Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Norgesferie med amerikanere

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-15, 13:34   #41
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norgesferie med amerikanere

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Jeg ville tatt Oslo først. Oslos severdigheter er kjedelige etter å ha sett storslagen natur.

Evt deilig og avslappende. Med tanke på jetlag lurer jeg på om litt bilkjøring med mulighet for å slumre på veien er en fordel eller ulempe.

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg synes hele rundturen høres helt fantastisk ut. Vi hadde roadtrip Nord-Norge i sommer, og jeg er tilhenger av å få med seg mest mulig når man først skal ut på tur. Et tips er å detaljplanlegge ganske tidlig. Bruk Google Maps og finn ut hvor lang tid det tar mellom hvert strekk. Blir det tid til å se noe underveis, eller blir det tut og kjør? Jeg tror dessuten det er lurt å ha forhåndsbestilt det meste av overnatting når dere når dere er såpass mange. Da er det også bedre muligheter for å finne de små perlene som krever litt research. Overnatting på slottet i Rosendal høres genialt ut. Jeg har bare vært der på dagsbesøk.

Ja, jeg tror det blir bra! Har begynt på et kart, da kan vi sortere kjørelengder, hva vi kan se underveis, og prøve å ta hensyn til hvor mange inntrykk man "tåler" underveis. Regner med å forhåndsbestille alt som er mulig å forhåndsbestille, både for å sikre oss rom og spare tid. Da jeg planla forrige tur var det masse som var fullt på nyåret allerede.

Også må vi ha i bakhodet at ungene syns roadtripen vi var på i USA til tider var ganske kjedelig. Derfor tenker jeg det holder med én stavkirke.

Har du værtpå moskussafari? Er det noen andre raftingsteder oppi østerdalen?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-15, 13:45   #42
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.383
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Norgesferie med amerikanere

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Gode tips, både om hvordan vi reiser oppe i fjordene og moskussafari. Er det liksom helt sikkert at man ser moskus? Det er jo utrolig stas.

Kaprifol, anbefaler du over Geilo framfor på nedsiden av Hardangervidda og ut til Rosendal?

Vøringsfossen er spennende og Sørfjorden har jo en veldig fin del av Hardanger, man ser over til Folgefonna flere steder. Østsiden av Sørfjorden er også kronglete og kan gå trått når store bobiler sliter med å slippe forbi tungtransport og annet.

Kjører man over Haukeli er det også stor sannsynlighet for snø, har det vært tilstrekkelig drittvær får man Låtefoss nesten inn i bilen. Det er en virkelig vakker dal. Nesten inne i Odda får man også sett inn mot Buerbreen.

Dersom det er praktisk gjennomførbart, kan jeg også anbefale å sende deler av følget med hurtigbåten fra Rosendal til Bergen. En tvers gjennom nydelig tur.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-15, 13:46   #43
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Norgesferie med amerikanere

Jeg synes det ser overkommelig ut på to uker, i grunn. Men hadde droppet Telemarkskanalen. Sikkert preget av at jeg som vestlending knapt synes Østlandet har noe natur som er verdt å prioritere.

Sommerskisenteret i Stryn var åpent fra tidlig juni til sent i juli i år, mener jeg å huske. Det er der det er enklest å teste snø.

Anbefaler Fjærland på veien fra Bergen til Stryn; bre, vakkert, bresenter, bokby. Førde har, imho, absolutt ingenting som er verdt å se på noe tidspunkt. Jeg liker Astruptunet i Jølster også, det ligger på veien uansett hvilken av de to man kjører via.

Via Ferrataen i Loen er kul, og kan fungere for barn i den alderen du nevner. Men det er kanskje litt voldsomt for noen som aldri har gått i fjellet (klatring, taubruer osv; ikke kjempekrevende teknisk eller kondisjonsmessig, men store høyder). Fint badeanlegg på Hotel Alexandra der også.

Ferjetur fra Geiranger er verdt ågerprisen de tar, mye artige fjellgårder. Geiranger sentrum synes jeg er som norske bygdebyer flest, preget av kjip arkitektur og i tillegg veldig turistblingete, men det ligger en del overnattingssteder som ser fine ut litt oppi lia før man kommer ned til sentrum. Klart dere må se Bølgen først! Om dere vil overnatte på de trakter, men før Geiranger, er Hjelle Hotell i Stryn temmelig idyllisk.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-15, 13:47   #44
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norgesferie med amerikanere

Det er stavkirke i Bergen, så slipper du å ta en ekstra omvei for det. Og det er jo selveste Fantoft stavkirke, som ble totalskadd i 1996 (påsatt, vettu) og bygd opp igjen av hauggamle trær.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-15, 13:50   #45
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norgesferie med amerikanere

Jeg synes Grebbestad er maks usjarmerende, og ville droppet det.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-15, 14:01   #46
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norgesferie med amerikanere

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Har du værtpå moskussafari? Er det noen andre raftingsteder oppi østerdalen?

Jeg har aldri prøvd på moskussafari, men jeg kjenner mange som har vært med som synes det har vært en kjempeopplevelse. Det kan være litt gåing, ut fra hvor moskusen oppholder seg, så man må tåle å være på tur en stund. Det står en del på sidene til Kongsvold.

Jeg vet ikke om raftingmuligheter i Østerdalen. Dombås - Otta er 35-40 min. i bil, så hvis dere vil prøve rafting, ville jeg tatt den ekstraturen. Vi har vært med Heidal Rafting på familierafting to ganger, og det har vært utrolig gøy. De driver også med juving, moskussafari og mye annet morsomt, så kanskje du finner noe bra der? Moskussafarien deres ser mindre krevende ut enn den det står om på Kongsvold sine sider.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-15, 14:03   #47
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norgesferie med amerikanere

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Kjører man over Haukeli er det også stor sannsynlighet for snø, har det vært tilstrekkelig drittvær får man Låtefoss nesten inn i bilen. Det er en virkelig vakker dal. Nesten inne i Odda får man også sett inn mot Buerbreen.

Jeg tror det er denne veien det blir. Men hva finnes å se på mellom Gaustatoppen/Rjukan og Odda? Og videre derfra til Rosendal? jeg ser at veien går på sørsiden av Hardangerfjurden utover, det er kanskje veldig pent?

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Dersom det er praktisk gjennomførbart, kan jeg også anbefale å sende deler av følget med hurtigbåten fra Rosendal til Bergen. En tvers gjennom nydelig tur.

Går det båt der altså? Det var en god idé! Er det bilferge, eller må Høvdingen kjøre mens vi andre tar båten?

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Anbefaler Fjærland på veien fra Bergen til Stryn; bre, vakkert, bresenter, bokby. Førde har, imho, absolutt ingenting som er verdt å se på noe tidspunkt. Jeg liker Astruptunet i Jølster også, det ligger på veien uansett hvilken av de to man kjører via.

Via Ferrataen i Loen er kul, og kan fungere for barn i den alderen du nevner. Men det er kanskje litt voldsomt for noen som aldri har gått i fjellet (klatring, taubruer osv; ikke kjempekrevende teknisk eller kondisjonsmessig, men store høyder). Fint badeanlegg på Hotel Alexandra der også.

Ferjetur fra Geiranger er verdt ågerprisen de tar, mye artige fjellgårder. Geiranger sentrum synes jeg er som norske bygdebyer flest, preget av kjip arkitektur og i tillegg veldig turistblingete, men det ligger en del overnattingssteder som ser fine ut litt oppi lia før man kommer ned til sentrum. Klart dere må se Bølgen først! Om dere vil overnatte på de trakter, men før Geiranger, er Hjelle Hotell i Stryn temmelig idyllisk.

Jeg tenker det samme om Geiranger, men nå skal vi være turister. Tenker evt. å sove på turisthyttene oppi heia der. Det greiene i Loen skal jeg sjekke ut, men mulig hvertfall deler av følget ikke tør/kan.

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Det er stavkirke i Bergen, så slipper du å ta en ekstra omvei for det. Og det er jo selveste Fantoft stavkirke, som ble totalskadd i 1996 (påsatt, vettu) og bygd opp igjen av hauggamle trær.

Kan historien!

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg synes Grebbestad er maks usjarmerende, og ville droppet det.

Jo, egentlig enig. Jeg liker ikke verken Grebbestad eller Smøgen noe særlig, men tror amerikanerne syns det er fint. Det er veldig anderledes det de er vant til. Og Havstenssund syns jeg er veldig vakkert.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-15, 14:03   #48
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norgesferie med amerikanere

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Førde har, imho, absolutt ingenting som er verdt å se på noe tidspunkt.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-15, 14:09   #49
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norgesferie med amerikanere

Huhei, nå tittet jeg på den Via Ferrata-greia. Hiawata er for ung, amerikanerne for store og med høydeskrekk, og jeg tror nok jeg får høydeskrekk på ei hengebru 750 meter oppe i lufta også.

https://www.youtube.com/watch?t=129&v=kUzeqSNCRuE

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-15, 14:12   #50
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.846
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Norgesferie med amerikanere

Hva med Hvaler istedenfor Svenskekysten? Det går evt båt Strømstad og da får man jo virkelig se det flotte øyriket.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-15, 14:18   #51
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norgesferie med amerikanere

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Hva med Hvaler istedenfor Svenskekysten? Det går evt båt Strømstad og da får man jo virkelig se det flotte øyriket.

De har veldig lyst til å besøke Sverige, men det kan hende vi kan greie oss med Strømstad. Det er jo faktisk en litt søt by.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-15, 14:46   #52
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norgesferie med amerikanere

Jeg synes Aurland-Hol er mer naturskjønn enn Hardangervidda, men den har smale tunneler, altså. Hvis du likevel tar vidda, er Vøringsfossen et selvsagt stopp.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-15, 14:47   #53
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norgesferie med amerikanere

Edit: du skal til Rosendal, da blir det vel Haukeli, eller? Der er jeg totalt uvitende.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-15, 14:51   #54
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norgesferie med amerikanere

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg synes Aurland-Hol er mer naturskjønn enn Hardangervidda, men den har smale tunneler, altså. Hvis du likevel tar vidda, er Vøringsfossen et selvsagt stopp.

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Edit: du skal til Rosendal, da blir det vel Haukeli, eller? Der er jeg totalt uvitende.

Ingenting er hugget i stein, bortsett fra at vi skal til Ålesund, egentlig. Resten er basert på ønsker fra amerikanerne. Rjukan har jeg lagt inn, jeg syns det virket veldig kult. Men ja, skal vi til Rosendal så blir det over Haukeli. Den ene amerikaneren og jeg tok omtrent samme tur for 25 år siden neste sommer, og på Haukeli ble vi overfalt av geiter som kravlet inn i bilen på jakt etter brunostskivene våre, og spiste opp girspaken.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-15, 14:53   #55
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norgesferie med amerikanere

Forresten, de er Frost-fans, så alt som kan gi et inntrykk av det blir tatt i mot med storm.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-15, 15:00   #56
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.977
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Re: Norgesferie med amerikanere

Øyene utenfor Strømstad som er bilfrie er jo superidylliske og fine.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-15, 15:04   #57
Nina
pretty ballerina
 
Nina sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.792
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Norgesferie med amerikanere

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

De har veldig lyst til å besøke Sverige, men det kan hende vi kan greie oss med Strømstad. Det er jo faktisk en litt søt by.

Da anbefaler jeg en tur med båten ut til Koster.

__________________

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-15, 15:07   #58
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norgesferie med amerikanere

Jeg hadde droppet å bruke tid i Telemark. Kanalen er grei nok, men det tar tid og naturen i indre Telemark er ikke veldig spesiell.

Ang moskussafari så tror jeg det er garantert å se Moskus. I tillegg får man da en tur i fjellheimen.
Det kan være lurt å forberede dem på å måtte ha med godt fottøy og mye klær.
Vi har hatt med amerikanere dit og måtte låne dem klær.
De hadde fått vite på forhånd at det kunne være kaldt, men jeg tror ikke de klarte å forestille seg forskjellen på 24 grader i lavlandet og 4 grader og vind ved foten av Snøhetta.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-15, 15:10   #59
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norgesferie med amerikanere

Jeg skal skrive pakkeliste til dem slik at de tar med et skift av det de bruker om vinteren. Heldigvis har den ene vært her før, og det var den sommeren det ikke hadde vært verre vær siden, før i år. Hun måtte låne endel klær den gangen, så jeg tror de er relativt forberedt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-15, 15:30   #60
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norgesferie med amerikanere

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Forresten, de er Frost-fans, så alt som kan gi et inntrykk av det blir tatt i mot med storm.

Gudvangen nederst i Aurlandsdalen:


Aurland-Hol:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no