Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Én dag i Paris – hva er det essensielle?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-18, 12:08   #1
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Én dag i Paris – hva er det essensielle?

Jeg skal ta med mamma til Frankrike og vi lander i Paris tidlig søndag morgen. Vi reiser videre mandag morgen, så vi har altså begrenset med tid. Mamma har aldri vært der før, og jeg har vært der bare to ganger, så hva MÅ vi få med oss?

Vil det være lurt å ta sightseeingbuss?

Og er det i det hele tatt noen vits i å prøve å komme seg opp i Eiffeltårnet?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-18, 13:08   #2
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.999
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Én dag i Paris – hva er det essensielle?

Jeg har vært i Paris mange ganger, men kun vært oppe i Eiffeltårnet to ganger. Første gangen jeg var der, og så da jeg hadde med meg sønnen. Det holder lenge å se tårnet fra avstand eller stå under, med mindre man er veldig opptatt av å kikke på utsikten. Tårnet sees jo best utenfra enn innenfra. Dessuten så hadde jeg ikke giddet bruke så mye tid på å stå i kø, hvis jeg kun var der en dag.

Og jeg ville absolutt tatt en sånn hoppe-på sightseeingbuss som man kan bare hoppe av og på der en ønsker å se nøyere på ting. Da får man jo med seg det meste. I tillegg til at man faktisk får mer overblikk over hvor man er i Paris. Det gjør man jo ikke når en kjører Metro i det hele tatt.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-18, 13:11   #3
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Én dag i Paris – hva er det essensielle?

Jeg var på en sånn Sightseeingbåt i steinaldereren, dvs. 1980. Det var veldig ålreit. Da fikk vi sett litt utenfra på en måte. Så brukte vi som ville et par timer på Louvre, det har jeg aldri angret på.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-18, 13:16   #4
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Én dag i Paris – hva er det essensielle?

Jeg synes Eiffeltårnet er verd det. Og om man går opp er det nesten ikke kø, bare litt på toppen, fordi siste avdeling må gjøres med heis.

Jeg ville vandret på Ile-St.Louis og Ile de la Cite, de to øyene midt i Seinen. Notre Dame ligger på den ene. Og, om så ville jeg gått opp (eller tatt banen opp) på Montmartre og sett på utsikten derfra. Om dere er der om kvelden, så er det helt magisk å være der og se på utsikten og lysene, men det er fint på dagtid også.


Om dere vil ha et museum ville jeg prioritert Musee d'Orsay. Men det er jo smak og behag.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-18, 13:16   #5
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Én dag i Paris – hva er det essensielle?

Åååh, henger i denne tråden, jeg har også en dag i Paris i vente.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-18, 13:23   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Én dag i Paris – hva er det essensielle?

Ja, dere kan gå opp i stedet for å ta heisen i Eiffeltårnet, der er det ikke noe særlig kø. Og da kommer man mer enn høyt nok. Min far på 70 tar trappene, så det burde ikke være noe problem for dere.

Eiffeltårnet er et særdeles vakkert bygg, og det gir jo fantastisk utsikt over byen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-18, 13:46   #7
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Én dag i Paris – hva er det essensielle?

Kjøp dagsbillett på båten som tar deg på Seinen, rask måte å bevege seg på i Paris, og du kommer deg fra Eiffeltårnet, til Notre Dame på en rask og luftig måte, og kan stoppe underveis og sjekke ut andre ting.

Louvre er flott, og så elsker jeg å tusle rundt på Monte Martre på kvelden og se på kvelden som kommer fra trappene foran Sacre Coer.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-18, 13:53   #8
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Én dag i Paris – hva er det essensielle?

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

trappene foran Sacre Coer.


Ja!

Har vært i Paris 2 ganger, men aldri oppe i Eiffeltårnet, så det ser jeg ikke på som noe must.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-18, 15:01   #9
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Én dag i Paris – hva er det essensielle?

Båt på Seinen, Notre Dame, Sacre Coeur og rusle på Montmartre-høyden, Eiffeltårnet er magisk, men kan medføre mye kø om dere må ta heis, ja. Musée D'Orsay er min favoritt også, supert om været ikke er så bra.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-18, 15:04   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Én dag i Paris – hva er det essensielle?

Jeg synes Notre Dame er flott.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-18, 15:42   #11
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Én dag i Paris – hva er det essensielle?

Rett vedsiden av notre dame, nede på kaia, pleier det å ligge noen båter fortøyd hvor du kan spise lunsj (og middag). Det er nydelig utsikt (men dyrt)! De bytter litt på men denne ser ut til å være en av dem hvertfall.

Ellers vil jeg anbefale Ste Chapelle (kirke med fantastiske(!!) glassvinduer, rett ved Notre Dame) og å rusle i Marais-området. Og flere av de andre tingene som allerede er ramset opp.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-18, 15:43   #12
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Én dag i Paris – hva er det essensielle?

Og batobus, billiutgaven av sightseeing-båt. Det er en hop-on-hop-off båt. Stopper bl.a. rett ved tidligere nevnte restaurant ved notre dame.

http://www.batobus.com/en/stations.html

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-18, 22:58   #13
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Én dag i Paris – hva er det essensielle?

Tusen takk for mange gode tips. Det blir nok ikke museum, men alt det andre er veldig aktuelt. Skal bli spennende å se hva vi rekker.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-18, 23:09   #14
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Én dag i Paris – hva er det essensielle?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Og batobus, billiutgaven av sightseeing-båt. Det er en hop-on-hop-off båt. Stopper bl.a. rett ved tidligere nevnte restaurant ved notre dame.

http://www.batobus.com/en/stations.html

Den tenkte jeg også å anbefale. Transport og sightseeing i ett, veldig praktisk.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-18, 23:36   #15
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.647
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Én dag i Paris – hva er det essensielle?

Anbefaler å spise softis, sjokolade og vanilje, under Eiffeltårnet.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-18, 00:10   #16
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Én dag i Paris – hva er det essensielle?

Jeg har såpass høydeskrekk at jeg nøyer meg med Eiffeltårnet nedenfra. Men utsikten fra Triumfbuen var også flott, og ikke skummel.

Mange hyggelige kafeer, bakerier og små butikker i Marais.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-18, 00:20   #17
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.793
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Én dag i Paris – hva er det essensielle?

Batobus (båt på Seinen) er genialt for å komme seg rundt!

pippo er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no