Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Til mine med-sjusker

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-07, 12:42   #101
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Gjesterommet blir bare rydde de gangene vi har overnattingsgjester, av en eller annen grunn er det rommet fullt igjen på under en uke etter de har reist. Nå kommer vi nesten ikke inn der. Lenge siden vi har hatt overnattingsgjeser.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 13:00   #102
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.670
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Jeg har nettopp tatt ut esken til symaskinen jeg fikk til bursdagen i midten av november. Symaskinen står forsatt på spisebordet.

Jeg hater å ha det sånn som vi har det. Mannen og. Men uansett hvor mye vi prøver å så klarer vi ikke å holde det ryddig. Hadde det ryddig for 2 uker siden.. snakket da veldig om at vi måtte klare å holde det sånn til jul. Nå ser jeg gulvet igjen. Har håp om å få det ryddig til jul.

Problemet vårt er at ting har ikke en fast plass. derfor klarer vi lett å gå forbi det uten å ta det med oss for det blir jo bare å forflytte rotet.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 13:02   #103
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Melder meg... HATER uanmeldt besøk.......

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 13:14   #104
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Jeg får helt noia når gubben tar med seg arbeidskollegaer hjem hit uten at jeg vet det/er forberedt. De har "perfekte" koner som rydder og ordner - virker det sånn iværtfall.

Jeg liker egentlig å ha det ryddig, men... som jeg alltid sa når jeg var liten "det bare ble sånn"... jeg orker ikke kjempe for å ha det ryddig og lar meg heller synke ned i rotet.

Takk og lov for Kaija-familien - de er som oss de, og vi trenger ikke fremstå som noe annet enn vi er; en sjuske-familie.. hehe.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 13:20   #105
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Til mine med-sjusker



Men jeg har det alltid reint før jeg lager mat. Så middag og kaker er spiselige selv om det serveres i et ekte sjuskehus.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 14:24   #106
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Egentlig ser det ikke så ille ut hos oss mer. Hvertfall ikke i forhold til tidligere.
Men det kommer selvfølgelig an på øyet som ser.
Midtimellom har en venninne på 7 år som bor nedi gaten. Det er familien et hvilket som helst interiørblad kunne kommet innom når som helst og tatt bilder til reportasje. Strøkent ALLTID! Uansett. Perfekt.

Hvertfall, jeg er litt stresset når denne venninnen er med hjem. Hun kan si "si meg, rydder dere ikke av kjøkkenbenken før dere går på jobben om morgenen?" eller "har dere ikke hørt om nyttelast? (det er at man tar med seg noen som er rotete fra det rommet man går og putter det der det skal være..... :til info. Osv.

Uansett, det har blitt bedre. Men jeg liker ikke at det kommer uanmeldt besøk enda.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 22:52   #107
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Frister nesten å legge seg ned på gulvet og være musestille..
"vi er ikke hjemme.."

Slukke alle lys, og holde bikkja i båndet

Jeg viser bare til mitt svar i den forrige diskusjonen jeg...

Vi må passe på så vi har en jevn pågang av besøkende, så vi får tatt skippertak jevnlig, altså før vi skal ha besøk.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 23:01   #108
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Åhh jeg føler meg hjemme!!

Kjenner panikken river å sliter i meg når det ringer på døra...

__________________
"I am in favour of animal rights as well as human rights. That is the way of the whole human being. --Abraham Lincoln"
syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 23:19   #109
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Gjennom å følge med på denne tråden har begrepertsjuske fått en litt annen klang - en klang av normalitet

  Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 23:47   #110
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Nyttelast, Knerten. Det ordet har jeg aldri hørt før. (selv om betydningen er velkjent, naturligvis).
Men "That was a good vending", jeg skal ta den på gubben: Si meg har du ikke hørt om nyttelast *veslevoksen*.
Han har nemlig ikke anelse om innholdet i dette begrepet.

JEG driver jo ikke med annet enn nyttelasting hele dagen lang.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 23:52   #111
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Problemet vårt er at ting har ikke en fast plass. derfor klarer vi lett å gå forbi det uten å ta det med oss for det blir jo bare å forflytte rotet.


Her har det aller meste en fast plass -
problemet er at tingene selv ikke har skjønt det ennå.

  Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 23:55   #112
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Eh, hallo ja. Det er gjerne ikke så rotete i den forstand, men det ser jo såå innbydende ut med stoore hårballer av katten langs alle lister.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 00:13   #113
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Panikken kommer så fort det ringer på døra her også. Heldigvis er det stort sett kamerater av gutta mine som kommer uanmeldt.

Men jeg har forbedret meg ende det siste året. Vi har nemlig barnepike til overlappingen hjemme to-tre dager i uka når jeg jobber kveld. Jeg har jo en smule stoltet og har blitt ganske flink til å holde orden når hun skal komme. Har ikke lyst til at hun skal fortelle venninner eller familie om den sjuskete familien hun jobber hos.
Hun er dessuten helt rå til å rydde og jeg blir ofte overrasket av strøkne barnerom og tømt oppvaskmaskin.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 01:03   #114
Ekorn
Studenten
 
Ekorn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.869
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 02:39   #115
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Får litt panikk noen ganger, sånn som når mannen ringer og sier at han ene vi kjøper møbler av er i distriktet her og kommer på besøk om en liten stund. da er det rydding i full fart. Men ellers er vel de fleste vant med at det til tider er rotete her. På tirsdag så var det kjempe koselig her. huset var rent og ryddig. men så har jeg ikke orket å gjøre noe særlig siden da, og da blir det fort ganske rotete over alt. Har tidligere hatt støv på hjernen, og det er veldig slitsomt. så med 4 barn i hus og mange barn innom i løpet av en dag så har jeg blitt vant med at det sjeldent er helt strøkent her i hus.
Men trives best når det er rent og ryddig. men klarer bare ikke å følge opp hele tiden.
Kunne tenkt meg vaskehjelp. men er ganske sikker på at jeg ville vasket før hun kom og da er det jo ingen vits.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 10:40   #116
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

En venninne av me, som av en eller annen grunn enda ikke har avslørt sjusken i meg, sa så greit her for en stund siden " Mikkeline - det lukter alltid så rent og deilig hos deg!" Det er jo ikke det minste rart...huset er jo alltid nyvakset før hun kommer! (Hun er en av disse som alltid annonserer at jhun kommer på besøk, så jeg får sjanse til å dra moppen over gulvene før hun dukker opp)

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 11:38   #117
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Sånne mennesker liker vi.

  Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 11:56   #118
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Oh yeah! Forrige lørdag fikk vi plutselig besøk av en kollega av mannen med kone og barn. Jeg har aldri møtt de før selvfølgelig.. Huset stod på hodet, det bar veldig tydelig preg av at helgavasken ikke var tatt for å si det sånn. Stønn, hvorfor kommer slike uanmeldte gjester aldri rett etter huset er shinet??

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 15:22   #119
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Men nå er det sånn at jeg har et "roterom" da
Og et vaskerom som ikke ligner grisen. Men det er jo rom gjester ikke går på så

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 15:46   #120
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Min sønn på 4 hadde en strålende kommentar i dag. Vi skulle ha besøk, og jeg ryddet derfor både stue og kjøkken og det som ellers måtte være eksponert for gjestene. Gutten min hadde lekt på rommet sitt, og kommer litt irritert ut på kjøkkenet til meg. "Hvorfor er det så ryddig her, mamma? Jeg finner jo ingenting...."

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
rot, salongbord, sjuske


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no