Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Til mine med-sjusker

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-07, 22:27   #61
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Det er sjelden vi får uanmeldt besøk av folk som ikke kjenner oss. De som kjenner oss vet hva de kan forvente, så jeg bryr meg stort sett ikke (annet enn å gjemme truser som er til vask litt lenger ned i skittentøyskurven, besøket skal slippe å ha pent brukte truser midt i glaningen når de sitter på do). Er det uanmeldt besøk at folk jeg ikke kjenner så bryr jeg meg stort sett ikke da heller, for de kjenner jeg jo ikke

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 22:31   #62
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.817
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Jeg liker overhodet ikke uanmeldt besøk. Hvor vanskelig er det å sende en sms en halvtimes tid før man kommer?

Vi er skrekkelig rotete av oss, og jeg er mye mer avslappet om vi har kastet rotet inn på soverommet. () Dessuten er det jo greit for alle parter om besøket ikke kommer midt i middagen eller leggetid for ungene.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 22:40   #63
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Frister nesten å legge seg ned på gulvet og være musestille..
"vi er ikke hjemme.."

Huff, ja! Jeg hater at folk kommer uanmeldt. -Med unntak av dem som kjenner meg såpass at de virkelig vet hvor dårlig jeg er på husarbeid og stell. Foreldrene mine og søster og bror m. familier, og Huldra m. familie får slippe inn i de hellige gemakker/grisehuset uten den store oppryddingen.



Jeg får vel avsløre at en eneste gang har jeg lyvd på meg et påskudd for ikke å slippe besøk inn i huset. Da var det aldeles hinsides grusomt rotete og møkkete hos oss. Jeg hadde ikke sovet på flere netter, hadde nyfødt JC og vilter HE flygende rundt, og jeg taklet ikke at besteforeldrene mine plutselig sto på døra. Skammer meg over den nødløgnen jeg tok da fremdeles. Jeg hadde det egentlig ikke SÅ travelt som jeg sa med å skulle til helsestasjonen på kontroll. Skal ikke lyve om slikt mer, for jeg får så innmari dårlig samvittighet. -Tenk når man blir berømt og Se og hør skal grave i den lugubre fortiden her...



Vel vel, folk har stort sett vett på å ringe og advare meg litt først.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 22:41   #64
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Den aller, aller verste å få på uanmeldt besøk er mamma. Uten unntak. :grusomme flashbacks fra barndommen:

  Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 22:50   #65
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Jeg er heldigvis utstyrt med en "mamma-radar".
Jeg vet det høres rart ut, men noe i meg vet når min mor har tenkt å komme på uanmeldt besøk, og da ryddes det hele formiddagen.
Søstrene mine har det på samme måten.
Så mamma er sååå stolt av døtrene sine som har det så fint og ryddig hele tiden!

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 23:07   #66
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Jeg har alltid vært en uanmeldt besøker, og bryr meg lite om rot når jeg kommer på besøk til folk, bare det ikke er direkte møkkete.

Og det er bare hos min bror hvor jeg ikke kunne ta av meg skoene når jeg kom på besøk, jeg så ikke forskjell på kaninbæsj og grus på gulvet.

Hos meg har det alltid vært åpen dør og gjestene får komme inn og ta det som det er.
Serverer alltid kaffe, men bakst har det vært dårlig med.
Etterhvert som huset har blitt større og jeg eldre har jeg lært meg noen triks for å holde orden og synes det er deilig.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 23:14   #67
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Den aller, aller verste å få på uanmeldt besøk er mamma. Uten unntak. :grusomme flashbacks fra barndommen:

Sånne mammaer skjønner jeg meg overhodet ikke på!

  Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 23:14   #68
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Sjaske, gift med sjuske her. Det er vanligvis vennene våre som kan finne på å komme uanmeldt, og de vet jo hvor ille det står til med oss. Så vi syns uanmeldt besøk er helt greit. Noen av vennene vår blir ganske lettet også, akkurat som oss syns de det er godt å se at andre enn dem har gjennomført rusmisbrukerstil i boligen sin. :ja til rot uten dop:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 23:16   #69
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Og noen fordeler er det jo med å ha begge sett foreldre 5-9 timers reise unna, de kommer ikke uanmeldt og man kan starte ryddingen når de starter på reisen. :aldri så ille at det er godt for noe eller noe sånt:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 23:19   #70
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Sjaske, gift med sjuske her. Det er vanligvis vennene våre som kan finne på å komme uanmeldt, og de vet jo hvor ille det står til med oss. Så vi syns uanmeldt besøk er helt greit. Noen av vennene vår blir ganske lettet også, akkurat som oss syns de det er godt å se at andre enn dem har gjennomført rusmisbrukerstil i boligen sin. :ja til rot uten dop:

Ja, det er sant at det nesten alltid er befriende å komme på besøk i et hjem som er, om mulig, mer rotete enn mitt eget. Så får man fort en følelse av å være medsammensvorne i protesten mot perfekt hjem-tyrraniet.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 23:28   #71
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Jeg er heldigvis utstyrt med en "mamma-radar".
Jeg vet det høres rart ut, men noe i meg vet når min mor har tenkt å komme på uanmeldt besøk, og da ryddes det hele formiddagen.
Søstrene mine har det på samme måten.
Så mamma er sååå stolt av døtrene sine som har det så fint og ryddig hele tiden!

Heldigvis (?) bor min mamma minimum 7 timer unna, og min svigermor 3, så vi rekker rimelig mye på den tiden. Min mor har heldigvis (igjen ?) sluttet å vaske og rydde hos både meg og min søster.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 00:54   #72
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Moden sjuske her. Dvs jeg er blitt så gammal at jeg ikke gidder bry meg lenger. Gode venner VET jeg er en sjuske, og forventer ikke annet. Nye bekjentskaper må jo trøstes litt når de har tatt steget over dørstokken, men hvis ikke de tåler mitt rot så tåler de jo ikke MEG, ikke sant?

Da naboen plutselig stod på døren og skulle inn og hente noen kunne jeg ikke dy meg da jeg så hennes litt laaaange blikk over den totalt bombede gangen. Så jeg sa bare lett "Ja, du må unnskylde hvordan det ser ut, vi har akkurat hatt innbrudd her..." Da trakk hun til seg øynene ja.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 01:37   #73
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Da naboen plutselig stod på døren og skulle inn og hente noen kunne jeg ikke dy meg da jeg så hennes litt laaaange blikk over den totalt bombede gangen. Så jeg sa bare lett "Ja, du må unnskylde hvordan det ser ut, vi har akkurat hatt innbrudd her..." Da trakk hun til seg øynene ja.



Hun var høfligere enn svigermors naboer da: Svigers bor på andre kanten av landet og sendte en pakke til oss med naboen, som skulle til Trondheim. Vi ante ikke at noen skulle komme, og da det ringte på døra, lå jeg på gulvet og skrev på semesteroppgaven min, noe som skjer i et kaos av papirer og gamle notater. Teomannen var fordypet i sine studier i sofaen, og stua bar generelt preg av eksamenstid. (Det var et skikkelig "Anne fra Bjørkely"-øyeblikk.)

Naboen kom inn i stua, bråstoppet og utbrøt: : skingrestemme: "Å guuuud, så rotete dere har det! Kan dere bo her?!" Jo jøss, og goddag til deg også, liksom. Jeg har den dag i dag ikke kommet på hva som ville være den optimale svarreplikken, selv om "Å guuuud, så frekk du er! Får du lov til å gå løs?!" selvsagt rangerer høyt på lista over mulige alternativ.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 07:13   #74
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

hehe, mine nærmeste venner vet veldig godt hvordan vi er.
De bryr seg ikke om rot.
Som hun ene sa, du har det jo alltdi så rent. Rot har aldri skadet noe og du har jo tross allt 4 barn (inkl gubben) som ikke vet hva ordet rydde betyr sånn helt av seg selv)

Så de kan komme rett inn.
Men hvis gubben sier at den og den kommer da blir jeg forbannet. Han VET utmerket godt at det er uaktuelt og jeg har flere ganger sagt at enten så rydder DU opp før de kommer eller så for de stå i døråpningen å prate dere ferdig og levere/ta imot det som de skal utveksle.
Og det har hendt at han har valgt å stå i døråpningen ja.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 07:46   #75
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Klart jeg kjenner meg igjen! - Er det noen av mine barndomsvenninner, så går det liksom greit - de vet jo at jeg er sånn, men er det andre (tanter og stilen der) får jeg litt hetta - heldigvis er mannen ofte klar over problemet, så han rydder unna så godt han kan!

- Ellers så kjenner jeg at jeg blir glad når jeg ser bilder her inne og sånn og jeg ser at andre har det like rotete som meg - jeg er en enkel, om noe rotete, sjel!

og JA - mamma er ille å få besøk. Hun sier ingenting, men snurper munnen sammen litt Men som jeg sier til henne: Mora mi lærte meg ikke å rydde.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 08:23   #76
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Her er det ingen panikk uansett hvordan det ser ut. Hadde det kanskje i tidligere år, men folk kjenner meg så godt at de vet akkurat hvordan jeg er. Det inkluderer svigermor og svigersøster (som er min rake motsetning når det gjelder rot, jeg har aldri sett så mye som en kulepenn ligge å slenge i huset der....)og venner og naboer, vi setter oss bare i den delen av huset som er minst rotete

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 08:29   #77
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Jeg er en med-sjuske. Men jeg bryr meg ikke noe særlig om at det er rotete. Det er hyggelig med besøk uansett.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 08:58   #78
Ma Dalton
Hupp!
 
Ma Dalton sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 242
Ma Dalton er litt kul
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Jeg kjenner meg veldig igjen! Som oftest er det ryddig og pent når det kommer folk, som jeg vet at skal komme. Men det kan hende det blir litt panikk når noen kommer på uanmeldt besøk.... Heldigvis skjer det ikke så ofte. Jeg og sambo klør oss i hodet av og til; hvordan kan vi klare å rote sånn??

Ma Dalton er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 09:23   #79
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.960
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Uff, jeg har ei venninne som driver å rydder når hun kommer på besøk. Begynner å brette klær fra tørkestativet og legger sammen aviser som ligger på kjøkkenbordet... Syns det er utrolig irriterende, og føler jeg må ha det ti på topp når hun kommer. Det er ikke ei spesielt nær venninne heller, dama til kompisen av sambo.. Argh!

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 09:31   #80
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Opprinnelig lagt inn av GeekyGirrrl, her.

Uff, jeg har ei venninne som driver å rydder når hun kommer på besøk. Begynner å brette klær fra tørkestativet og legger sammen aviser som ligger på kjøkkenbordet... Syns det er utrolig irriterende, og føler jeg må ha det ti på topp når hun kommer. Det er ikke ei spesielt nær venninne heller, dama til kompisen av sambo.. Argh!

Hadde noen gjort sånn hjemme hos meg hadde jeg tuppet vedkommende rett ut døra! (OK, mamma gjør det, men jeg har resignert der...)

  Svar med sitat
Svar

Emneord
rot, salongbord, sjuske


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no