Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ferie i Vest-og Aust-Agder

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-18, 01:16   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Ferie i Vest-og Aust-Agder

Vi skal en tur til utlandet, men skal også ha litt over to uker hjemme på Sørlandet.

Det hadde vært fint med tips til hva vi kan finne på, for kanskje finnes det ting vi ikke har tenkt på å gjøre? Det er jeg og en tenåring på 13 og en på snart 10.

Normalt tar vi en tur til Arendal og spiser is i Pollen og rusler rundt og besøker Vitensenteret, men jeg tror de er litt lei Vitensenteret nå og har vokst fra det.

Vi skal i alle fall ha en dag i Høyt & Lavt, for det var noe alle tre likte godt.

Kanskje rafting på Evje kunne vært gøy?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-18, 01:30   #2
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.790
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferie i Vest-og Aust-Agder

Jeg ferierer i Aust-Agder og kan anbefale akvariet i Risør - vi pleier å gjøre det en regnværsdag sammen med alle andre som har den samme tradisjonen. Risør er dessuten gøy både under Villvin (kunsthåndverk) og trebåtfestivalen. Det er mange fine butikker og flere gode restauranter i Risør. Det er gøy å gå til Risørflekken og sette seg inn i historien runt på forhånd. I risør kappes alle isutsalgene om å ha de største isene, så man får mye godt for pengene der.
Tvedestrand har vært stedet gud glemte, men de har gøy badepark i Tjønna i midtbyen og mange hyggelige antikvariater som er eldoradoer for alle bokelskere - llagt opp til at man skal komme innom, bla i bøker, lete etterskatter, sette seg ned og lese. Gratis kaffe og gode lenestoler finner man ho alle, tror jeg. De ulike antikvariatene er spesialisert på ulike ting, så man kan lete etter maritime sjeldenheter, tegneserier, kunstbøker, musikkhistorie - etc. Utrolig gøy for bok- og litteraturelskere.

Og det er kafe i Museumshagen i Tvedestrand - i Hovedgaten på vei fra midtbyen ned mot havnen. Den kafeen er superhyggelig - i en gammel hage, med hammocker og klappstoler under epletrærne og god hjemmelaget mat og gode kaker. Museet er morsomt, en gammel landhandel og et gammelt apotek som er bevart. Lady Sting og Linn's lille lykke er morsomme butikker for oss damer de har fie klær og flinke folk som jobber der.

Tvedestrand er liksom blitt byen i mitt hjerte - den er litt akterutseilt der den ligger alt for langt inne i fjorden og nesten i ferd med å dø, men har utrolig mange fine kvaliteter fortsatt.

Og så er vi der nede i de traktene på ferie i vårt gamle hus. Mannen min elsker å slenge gjester runt med rumperister og vi har fin badestrand ved sommerhuset vårt- så send meg en medling hvis du er i nærheten, Millact.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-18, 01:51   #3
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ferie i Vest-og Aust-Agder

Tur til Lyngør.

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-06-18, 10:07   #4
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferie i Vest-og Aust-Agder

Lista med besøk i Fyret, Nordberg fort og stikke innom Trunken på Vanse.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-18, 10:20   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferie i Vest-og Aust-Agder

Ja, fyret på Lista og Trunken i Vanse er en fin tur. Dere kan også spise på dineren, sånn for opplevelsen.

Ellers er Bjørnevåg Resort veldig fint, om dere vil overnatte noe sted. Det samme gjelder Paulsens Hotell. Der kan man også spise.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-18, 23:04   #6
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.240
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ferie i Vest-og Aust-Agder

Det er jo ikke sååå langt til Stavern/Larvik for en dag heller.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-18, 23:58   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ferie i Vest-og Aust-Agder

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Det er jo ikke sååå langt til Stavern/Larvik for en dag heller.

Nei, det er det ikke, men vi hadde ikke helt planer om mange (dyre) overnattinger siden vi skal til varmere strøk senere i ferien.

Nå er vi plutselig invitert med fine venner til sjøen noen dager så da blir det en liten tur også.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-18, 00:00   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ferie i Vest-og Aust-Agder

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jeg ferierer i Aust-Agder og kan anbefale akvariet i Risør - vi pleier å gjøre det en regnværsdag sammen med alle andre som har den samme tradisjonen. Risør er dessuten gøy både under Villvin (kunsthåndverk) og trebåtfestivalen. Det er mange fine butikker og flere gode restauranter i Risør. Det er gøy å gå til Risørflekken og sette seg inn i historien runt på forhånd. I risør kappes alle isutsalgene om å ha de største isene, så man får mye godt for pengene der.
Tvedestrand har vært stedet gud glemte, men de har gøy badepark i Tjønna i midtbyen og mange hyggelige antikvariater som er eldoradoer for alle bokelskere - llagt opp til at man skal komme innom, bla i bøker, lete etterskatter, sette seg ned og lese. Gratis kaffe og gode lenestoler finner man ho alle, tror jeg. De ulike antikvariatene er spesialisert på ulike ting, så man kan lete etter maritime sjeldenheter, tegneserier, kunstbøker, musikkhistorie - etc. Utrolig gøy for bok- og litteraturelskere.

Og det er kafe i Museumshagen i Tvedestrand - i Hovedgaten på vei fra midtbyen ned mot havnen. Den kafeen er superhyggelig - i en gammel hage, med hammocker og klappstoler under epletrærne og god hjemmelaget mat og gode kaker. Museet er morsomt, en gammel landhandel og et gammelt apotek som er bevart. Lady Sting og Linn's lille lykke er morsomme butikker for oss damer de har fie klær og flinke folk som jobber der.

Tvedestrand er liksom blitt byen i mitt hjerte - den er litt akterutseilt der den ligger alt for langt inne i fjorden og nesten i ferd med å dø, men har utrolig mange fine kvaliteter fortsatt.

Og så er vi der nede i de traktene på ferie i vårt gamle hus. Mannen min elsker å slenge gjester runt med rumperister og vi har fin badestrand ved sommerhuset vårt- så send meg en medling hvis du er i nærheten, Millact.

Veldig gjerne! Jeg har faktisk aldri vært i Tvedestrand tror jeg, ikke som jeg kan huske i alle fall. Det er nok en sjanse for at jeg har vært der med båt som barn, har i alle fall vært mange ganger i Lyngør, men Tvedestrand husker jeg ikke. Det er virkelig flott i Aust-Agder, mange flotte perler der.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-18, 01:55   #9
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.999
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferie i Vest-og Aust-Agder

Vi har jo fått fantastisk streetartkunst i Arendal nå, de har malt på tropisk vann med fisker, planter og havfruer over Kanalplassen, der kanalene lå før. Verdt et besøk i år Og så kan dere jo ta ferga til Merdø. Eller dra ut på Hove og oppleve Raet nasjonalpark.

Vi har jo egentlig et flytende svømmebasseng også i gjestehavna, som holder 28 grader, men det er tatt opp for reparasjon, så vi vet dessverre ikke når den kommer på vannet igjen.

Kan også anbefale Kuben - museet, mange gode utstillinger der. Ikke minst for barn og unge. Og is i Pollen er blitt hakket bedre etter at de har fått en egen iskiosk som selger hjemmelaget italiensk is, rett ved Pollen.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-18, 10:39   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ferie i Vest-og Aust-Agder

Vi er alltid i Arendal om sommeren siden jeg har så og si alt av familie der, men dette var gode tips, La Banga!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-18, 00:20   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ferie i Vest-og Aust-Agder

I går var vi i Brekkestø og kjøpte Norges største is, aldri sett større.

Fredag skal vi i 60-årsdag til min tante på Tromøya. Får se om vi drar bort tidligere og bader på Hove og spiser italiensk is i Pollen slik La Banga anbefaler.

Sommeren fortsetter, helt nydelig. Jeg skulle malt og trent, men det er for varmt, så jeg prioriterer bading med barna i stedet. Dette er første sommeren niåringen svømmer skikkelig i saltvann, men han har allerede fått mye mengdetrening. Vi har badet mye allerede. Han har også vært mye i båt, seilt, rodd, padlet mm. I august blir det sjøspeider på han, midt i blinken tror jeg.

I morgen blir det nok Åros igjen. Eldste har aldri vært der.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no