Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Merker på lakket parkett

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-07, 09:27   #1
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Merker på lakket parkett

Lillemor har hatt en sparkebil her i stua, og vi har fått plaststriper (ikke svarte) i parketten. Sånn man får av gummihjul. Noen tips på å få dette bort?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 09:38   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merker på lakket parkett

Hvis det er slike gummimerker som jeg tror det, så pleier jeg bare å gni på merkene med skoen min.

Hvis du skjønner. Plutselig fikk jeg forklaringssperre...

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 09:39   #3
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merker på lakket parkett

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Hvis det er slike gummimerker som jeg tror det, så pleier jeg bare å gni på merkene med skoen min.

Hvis du skjønner. Plutselig fikk jeg forklaringssperre...

Det gjør jeg også...(har forøvrig prøvd å gni av et gummimerke med sko med sorte gummisåler - funka dårlig gitt )

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 09:39   #4
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Merker på lakket parkett

Hm.. jeg har prøvd å vaske men ikke prøvd med en sko.

Jeg prøver.

Fnis.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 09:43   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merker på lakket parkett

Vaske går ikke.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 09:45   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merker på lakket parkett

Hvorfor står det et plusstegn bak nicket ditt?

( jeg ser nederst på tråden og ser at du også er inne i denne tråden-)

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 09:46   #7
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Merker på lakket parkett

Står det et + tegn back mitt nick?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 09:51   #8
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Merker på lakket parkett

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Står det et + tegn back mitt nick?

Du er nok lagt i hennes venneliste!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 10:26   #9
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Merker på lakket parkett

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Lillemor har hatt en sparkebil her i stua, og vi har fått plaststriper (ikke svarte) i parketten. Sånn man får av gummihjul. Noen tips på å få dette bort?

Viskelær?

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 13:04   #10
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Merker på lakket parkett

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

Viskelær?

Ja mamma brukte viskelær! *har aldri vært borti problematikken selv, dårlig husmor*

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 14:28   #11
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Merker på lakket parkett

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

Viskelær?

Jepp, prøv viskelær! Hvis ikke det virker så finnes det sikkert et spesialmiddel å få kjøpt. På gulvene på jobben pleier det å bli slike streker , og vaskepersonalet får fjernet dem med et eller annet. Men vet desverre ikke hva de bruker
Lykke til!

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 15:00   #12
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merker på lakket parkett

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

Jepp, prøv viskelær! Hvis ikke det virker så finnes det sikkert et spesialmiddel å få kjøpt. På gulvene på jobben pleier det å bli slike streker , og vaskepersonalet får fjernet dem med et eller annet. Men vet desverre ikke hva de bruker
Lykke til!

Jeg vil bli veldig overrasket om du ikke får fjernet det enten med viskelær eller sko..(samme prinsippet det da)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 16:08   #13
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Merker på lakket parkett

Det går ikke bort med sko. Og frykter det ikke går med viskelær heller. Men kom på at jeg kan spørre vaskepersonellet på jobb. Det har gjerne noen tips.

Det er altså lyse merker i parketen. Ikke så overfladiske som svarte skomerker.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 16:31   #14
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Merker på lakket parkett

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Det går ikke bort med sko. Og frykter det ikke går med viskelær heller. Men kom på at jeg kan spørre vaskepersonellet på jobb. Det har gjerne noen tips.

Det er altså lyse merker i parketen. Ikke så overfladiske som svarte skomerker.

Sånn svamp som de reklamerte med på tv da? Som skulle ta bort alt mulig fra vegger, lister, sko og sånn?

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 19:23   #15
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Merker på lakket parkett

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

Sånn svamp som de reklamerte med på tv da? Som skulle ta bort alt mulig fra vegger, lister, sko og sånn?

Den er supergod! Nesten for god; vær obs så ikke lakken også forsvinner. Lurt å teste på en parkettbit hvis man har liggende noen rester
For å si det slik; jeg har ikke innstilingstall på brødristeren lenger... :superhusmor:

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 20:19   #16
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Merker på lakket parkett

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Hvis det er slike gummimerker som jeg tror det, så pleier jeg bare å gni på merkene med skoen min.

Hvis du skjønner. Plutselig fikk jeg forklaringssperre...

E ller viskelær.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no