Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Billige familieferier?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-03-12, 14:58   #21
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Det er ihvertfall langt over det vi har utbetalt i juni. Langt over. Vi har "vanlige" jobber med "vanlige" lønninger.

100.000 er virkelig langt over hva vi har utbetalt også.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 14:58   #22
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billige familieferier?

Det med ferie er at det baller så fort på seg og jeg skjønner ikke helt at man får en ferie til under smilefjesets pris dersom man skal betale for overnatting. Besøker man kjente, ligger i telt eller på egen hytte så blir det jo noe annet så klart.

Vi brukte 15 000 på en uke i Italia i fjor. Alt inkludert (alt av forbruk, tax-free, mat you name it). Det er vår rekord tror jeg. Det fikk vi jo til bare fordi vi fikk leid leilighet gjennom mannens jobb til bare tusen kroner. Og min mor var med og spleiset på utgifter til billeie.

I år skal vi en uke til Italia i forbindelse med bryllup og da kommer nok selve turen på hvertfall ti tusen. Men det er bare fly, overnatting (deler leilighet) og bil.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 14:59   #23
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Sist vi var i Danmark brukte vi rundt halvparten- på en uke (altså det samme ) og syntes det var helt OK. Men, klart, nesten 20.000 er jo ikke småpenger for de fleste, så ferien blir jo dyr sammenlignet med f.eks to uker på hytta man låner av onkel, men billig i forhold til to uker i Thailand med all inclusive. Alt er relativt. Hvis man er to voksne og bruker feriepengene på ferie, er jo heller ikke 18.000 mye, de fleste par der begge er i jobb har vel utbetalt sånn rundt 100.000 i juni, har de ikke?

Nå har ikke jeg fått lønn i juni på en stund, men jeg får garantert ikke 50.000,- altså

Glemte helt å skrive at 18.000,- helst sikkert er en fin pris for dere 5 i 2 uker altså. Jeg har bare ikke en sånn sum å bruke på ferie i det hele tatt.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 14:59   #24
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Vi har nettopp kjøpt en toukers sydenferie til 40.000.

40.000 for to uker og fire personer høres helt vanvittig ut, det hadde jeg virkelig aldri betalt.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 15:01   #25
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.565
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

40.000 for to uker og fire personer høres helt vanvittig ut, det hadde jeg virkelig aldri betalt.


Hvor mye hadde du betalt, da, og ikke minst - hvor hadde du bestilt?

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 15:02   #26
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billige familieferier?

Det er stort sett billigere å organisere selv og ikke minst ha ok kjøkkenfasiliteter. Det å lage mye av maten selv gjør det rimeligere og er veldig greit når man reiser med barn.

Vil gjerne ha flere tips til rimelige turer!

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 15:02   #27
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

40.000 for to uker og fire personer høres helt vanvittig ut, det hadde jeg virkelig aldri betalt.

Det hadde ikke jeg heller for noen år siden, men det er det det koster i fellesferien når man vil til sydlige strøk med all inclusive og hele pakken. Vi har drømt om akkurat det reisemålet i endel år, så nå valgte vi å hoppe i det siden vi plutselig fikk gode nyheter på pengefronten. Vi vil jo til Miami og et år, og det koster jo ENDA mer, så da får vi spare i noen år først. Bare flybilletter til USA for fire personer koster jo det samme som hele denne ferien.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 15:03   #28
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Hvor mye hadde du betalt, da, og ikke minst - hvor hadde du bestilt?

Aner ikke. Men iallfall ikke 40.000 for to uker, erru sprø. Og det er bare for fire personer - vi er sju...

Nå er vi minimalt opptatt av fine ferier i varme strøk også da, vi ferierer gjerne innenlands eller i Danmark (reiser i morgen! ).

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 15:04   #29
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Hvor mye hadde du betalt, da, og ikke minst - hvor hadde du bestilt?

Jeg kan svare!

Man leier et hus i "syden" (Spania, f.eks) og finner flybilletter selv på nettet! Mye billigere (halve prisen, omtrent) og med den gedigne bonusen at man slipper unna charterhelvetet.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 15:04   #30
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.565
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Billige familieferier?

Klart jeg er sprø, men jeg sier det ikke til deg.

Jeg var bare interessert i svaret, vi er jo også fem stykker, og det er aldeles ikke gratis for oss å reise på ferie. Jeg sparer til ferien hele året.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 15:07   #31
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg liker charter. Det er så deilig tanketomt. Ungene liker det også.



Jeg liker tanketomt. Tenker så mye ellers i året at i de to ferieukene vil jeg helst slippe.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 15:07   #32
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg liker charter. Det er så deilig tanketomt. Ungene liker det også.

Mine unger er knekkende likegyldige til om stranden og bassenget er bestilt i regi av Wing eller mamma, altså.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 15:10   #33
Vito
Weeeee
 
Vito sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.520
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Billige familieferier?

Hoho, Rine, det er i alle fall langt over hva vi får utbetalt.


Smilefjes, det var vanvittig billig!! Med svømmebasseng og innganger på div land? Herlighet.
Jeg som er skapdanske og jevnlig surfer feriehus er imponert altså!
Hva, hvor og når og hele pakken ... lær meg!

__________________
Den er klok den som forbedrer seg selv og godtar andre.
Vito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 15:15   #34
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av Vito, her.

Hoho, Rine, det er i alle fall langt over hva vi får utbetalt.

Veldig pluss-minus, I know, men de aller fleste får utbetalt en god del mer enn 18.000 før sommerferien, iallfall. Selv om det ofte kan være andre ting enn ferie å bruke pengene på.

Og hva er greia med å slipppe å tenke? Jeg tenker da akkurat like mye/lite om jeg ligger på en strand nedenfor huset jeg har leid selv enn om jeg ligger på en strand i nærheten av Bahia Feliz.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 15:17   #35
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Når en er fem stykker så blir fort ferie en del dyrere enn når en er fire stykker. Den tredje ungen blir veldig dyr i feriesammenheng synes i alle fall jeg. Vi kjøper rimelige flybilletter og bestiller hus/leilighet utenom. I fjor betalte vi 30 000,- (inkl. fly, 2 store leiligheter og leiebil) for 2 uker i Spania for 4 voksne og 4 barn. Det synes jeg er rimelig så lenge det var i skoleferien, selv om vi måtte ha mat i tillegg.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 15:17   #36
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.390
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billige familieferier?

Vi fant et feriehus i Sverige i Strømstadtraktene til ca 7500,- for alle sju. Det var rimelig! Og attpåtil ble vi oppgradert til et større hus siden det vi hadde valgt ikke ble ferdig elns, dermed høyere standard til samme pris.

Kort kjørevei, Harryhandling på Svinesund og forhåpentligvis badeferie. Tror det blir bra, og håper jeg har plass til en del kylling i bagasjerommet når vi skal hjem.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 15:17   #37
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Vi drar to uker til Italia. Vi betaler ca 23000 for fly, opphold og leiebil.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 15:18   #38
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.


Og hva er greia med å slipppe å tenke? Jeg tenker da akkurat like mye/lite om jeg ligger på en strand nedenfor huset jeg har leid selv enn om jeg ligger på en strand i nærheten av Bahia Feliz.

Slippe å sette sammen ferie selv, slippe å lage mat, slippe å vaske og rydde, masse opplegg for ungene etc etc. :lat:

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 15:19   #39
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billige familieferier?

Det gjør jeg også. Vi er 6 personer, og skal man ha varme, så koster det, dessverre

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg sparer til ferien hele året.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 15:23   #40
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Slippe å sette sammen ferie selv, slippe å lage mat, slippe å vaske og rydde, masse opplegg for ungene etc etc. :lat:

Vi går ut og spiser og vasker og rydding blir det minimalt av når man tilbringer dagene på stranda/ved bassenget. Våre unger trenger da også minimalt med opplegg så lenge det er bademuligheter, Donald og en is i ny og ne. Slenger vi på en tur i en park en av dagene er vi iallfall i boks.

Men, klart, folk har forskjellige behov, jeg mente nå egentlig bare å svare Dragen på spørsmålet om hvor man fikk det billigere.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no