Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Noen som kan litt om humler?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-18, 00:03   #1
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Noen som kan litt om humler?

Sikkert helt på villspor ang forumvalg, men det får så være...

I dag så klippet og rakte jeg plena inntil en støttemur i hagen, og med ett så hadde jeg en skokk med små humler rundt meg. Det viste seg at jeg hadde røsket opp et bol som lå nede i det lange gresset inntil muren. Da jeg tok en nærmere titt, så så jeg bolet med både egg og små humler i.

Jeg trekker meg unna, og lurer på hva jeg nå skal gjøre. Bolet ligger nå så langt ute at gressklipperen vil ta det, og jeg skjønner jeg bør flytte det, men hvordan liksom. Jeg vil nødig drepe disse skapningene.

Så kommer en nabo tilfeldigvis forbi, og hun er birøkter, så hun lovte å komme tilbake litt senere i birøkterklær, og så prøve å flytte bolet.

Det går noen timer, og jeg går ut med datteren for å vise henne, men da er bolet borte. Ikke et spor å se etter det. Vi antar at naboen har vært og flytta det, men mens vi står der så kommer hun og spør om vi fikk fjerna det selv. Hun hadde kommet for å ta det litt tidligere, men fant det da ikke.

Men hva kan ha skjedd? Er foreldrehumlene i stand til å flytte på eggene når bolet blir angrepet på denne måten? De fødte humlene fløy jo på egenhånd, så de flytter seg jo selv. Eller er det noen naturlige fiender som kan ha vært der?

Bolet var ikke et bol slik jeg kjenner vepsebol. Var med en klase med egg og småhumler som lå nede i en gressball.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-18, 14:44   #2
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som kan litt om humler?

Jeg har ingen anelse om noe av det du spør etter, men på denne siden (artikkel fra 2012) så det ut til å være noen lenker du kan ta en titt på, og kanskje noe informasjon om hvor du kan spørre.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no