Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvor ofte vaske barnehageregntøy?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-11, 23:59   #1
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Hvor ofte vaske barnehageregntøy?

Det blir jo kjempeskittent hver dag det blir brukt.
Blir det ikke litt dårligere av å vaskes ofte?
Barnehagen ser nok at det vaskes hver gang det kommer hjem i pose.
Men da må jeg jo nesten vaske det hver dag i perioder.
Eller så kan jeg tørke og børste av det, evt. skylle, men det ser jo fortsatt skittent ut. Og det virker som om barnehagen helst vil ha rent tøy tilbake.
Hva tenker/gjør folk?

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 00:00   #2
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte vaske barnehageregntøy?

Tenker du på yttertøy nå? For jeg regner med at man vasker innertøy når det er skittent. Yttertøy kan ofte fint børstes/skylles/tørkes av og bør ikke vaskes for ofte. Likevel går vårt ofte i maskina ca hver helg.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 00:01   #3
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.329
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor ofte vaske barnehageregntøy?

Vi vasker i helgen og skyller og tørker ved behov i gjørme ukene.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 00:02   #4
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte vaske barnehageregntøy?

Skilling må da være bra nok, de blir jo skitne igjen på etbøunk uansett.

Jeg pleier å vaske, mannen pleier å skylle. Jeg vasker på hurtigprogram uten såpe.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 00:03   #5
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.421
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte vaske barnehageregntøy?

Jeg tar det hjem hver dag og skyller av det verste, vasker det i helga om nødvendig. Har aldri vasket så mye som i høst, glad vi har et par sett.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 00:03   #6
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte vaske barnehageregntøy?

Jeg vasket maks en gang i uken, helst mindre. Når de kom hjem med veldig skittent regntøy, så spylte jeg av det i dusjen, og gned litt med en klut om det var skitt som satt litt fast.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 00:03   #7
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor ofte vaske barnehageregntøy?

Det ble ofte vasket i helgene, og skylt av i helgene.

I den første barnehagen til vesla spylte de ungene med slange før de gikk inn igjen, hadde egen garderobe til vått utetøy - praktisk for oss!

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 01:14   #8
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.553
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte vaske barnehageregntøy?

Ofte sender nok barnehagen hjem vått tøy fordi de ikke har anledning til å la alt henge til tørk på barnehagen.
Vi vasker 1 gang i uka, og skyller det i vaskemaskin ca 1 gang i uka. Utover det forsøker jeg å børste vekk møkka hvis det går an.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 07:22   #9
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.559
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte vaske barnehageregntøy?

Maks en gang i uka. Når jeg får det hjem i pose så er det for å tørke det. Personalet på avdelingen har sagt at vasking er unødvendig, de vil bare forsikre seg om at det blir tørt.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 07:48   #10
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor ofte vaske barnehageregntøy?

Vaskert i helgene, men ikke alt skift på en gang, så det blir kanskje 1 gang i mnd pr plagg. Barnehagen har gode tørkerom, så alt henger stort sett der.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 08:03   #11
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.703
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte vaske barnehageregntøy?

Vaskes når det er så skittent at jeg føler jeg ikke har noe valg. Men vi har ikke regntøy bare teknisk tøy. Som oftest bare spyler jeg det med dusjen og henger det til tørk.

I går måtte det vaskes, da stinket det kattetiss av en eller annen grunn. Jeg hater når de pakker vått tøy i poser. Liker bedre at de skriver på tavlen at vått tøy må med hjem. For å pakke ut en pose med vått tøy som har lagt i en pose i noen timer er ikke lekkert. Ofte så har ting blitt mer vått og mer skittent enn vist det bare hadde hengt. Gjerne skit på innsiden av jakken fek fordi den har lagt sammen med en kjempeskitten bukse.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 08:11   #12
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor ofte vaske barnehageregntøy?

Her sendes regnklær men hjem fredag om det er kjempe ekkelt. Jeg skyller det bare i maskinen og henger opp. Av og til på kort vaskeprogram om den er skitten på innsiden.
Teknisk jakka har blitt vasket av og til når den var veldig skitten på innsiden nede på jakka men ellers bare skyldt i maskinen ilag med buksen.

Til nå har vi brukt teknisk men gått over til vanlig regntøy med litt for i pga at det er regn og 2 grader så ikke mye varmt og snoopy ble kald i teknisk klærne,og ble litt trangt med ullgenser under i jakka,så må vel kjøpe ny jakke til neste år men gidder ikke nå når vi har litt foret regntøy etter turbo liggende.


Jeg har før prøvd å 2vaske" regntøy fra en dag til annen men blir ikke tørt til neste dag da

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 08:14   #13
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.739
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte vaske barnehageregntøy?

Jeg spyler stort sett bare av i dusjen. Når det er så skittent at det nesten står selv slenger jeg det i maskina. Det blir stort sett i helgene sånn at det får tørket skikkelig. Votter er et kapittel for seg så der vaskes minst fem par i helga.

Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 08:29   #14
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte vaske barnehageregntøy?

Regntøt blir vasket hver helg i den verste perioden.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 08:41   #15
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor ofte vaske barnehageregntøy?

I ukedagene henger jeg det til tørk i dusjen, er det veldig skittet spyler jeg det.
I helgene hender det at jeg i de verste periodene vasker det i maskinen

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 09:06   #16
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte vaske barnehageregntøy?

Så lenge det ikke er skittent inni, tørker jeg det bare sånn på ukedagene. Er det skittent når helga kommer, får det seg en vask.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 09:13   #17
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor ofte vaske barnehageregntøy?

Hver gang det er mer enn litt møkkete, altså hver dag til tider.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 09:16   #18
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor ofte vaske barnehageregntøy?

Jeg vasker det når det er mer enn litt skittent. Bruker lite regntøy riktignok, foretrekker teknisk tøy.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 09:21   #19
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte vaske barnehageregntøy?

Vi har forresten en fin barnehage som pakker inn tøyet når det er vaskemøkkete, så vimsehuer som meg husker å ta det med hjem.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 09:32   #20
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.769
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte vaske barnehageregntøy?

Jeg tørker og børster av.
Skyller på skylleprogram eller i dusjen.
Og vasker innimellom.

men nå har han fått regntøy som har jakke foret mde fleece, veldig deiig, men den ser jo for søren ikke ut når den er full av sand og greier på innsiden nederst... Vel, den kom hjem i går og ble tørket, og levert tilbake (ristet av det løse da, men skitten er den absolutt). Jeg skal vaske den i helgen.

(Også påpeker jeg atter en gang for de voksne at dressen hans ER vanntett, så han kan gjerne bruke hel dress. Ja, greit, sier de. Også henter jeg hjem våt regndress med støvlene festet i buksa. tok hjem regndressen en periode, men den ble høylytt etterlyst. Han har regndress, som en backup når den andre dressen er våt, sier jeg. Ja, sier de. Men dressen er vesentlig renere enn regntøyet.)

Jaja, i dag virkelig plasker det, så da får vel regnet skylle av noe av sanda fra utsiden av regntøyet i alle fall.

Jeg skal vaske det i helga, det får holde.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no