Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Klesvask (gaflet fra en annen tråd)

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-07, 14:11   #21
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klesvask (gaflet fra en annen tråd)

Tilbake til klesvasken: For meg høres det lite ut med 40 grader for håndklær, sengetøy, kluter og undertøy. Det er da endel sopp og bakterie-uhumskheter som overlever 40 grader?

Jeg vasker stort sett dette på 60 grader, og en gang iblant tar jeg en 75 graders eller kokvask.


Sist redigert av Skilpadda : 12-04-07 kl 15:42.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 14:19   #22
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klesvask (gaflet fra en annen tråd)

Hvorfor jeg sjelden kokvasker? Fordi jeg tenker at det sliter mye på tøyet, og ikke er nødvendig. Hvis det er noe som er ekstremt skitten, vi har hatt omgangssyke (spy på sengetøy), så hender det at jeg slenger på en kokvask. Og en gang gjorde jeg det rett og slett bare fordi jeg ville sjekke om noen flekker som ikke gikk bort på 60 grader, forsvant på 90 grader. Det gjorde det forresten ikke.

Men mht sopp i maskinen, det har jeg aldri tenkt på. Hmmm, det hender noen gang at klærene lukter litt rart (spesielt sort tøy), og da har jeg kjørt gjennom et par ganger med 60 grader og klorin. Kanskje jeg heller skulle begynne med en 90 grader i ny og ne? Siden det ikke er på grunn av prinsipper jeg aldri koker, liksom.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 14:25   #23
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klesvask (gaflet fra en annen tråd)

Og vips ble det en egen tråd

Jeg vasker undertøy, truser, sokker etc på 60.
Ellers går det mye på 40.

Sengeklær hiver jeg ofte på 80, og da kaster jeg ofte med noen håndduker også, om det er plass.

Jeg har 3 stk vaskemopper som må vaskes på 80-90 grader, uten noe vaskemiddel etc. De er utrolig gode, og dyre. Så jeg må behandle de bra Det er nok litt lite miljøvennlig. Men ellers er maskinene mine definitivt fulle .

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 14:26   #24
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv:

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Digresjon: Er kokvask egentlig nødvendig? Jeg kokvasker en gang hvert fjerde skuddår, eller noe slikt. Jeg nekter å tro at jeg er uhygienisk av den grunn.

Kokvask er nødvendig en sjelden gang. Ikke nødvendigvis på grunn av klærne, men på grunn av slangene som fort fyller seg med slam på grunn av vaskemidler. Kokvasker man ikke en gang i skuddåret, kan slangen gå tett :erfaren:.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 14:30   #25
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv:

Jeg er alt for sløv til å huske på å kokevaske. Jeg har et energisparprogram som jeg bruker en del. Det ligger mellom 90 og 60 grader. Skulle absolutt gjort det oftere. Men jeg er flink med vasken. Vasker kun fulle maskiner, sorterer på 60 grader hvitt, lyst og mørkt, 40 grader lyst og mørkt, ull og en diverse kurv. Jeg har 6 skittentøyskurver på vaskerommet.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 14:33   #26
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klesvask (gaflet fra en annen tråd)

Man lærer så lenge man lever! Jeg kokvasket kun når barna var babyer, ikke nå lengre. Kluter som er så skittent, ja det kaster jeg heller.

Ellers så vasker jeg klær 3-4 dager i uken, mindre om sommeren. Maskinen min er bestandig til randen full, jeg vasker aldri vist jeg ikke har full maskin. Tørketrommelen får hvile fra nå og uttover til høsten, da jeg bruker finværsdagene til å vaske klær.

Nå prater jeg meg helt bort, er jeg fortsatt inne på tema montro.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 14:40   #27
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klesvask (gaflet fra en annen tråd)

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Man lærer så lenge man lever! Jeg kokvasket kun når barna var babyer, ikke nå lengre. Kluter som er så skittent, ja det kaster jeg heller.

Ellers så vasker jeg klær 3-4 dager i uken, mindre om sommeren. Maskinen min er bestandig til randen full, jeg vasker aldri vist jeg ikke har full maskin. Tørketrommelen får hvile fra nå og uttover til høsten, da jeg bruker finværsdagene til å vaske klær.

Nå prater jeg meg helt bort, er jeg fortsatt inne på tema montro.

Så lenge du prater klær og vask er du innen tema

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 14:41   #28
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klesvask (gaflet fra en annen tråd)

Interessant, dette. (føler meg som skikkelig kone nå)
Her kokevaskes det aldri - kanskje vi bør gjøre det iblant?
Tenker vi har i snitt en maskin om dagen - vi er 4 stk., og storesøster på 4 vinner overlegent hva angår skittentøy.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 14:41   #29
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klesvask (gaflet fra en annen tråd)

Jeg kokvasker forresten de hvite klutene jeg bruker på Hannah.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 14:47   #30
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klesvask (gaflet fra en annen tråd)

Hos meg tror jeg det går gjennomsnittlig en maskin om dagen. I allefall 5-6 i uka. Det må være utrolig spesielle klær før jeg vasker en halvfull maskin. Det skjer så og si ikke.

Kokvask foretar jeg så og si aldri. Bare da Ungen var nyfødt og vi kun brukte tøykluter til å vaske bæsjestompen med. Da vasket jeg kluter på 90 grader. Håndklær og sengetøy går på 60 grader, + noe barnetøy (undertøy/bodyer + annet som har blitt veldig flekkete og i følge vaskeanvisningen tåler 60 grader). Når det gjelder tromling følger jeg vaskeanvisningen slavisk.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 14:48   #31
Myggstukket
sjelden
 
Myggstukket sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klesvask (gaflet fra en annen tråd)

Her i huset føles det som maskinen går ustanselig. Dette er mye pga. at mannen må vaske opp arbeidstøyet veldig ofte.

Jeg vasker det meste på 60 grader. Kjører maskinen på ullvask, finvask og 40 grader hvis jeg er i tvil om plagget tåler 60 grader.
Av og til kokvasker jeg sengetøy, undertøy, håndklær, sokker, kluter og tuer.

Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 14:54   #32
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klesvask (gaflet fra en annen tråd)

Nå fikk jeg lyst til å legge inn bilde av vaskerommet mitt ... Men da tror jeg ingen ville vært venn med meg mer, for ingen vil ha slike sjusker til venn.

Jeg føler jeg vasker og vasker, men jeg kommer aldri til bunns. Og dermed har jeg det mest fargerike gulvteppe på vaskeromgulvet også ...

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 14:56   #33
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Klesvask (gaflet fra en annen tråd)

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Nå fikk jeg lyst til å legge inn bilde av vaskerommet mitt ... Men da tror jeg ingen ville vært venn med meg mer, for ingen vil ha slike sjusker til venn.

Jeg føler jeg vasker og vasker, men jeg kommer aldri til bunns. Og dermed har jeg det mest fargerike gulvteppe på vaskeromgulvet også ...

skjønner AKKURAT hvordan du er.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 15:04   #34
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klesvask (gaflet fra en annen tråd)

Hm. Det slår meg plutselig at jeg er en ganske pertentelig klesvasker. Det må være det eneste, for jeg er et skikkelig rotehode ellers.

Bruker dere forresten alle programmene på vaskemaskinen? For det gjør faktisk jeg. Er tøyet lite møkkete går det alltid på økoprogram. Ull vaskes (selvfølgelig) på ullprogram, hvis jeg en sjelden gang har silke som skal vaskes, går det på eget silkeprogram. Tøyet sorteres lyst/mørkt, og innimellom også syntetisk/bomull. Jeg tror jeg er litt klesvaskesnål.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 15:04   #35
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klesvask (gaflet fra en annen tråd)

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Hm. Det slår meg plutselig at jeg er en ganske pertentelig klesvasker. Det må være det eneste, for jeg er et skikkelig rotehode ellers.

Bruker dere forresten alle programmene på vaskemaskinen? For det gjør faktisk jeg. Er tøyet lite møkkete går det alltid på økoprogram. Ull vaskes (selvfølgelig) på ullprogram og tøyet sorteres lyst/mørkt, og innimellom også syntetisk/bomull. Jeg tror jeg er litt klesvaskesnål.

Her går det alltid på økoprogram, untatt ull.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 15:13   #36
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Klesvask (gaflet fra en annen tråd)

Jeg kokvasker alltid kluter/håndduker/sengetøy. Sengetøy pga mannens allergi. Det hadde sikkert vært greit med 80 grader også, men det er mest praktisk å koke for da kan jeg slange med litt annet.
Vanlig 40-graders tar jeg ofte på kortprogram. Ser ikke vitsen med at det skal rumle og gå i evigheter.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 15:16   #37
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klesvask (gaflet fra en annen tråd)

Vi vasker ca. annenhver dag. Men kunne sikkert tatt fire maskiner en dag i helgen også, det kommer jo ut på det samme. Skiller mellom 60 og 40 grader, og en sjelden gang blir det ullvask, finvask eller kokvask.

Vi har ikke tørketrommel, og henger alt til tørk. Miljøvennlig men slitsomt. Men det fører til at vi er ganske bevisste på å bruke klær flere dager og ikke la rene klær gå i skittentøyskurven.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 15:38   #38
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klesvask (gaflet fra en annen tråd)

Jeg har funnet et fantastisk 30 minutters program på maskinen. dvs det var mannen som fant det, og nå brukes det flittig om det bare er klær som f.eks. er litt svette etter en trening eller noe sånt.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 17:21   #39
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Klesvask (gaflet fra en annen tråd)

Jeg synes jeg vasker mye ift. at vi bare er tre personer. Det blir fort 6-7 vasker i uken. Kjører stort sett alltid fulle maskiner, bortsett fra ullbodyer og ullstrømpebuksene til snuppa som ikke fyller så mye når jeg kjører ullprogram.
Jeg tar stort sett 99% av klærne i trommel, har ingen tørkeplass i leiligheten, og gidder ikke gå på tørkeloftet :lat:

Kjører sengetøy, undertøy og kluter/håndklær fra kjøkken og bad på 60 grader. Av og til 75 grader, ellers går stort sett alt på 40 graders bomullsprogram, også syntetiske klær.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 18:49   #40
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klesvask (gaflet fra en annen tråd)

3-4-5 maskiner i uken høres veldig lite ut! :skulle ønske det var meg:

Jeg aner ikke hvor mange maskiner jeg vasker, men det er mange... og da er alle bortsett fra de med ullklær stappfulle.

Jeg vasker alt av håndklær, underbukser, sengetøy og kluter på 60 grader eller kokvask.

Jeg er overrasket over at noen vasker kluter og underbukser på bare 40 grader.

Og som dere sikkert skjønner er det hovedsaklig jeg som gjør denne jobben her i huset .

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no