Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

17. mai når barna er store

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-19, 08:02   #18
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai når barna er store

Jeg synes at det har vært litt sånn frem og tilbake med å prøve å lage nye tradisjoner. Først brukte vi lang tid på at skolefeiringen skulle bli en tradisjon og når den var ferdig så har vi liksom ikke helt klart å lande på hva vi vil.

Vi er i byen om formiddagen og ser på Hovedprosesjonen. For meg er det i stor grad det som er 17. mai, så det har jeg ikke lyst til å gi slipp på.

Storesøster har innført 17. mai frokost med venninnegjengen og den er vi med på sånn delvis, så da skjer det noe om morgenen.

I fjor hadde vi ingen planer etter at vi hadde vært i byen og det var nydelig vær, så da tok vi på oss turklær og gikk på Ulriken. Og det var faktisk veldig hyggelig. Ganske mange folk, mange med flagg i sekken og litt ordentlig nasjonaldagstemning. Is på toppen av fjellet smakte enda bedre enn is i byen. Så om været slår til, så tror jeg kanskje at vi gjør det i år også.

Og så har vi vurdert å invitere noen på grilling på kvelden, siden det er fri dagen etter.

Og så det store spørsmålet. Mat. Jeg er ikke veldig kjøttavhengig, men 17. mai er en kjøttdag vanligvis, spekemat og pølser. Så hva serverer jeg de som ikke spiser kjøtt (og heller ikke er spesielt glad i røkelaks og eggerøre)?

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no