Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Oppfriske dykkekunnskapene

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-12, 19:38   #1
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oppfriske dykkekunnskapene

Jeg er sertifisert SCUBA diver (tror jeg). Jeg tok dykkekurs og sertifiserte meg i 1984. Ønsker nå å ta ett dykk (i et akvarium). Noen av dere som vet hvordan jeg kan oppfriske kunnskapene?

Stille opp i vårt lokale svømmebasseng i full mundur?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 19:43   #2
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppfriske dykkekunnskapene

Mannen min tok en squba check out da vi var i Egypt tidligere i måneden. Det innebar å gå gjennom noen spørsmål (man stryker ikke selv om man ikke klarer de) og to dykk. Han hadde ikke dykket på 11 år.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 19:58   #3
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppfriske dykkekunnskapene

Dei fleste dykkesenter har organiserte turar med dykkeleiar. Går det an å ringe og høyre om du kan vere med på eit dykk, kor du får litt rettleiing?

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 20:17   #4
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppfriske dykkekunnskapene

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Dei fleste dykkesenter har organiserte turar med dykkeleiar. Går det an å ringe og høyre om du kan vere med på eit dykk, kor du får litt rettleiing?

Jeg vil bare dykke i basseng ... Jeg nekter å dyppe meg i fjorden midtvinters. (Ja, jeg er litt pysete)

Men jeg skal se om jeg ikke får ringt en dykkeklubb og skjekket.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 22:55   #5
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppfriske dykkekunnskapene

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg vil bare dykke i basseng ... Jeg nekter å dyppe meg i fjorden midtvinters. (Ja, jeg er litt pysete)

Men jeg skal se om jeg ikke får ringt en dykkeklubb og skjekket.

Godt poeng.

Eg strauk på dykkelappen sjølv, så eg har ikkje peiling.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 23:28   #6
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.859
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Oppfriske dykkekunnskapene

Du får helt sikkert ordnet noe gjennom klubben her i byen.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 07:43   #7
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Oppfriske dykkekunnskapene

Men kan du ikke sjekke om du kan være med ett dykkerkurs den dagen de har bassengtrening i full utrustning da? Da jeg tok dykkelappen for ehhh...noen få år siden hadde vi bassegdykk med flasker før vi fikk dykke i fjorden.

Og det er ikke sååå kaldt å dykke i fjorden midtvinters altså. Selv ikke med semidrydrakt. Eller er det hukommelsen min som svikter?

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 08:05   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppfriske dykkekunnskapene

Det er hukommelsen, Kula. Jeg tok lappen på Flakk i februar, og drakten lakk og jeg skalv sånn at jeg ikke klarte å stå stille for ABC-testen på 3 meter.

Vet du om du har CMAS eller PADI-sertifikat? Hvis du tok det i Trondheim het i hvert fall CMAS-klubben Midt-Norsk Dykkesenter, mener jeg.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 12:20   #9
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppfriske dykkekunnskapene

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Og det er ikke sååå kaldt å dykke i fjorden midtvinters altså. Selv ikke med semidrydrakt. Eller er det hukommelsen min som svikter?

Jeg er veldig frossen av meg, men jeg husker enda hvordan jeg frøs, Og her snakker vi 18 år (jeg har god hukommelse da ..)

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Vet du om du har CMAS eller PADI-sertifikat? Hvis du tok det i Trondheim het i hvert fall CMAS-klubben Midt-Norsk Dykkesenter, mener jeg.

Jeg vet jeg har PADI, men hva er forskjellen mellom CMAS eller PADI. Dykkekravet var "sertifisert SCUBA diver"

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-12, 13:58   #10
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppfriske dykkekunnskapene

Vi hadde og ganske mange dykk i basseng før vi fekk prøve oss i fjorden. Det går sikkert an å be om å få vere med på eit slikt, for å friske opp kunnskapa sine.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no