Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmasjon

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-05-18, 21:09   #1
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Konfirmasjon

Dere som har erfaring med konfirmasjon. Jeg har bestilt catering, får låne et partytelt i tilfelle regn (skal ha konfirmasjonen 16. juni), har planer for innkjøp av dress og å lage tale og bildepresentasjon. 25 gjester er invitert. Han får pengegave av oss.

Hva er det jeg ikke har tenkt på da?

Jeg hører folk snakker om at de har masse to do lister, men hva er det mer å gjøre?

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-18, 21:16   #2
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon

Det er ikke mer å gjøre. Konfirmasjon trenger ikke være så stress som enkelte vil ha det til.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-18, 21:27   #3
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmasjon

Du vil kanskje ha kaker til kaffen, så sette i sving noen til å (hjelpe deg) bake? Ellers er det greit å ha kontroll/plan for: duker, bordpynt (blomster gjør jo susen), servietter, bordkort, servise etc.

Husk at masse venner og naboer kanskje også skal konfirmere seg, så kjøp inn noen kort og ta ut 200-lapper.

Det kan og være greit å ha noen til å hjelpe seg med maten/rydding/servering, så slipper dere springe rundt og hente ting/rydde/fylle opp/ta av lokk etc.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-18, 21:29   #4
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmasjon

Var ikke så mye styr her heller. Gutten min var ikke så opptatt av verken mat, pynt eller andre detaljer så jeg hadde frie tøyler.
Eneste var at det ble kjøttmat som han likte så vi valgte 3retters med indrefilet av okse. Hadde kokk som lagde maten på stedet.

Vi hadde fri dagen før så jeg lagde kaker fra morgenen, dro og pyntet bord og på kvelden så alt var klart dagen som festen var. Gikk kjempefint.

Men minsten så skal vi leie lokalet der vi bor og ha koldtbord. Da bestiller vi det og lager kakene selv.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-18, 21:31   #5
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmasjon

Takk Magica! Kaker har jeg også tenkt på. Mamma baker sikkert noe og jeg noe, men jeg vil ikke ha mange.

Det er det jeg også tenker Hyacinth!

Nevnte jeg at vi har håndtverkere som gjør en stor oppussing av huset som skal være ferdig to dager før konfirmasjonen?

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-18, 21:35   #6
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmasjon

Stresser ikke mye jeg heller, men det er jo alltid en del som skal klaffe når en familie på 5 skal ordne seg til et stort selskap med finklær etc. Vår konfirmasjon er jo før 17.mai også så jeg må leite fram flagg etc.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-18, 21:46   #7
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon

Her har det største stresset vært bunaden, som har blitt laget av fire forskjellige syersker. Og så det jeg har utsatt i alle år: Samle bilder fra ørten CD-er og harddisker, sortere og lage en bildekavalkade og billedbok. Jeg har brukt maaaange timer på den jobben. Det kjipe er at mange bilder har blitt borte gjennom årene, vi aner ikke hvor de er lagret.

Ellers har vi selskapet ute og mange baker til oss. Litt styr å koordinere alt, men langt fra så mye styr som da de to eldste ble konfirmert og vi gjorde alt selv.
Vi blir 45 gjester, så det blir et stort selskap.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-18, 22:03   #8
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.501
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmasjon

Her har vi lagt opp til ein del arbeid, men har jo sånn sett oss sjølv å takke...
Eg har (med hjelp av mamma) brodert og montert bunad.
Har laga ei iskake og har lefser, elles er det andre som baker kaker. Skal lage gelé og litt sånn som ikkje tek tid. Vi lager mat til koldtbord sjølv, vårrullar, foccatia, rundstykker, karbonader, pizzasnurrar og kanelboller er klar i fryseren no.
Bordkort, lys, servietter, dukar og bordpynt er på plass.
Kjøkkenhjelp til dagen er også på plass.

Far i huset har fått ansvar for bilete/film.

Vi vert 57 personar, så det er eit relativt stort selskap.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-18, 00:11   #9
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon

De fleste pynter bordet. Ellers er det lite. Dvs du bør tenke gjennom rydding - har du noen til å hjelpe deg eller skal dere ta av bord på dugnad underveis? Vi gjorde det med ca samme antall gjester og det fungerte helt greit.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-18, 06:57   #10
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmasjon

Jeg tenker vi gjør det selv.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-18, 08:56   #11
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon

Vi hadde også catering, men det ble en del handling likevel, drikke og frukt og sjokolade og chips og sånne ting.

Jeg syntes heller ikke det var veldig mye å stresse med, men borddekkingen tok lengre tid enn vi trodde.

Vi hadde ikke hjelp. To snille forumvenninner hadde sagt ja til å hjelpe, men jeg fant ut at vi klarte oss uten og det gikk virkelig helt fint. Jeg ba noen gjester om å være med og det var veldig lite stress. Og så hadde vi noen barnegjester som var veldig ivrige på å hjelpe og sånn ble det egentlig en hyggelig fellesaktivitet.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-18, 23:39   #12
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmasjon

Nå er alt av klær innkjøpt, gave ordnet og vi har kontroll på bord, stoler, duk og servise. Jeg har begynt på talen og mannen har begynt å finne fram bilder. Her forleden kom jeg på at man bør ha bordkort.

Jeg tenkte å satse på bufet og kakebord med is. Det går vel greit at vi dropper dessert da?

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-18, 08:58   #13
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Nå er alt av klær innkjøpt, gave ordnet og vi har kontroll på bord, stoler, duk og servise. Jeg har begynt på talen og mannen har begynt å finne fram bilder. Her forleden kom jeg på at man bør ha bordkort.

Jeg tenkte å satse på bufet og kakebord med is. Det går vel greit at vi dropper dessert da?

Man trenger absolutt ikke dessert dersom man har kakebord. Jeg var i en konfirmasjon i år hvis de først hadde dessert og så kakebord og resultatet var egentlig at folket forspiste seg og ikke hadde spesielt lyst på kake - selv om man gjerne ville smake.

Så dropp dessert.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-18, 09:28   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Nå er alt av klær innkjøpt, gave ordnet og vi har kontroll på bord, stoler, duk og servise. Jeg har begynt på talen og mannen har begynt å finne fram bilder. Her forleden kom jeg på at man bør ha bordkort.

Jeg tenkte å satse på bufet og kakebord med is. Det går vel greit at vi dropper dessert da?

Ja, pleier ikke kaker ofte å være desserten på en måte?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-18, 11:08   #15
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon

Når det er buffet er jeg vant til kombinert kake/dessertbord.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-18, 12:02   #16
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det er ikke mer å gjøre. Konfirmasjon trenger ikke være så stress som enkelte vil ha det til.


Enig. Men når "konfirmant 2025"-trådene popper opp, er det ikke så rart at folk tror det hanlder om minst en fest i størrelsesorden Kongelig bryllup.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-18, 12:10   #17
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon

For noen gjør det jo det, og noen liker det sånn også. Å planlegge festene våre er noe av det kjekkeste jeg gjør, samtidig som jeg vet godt at det går an å lage fabelaktig konfirmasjon med minimum av planlegging og forarbeid. Men det er ikke like gøy. For meg. Jeg planlegger sikkert barnas bursdager mer enn mange gjør før bryllupet.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-18, 12:29   #18
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Nå er alt av klær innkjøpt, gave ordnet og vi har kontroll på bord, stoler, duk og servise. Jeg har begynt på talen og mannen har begynt å finne fram bilder. Her forleden kom jeg på at man bør ha bordkort.

Jeg tenkte å satse på bufet og kakebord med is. Det går vel greit at vi dropper dessert da?

Kan fint droppe dessert når dere har kakebord ja.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-18, 12:35   #19
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon

Kakebord og is er jo det som er desserten, i mitt hode. Enda mer dessert i tillegg til det synes jeg blir rart.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-18, 12:50   #20
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmasjon

Vi hadde forrett og middag, tok en pause, og deretter kakebord og kaffe. Ikke noe savn etter dessert, og det var rikelig med kaker til å bekrefte at det var "nok". Enda vi hadde ikke mye kaker.

Hvis man ønsker å skrive ut bordkort, er det et nettsted hvor man kan legge inn lista, og velge fonter osv, så skriver man ut pdf-ark som man kan klippe til selv. Det er gratis. Vi hadde stor suksess med bordkort med navn på begge sider av kortet og fikk skryt for det, da er det lett å finne plassen sin.

www.seatingcard.com

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no