5
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan jeg bruke alle eplene mine til?

Jeg lurer på hvordan man kan ha 4kg epler til overs midt på vinteren

Jeg prøvde å lage eplejuice i høst.. tror det er lurt å ta ut kjernehuset for det smakte veldig beiskt. Eneste som drakk det var gnomen.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 10:40   #6
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva kan jeg bruke alle eplene mine til?

Jeg lager store menger eplemuffins som jeg har i frysen. Supre til matboksen siden de inneholder havregryn og lite sukker. :google frem oppskrift:

12 store muffins

2,5 dl hvetemel
3 dl lettkokte havregryn
2 ts bakepulver
1 dl sukker
2 ts vaniljesukker
½ ts salt
2 ts kanel
2 egg
0,5 dl rapsolje
2 dl lettmelk
2 epler, revet

Bland alle tørre ingredienser i en bolle. Visp egg, olje og melk med gaffel i en annen bolle. Skrell og riv eplene. Lag et hull i melblandingen, ha i eggblandingen og revet eple og rør lett sammen til alt er blandet men det fremdeles er en litt klumpete deig. Ikke rør for mye, da blir muffinsene mindre luftige. Ha deigen i smurte muffinsformer. Stek midt i ovnen ved 180°C, ca. 20-25 min. Hvis du steker de i muffinspanne, må de avkjøles 5-10 min. før du lirker de ut av pannen.

Jeg bruker kun 2 ss sukker og noen dråper vaniljeessens. Litt hakka nøtter er også godt oppi. Også 3 epler ikke to.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 10:45   #7
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg bruke alle eplene mine til?

Ovnsstekte epler med kjernen tatt ut med sånn rund uttaker, og marsipanpølse i hullet. Is/vaniljesaus/krem/råkrem til.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 00:00   #8
ltb
Superaktiv
 
ltb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: ved Tyrifjorden
Innlegg: 330
ltb er litt kulltb er litt kul
Standard

Sv: Hva kan jeg bruke alle eplene mine til?

Her var det mange gode tips til de som ikke har 4 kg epler til overs også :O)

__________________
Barn har krav på å bli vist like mye respekt som voksne!
S1 januar 03 S2 november 09
ltb er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 00:59   #9
Lilo
Aktiv
 
Lilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 166
Lilo er litt kul
Standard

Sv: Hva kan jeg bruke alle eplene mine til?

Tusen takk, kjempe masse gode tips
Forklaringen på alle eplene er vel at det var tilbud på 2kg kasser på obsen for noen uker siden og pink lady er de beste eplene jeg vet om.

Lilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no