Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Lego som går ut av bruk - hva nå?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-18, 11:07   #1
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.390
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Lego som går ut av bruk - hva nå?

Hva gjør dere med lego som har gått ut av bruk? Vi har en del, og det ligger hulter til bulter i en kommode og i noen bokser. Ikke som opprinnelige eller fullstendige byggesett.

Selger man?
Gir bort en boks med ymse?
Er folk interessert i å overta?

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-18, 11:08   #2
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lego som går ut av bruk - hva nå?

Hvis det er vanlig byggelego/duplo så tror jeg nok du kan få solgt det, men hvis det er rester etter byggesett, så får du i beste fall gitt det bort. De klossene er ikke nødvendigvis like anvendelige som "vanlige" klosser. Og så tror jeg de fleste har mer enn nok sånne halve byggesett selv..

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-18, 11:10   #3
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.390
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lego som går ut av bruk - hva nå?

Nettopp! Dette må være et allment kjent problem. Hva gjør dere?

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-18, 11:18   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lego som går ut av bruk - hva nå?

Jeg tar vare på all lego. Jeg satser på at vi får et barnebarn eller to, og da har de noe leker her. Alle barnebarn til foreldrene mine har lekt med leker fra vi var små.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-18, 11:35   #5
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lego som går ut av bruk - hva nå?

Når den tid kommer, så blir det satt på loftet til eventuelle barnebarn. Lego og Brio-toget er vel de to lekene jeg tror mest på at vil være like aktuelle for neste genereasjon.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-18, 12:05   #6
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.431
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lego som går ut av bruk - hva nå?

Hele ting fra byggesett som går i stykker og ikke blir bygd opp igjen går i sammen med resten av legoen. Mine synes ofte det er gøyere å bygge fritt enn å leke med ferdige ting.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-18, 12:13   #7
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lego som går ut av bruk - hva nå?

Legoen har ikke vært i bruk på en stund her, så jeg tenker å sette alt på loftet til barnebarna vi forhåpentligvis får

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-18, 12:29   #8
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.802
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lego som går ut av bruk - hva nå?

Vi har satt det i kjellerboden i påvente av flere barn i familien (as in barnebarn).

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-18, 12:44   #9
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lego som går ut av bruk - hva nå?

Nå er vårt i bruk fremdeles og kommer til å være det en del år til, men planen er å ta vare på alt av Lego med tanke på barnebarn.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-18, 13:25   #10
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lego som går ut av bruk - hva nå?

Jeg driver for tiden med husets Lego. Har planer om å selge noe, så der sjekker jeg at alle delene er på plass. Resten taes vare på. Her er det meste i original form da. Så jeg sorterer etter serie.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-18, 17:50   #11
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lego som går ut av bruk - hva nå?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg tar vare på all lego. Jeg satser på at vi får et barnebarn eller to, og da har de noe leker her. Alle barnebarn til foreldrene mine har lekt med leker fra vi var små.

Samme her, vi har enormt mye lego og duplo som skal bli tatt vare på til forhåpentligvis fremtidig(e) barnebarn. Samme gjelder togbane og andre leker.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-18, 18:01   #12
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lego som går ut av bruk - hva nå?

Lego, Duolo, Drio og sånne dyre Schleich dyr tar vi vare på. Og Cars-bilene. Ellers har vi gitt bort alt annet til små fettere.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-18, 18:03   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lego som går ut av bruk - hva nå?

Nå er alt satt på loftet, usortert. Spares på.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-18, 18:37   #14
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.262
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lego som går ut av bruk - hva nå?

Jeg har tatt vare på alt, pent samlet i tette plastbokser. Lego er de eneste lekene jeg har spart på, i tillegg til noen hjemmelagede dukkeklær.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-18, 23:08   #15
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lego som går ut av bruk - hva nå?

Alle settene som barna har fått og kjøpt opp gjennom årene er samlet i en haug på rommet til 11-åringen. Det er jo moro å bygge ett sett 1 gang, så leker man bittelitt med det før det blir stående i ei hylle. Eller det blir demontert og lagt i legohaugen.

Barna (og jeg) har holdt på mer med fri konstruksjon og det virker mere engasjerende på sikt.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-18, 23:14   #16
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.001
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lego som går ut av bruk - hva nå?

Det selges i boksevis på Facebook til nokså høye summer ser jeg.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-18, 23:37   #17
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.820
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lego som går ut av bruk - hva nå?

Vi har enorme mengder, og det er komplett umulig å finne deler til et spesielt sett. Har solgt en stor kasse for noen tusenlapper, resten er foreløpig på loftet.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-18, 23:39   #18
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lego som går ut av bruk - hva nå?

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Vi har enorme mengder, og det er komplett umulig å finne deler til et spesielt sett. Har solgt en stor kasse for noen tusenlapper, resten er foreløpig på loftet.

Å finne deler kan vi bare glemme. Det er en salig blanding av Lego City og Lego Friends og diverse annen lego.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-18, 23:54   #19
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lego som går ut av bruk - hva nå?

Vi har en salig blanding av alt vi og, det er sånn gutta har likt å leke med lego. Det er sånn jeg husker det fra jeg var liten også. Gutta har alltid hatt en forkjærlighet for legofigurene, og var egentlig mest opptatt av de.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-18, 00:10   #20
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lego som går ut av bruk - hva nå?

Jeg har en kasse lego på loftet fra da jeg var liten. Der er det ratt, små hjul, gule og røde vi duet og sprosser og endel romfartslego. Mine to har hatt glede av det også. Det er helt annerledes enn det som selges nå.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no