Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

[Oktober/november] Reise alene med 2 barn?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-04-16, 14:30   #1
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.684
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

[Oktober/november] Reise alene med 2 barn?

Jeg har plottet inn en ukes tur i månedsskiftet oktober/november med barna (4 og 11) alene.

Målet er mest mulig bassengtid - og det er det. Helst et sted hvor man møter barn på samme alder slik at jeg får anledning til å lese en bok eller to (og jobbe litt...)

Hvor drar jeg? Ønsker å holde meg på maks 20.000,- i budsjett (helst all inclusive/mulighet for enkel husholdning).

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 14:49   #2
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Oktober/november] Reise alene med 2 barn?

Vi har jo nettopp kommet hjem fra Parque Cristobal på Tenerife. Dit kunne jeg fint dratt alene med barn. Oversiktlig, særlig eldste kan løpe rundt alene.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 14:50   #3
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.684
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Oktober/november] Reise alene med 2 barn?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Vi har jo nettopp kommet hjem fra Parque Cristobal på Tenerife. Dit kunne jeg fint dratt alene med barn. Oversiktlig, særlig eldste kan løpe rundt alene.

Og det er OK basseng for 4-åringer også?

Hvem reiste dere med?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 14:59   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Oktober/november] Reise alene med 2 barn?

Jeg reiste alene med ungene da de var 5 og 8, og det gikk brillefint. Det eneste var at jeg syntes det var bittelitt stusselig å være alene på kveldene.

Vi bodde på all inclusive i Puerto Rico på Gran Canaria. Hotellet var gammelt og slitt, men det var rent. Maten var overraskende god (men så hadde jeg heller ingen forventninger overhodet). Målet vårt var også mest mulig bassengtid og avslapping for meg, og det fikk vi.

Jeg tror det var her vi bodde.

Så godt å se deg her igjen, forresten.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 15:10   #5
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Oktober/november] Reise alene med 2 barn?

Vi bodde her på Tenerife. Fint anlegg med pene uteområder, store bassenger, men lite stykke å gå til strand og by. Vi fikk 1. etg ut mot babybassenget, greit nok.

http://www.startour.no/feriereiser/s...FUmNGAodiYABNg

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 20:00   #6
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Oktober/november] Reise alene med 2 barn?

Så fint å se deg igjen!

Jeg reiste en uke alene med frøkna da hun var 2,5 og 5 år. Var på Sun Garden på Kypros første gangen og Sunwing Alcudia andre gangen, og fikk mye avlastning av Lollo og Bernie og aktivitørene. Det er gode barnebasseng på Sunwing, og massevis av barneunderholdning så det er nok supert for minste. Kanskje ikke like spennende for største, men de har ungdomsklubber, og det er sikkert barn på hans alder også. Får han fri fra skolen?

Jeg ville nok satset på Kanariøyene så sent på året, selv om det er lenger flytur. Sunwingen på Gran Canaria er fin, og har hørt at den på Tenerife også er bra.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 20:02   #7
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Oktober/november] Reise alene med 2 barn?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Vi har jo nettopp kommet hjem fra Parque Cristobal på Tenerife. Dit kunne jeg fint dratt alene med barn. Oversiktlig, særlig eldste kan løpe rundt alene.

Ja, enig i dette. http://www.startour.no/feriereiser/s.../pc-000010827/

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 20:18   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Oktober/november] Reise alene med 2 barn?

Min mor og samboer hadde med seg min yngste til Tenerife da han var 5 år. De bodde her

http://www.startour.no/feriereiser/s.../pc-000041496/

Det var visst et veldig greit sted.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 20:58   #9
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Oktober/november] Reise alene med 2 barn?

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Og det er OK basseng for 4-åringer også?

Hvem reiste dere med?

Ja, det er to barnebasseng og to større basseng. Det ene store bassenget har 3 dybder, 1.00, 1.20 og 1.40. Det andre store er bare 1.40 så vidt jeg husker.

Vi reiste med Fritidsresor fra Gøteborg, men det blir som Star Tour fra Oslo da.

Jeg anbefaler i så fall å sjekke inn og velge leilighet i forkant. Jeg hadde en lang tråd her inne der jeg brukte timevis på å vurdere - og det var sannelig verdt det. Ikke for det, de aller fleste husene ligger fint, men alene med barn kan man for eksempel ønske å se bassenget fra leiligheten eller hva du nå tenker (vi gjorde det nå, og det var veldig praktisk når vi reiste med en baby i tillegg til de to andre).

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 20:59   #10
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Oktober/november] Reise alene med 2 barn?

Sunving er for øvrig alltid en vinner. Men dyrere som oftest.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 21:09   #11
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Oktober/november] Reise alene med 2 barn?

Vi var på Tenerife i vinterferien og kan anbefale Playa de las Americas på det varmeste i allefall. Har ikke konkret tips til hotell da vi nok velger et annet neste gang.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no