Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Frustrert - på vegne av de slanke

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-18, 09:21   #1
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frustrert - på vegne av de slanke

Trodde aldri jeg skulle skrive et slik innlegg. Jeg er overvektig selv i størrelse 46, har ikke vært det hele tiden, men har alltid vært for en større variasjon i modeller. Og så blir jeg så sur, når det i en artikkel om Ashley Graham siteres: "Det er helt klart bra at ikke alle skal være formløse kvinner og se ut som tynne gutter". Arg!! Hvordan er det mulig å tro at bare man disser "noen andre" blir alt bra. Problemet er jo ikke hvem man disser, men at man faktisk snakker nedsettende om andre.

(for interessert artikkelen er her)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-18, 09:32   #2
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frustrert - på vegne av de slanke

Ja, veldig enig. Det hjelper ikke på det usunne kroppsfokuset at skytset blir rettet en annen vei, skjønt jeg synes det ofte blir det. Det er urealistiske krav for alle, har jeg inntrykk av.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-18, 10:23   #3
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: Frustrert - på vegne av de slanke

Jeg er helt enig med deg!

Vi er tre søsken, en som er slank og smal og høy, en som er petite, men med former og jeg som er lett overvektig og vanlig høyde. Det er så mange som kommenterer til en av oss at "du var nå heldig som ikke er så slank/liten/tjukk/høy/kort/bred/smal som søsteren din" alt etter hva de selv mener er best. Vi har tre ulike kropper som ser ulike ut, alle fine på sin måte - og det er bare kropp.

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-18, 10:59   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frustrert - på vegne av de slanke

Jeg skjønner frustrasjonen. Jeg har alltid vært stor. Før var jeg skikkelig stor og nå er jeg bare "rund i kantene". Jeg har jobbet hardt med meg selv med å kunne være fornøyd med egne kropp bare som den er og uten å tenke nedsettende om andres kropper fordi de er helt annerledes enn min.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-18, 11:17   #5
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frustrert - på vegne av de slanke

Det er en dum bemerkning av damen, jeg ser den, og hun kunne med fordel ha omformulert den, men poenget hennes er greit allikevel. Det ER fint at ikke alle modeller ser ut som de vanlige catwalk-modellene, som jo er ekstremt tynne. Det miljøet er jo helt sykt og flotte, sylslanke unge damer får beskjed om å gå ned enda noen kilo selv om de er 180 cm+ og bruker str. 32. Det er nok av eksempler på at miljøet krever nesten det umulige, det var jo en svensk modell blant annet som i rein protest laget en video her for et år eller to siden der hun fortalte om dette.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-18, 11:19   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frustrert - på vegne av de slanke

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det er en dum bemerkning av damen, jeg ser den, og hun kunne med fordel ha omformulert den, men poenget hennes er greit allikevel. Det ER fint at ikke alle modeller ser ut som de vanlige catwalk-modellene, som jo er ekstremt tynne. Det miljøet er jo helt sykt og flotte, sylslanke unge damer får beskjed om å gå ned enda noen kilo selv om de er 180 cm+ og bruker str. 32. Det er nok av eksempler på at miljøet krever nesten det umulige, det var jo en svensk modell blant annet som i rein protest laget en video her for et år eller to siden der hun fortalte om dette.

Jeg er helt enig i at fotomodeller bør komme i alle former. Men jeg mener at man bør kunne klare å si det uten å snakke ned andres kroppsfasong.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-18, 11:22   #7
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frustrert - på vegne av de slanke

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg er helt enig i at fotomodeller bør komme i alle former. Men jeg mener at man bør kunne klare å si det uten å snakke ned andres kroppsfasong.

Spørsmålet er vel bare om dette var ment som et spark til bransjen som har umulige standarder og ikke til modellene som sådann. Men jeg er enig i at hun kunne sagt det på en bedre måte altså.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-18, 11:27   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frustrert - på vegne av de slanke

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Spørsmålet er vel bare om dette var ment som et spark til bransjen som har umulige standarder og ikke til modellene som sådann. Men jeg er enig i at hun kunne sagt det på en bedre måte altså.

Vi er nok helt enige. Vi er enige i at bransjen bør gå i seg selv og vise frem modeller av alle fasonger. Og så kom det litt skjevt ut akkurat denne gangen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-18, 11:44   #9
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frustrert - på vegne av de slanke

Det må jo gå an å si noe pent om noen i stedet for å si noe stygt om andre? Det må da gå an å si «jeg synes det er bra å også få inn noen litt større og fyldigere modeller» i stedet for å si «jeg synes det er bra at ikke alle er sånne tynne, ekle modeller»?

Poenget med bredere representasjon er jo ikke at det er noe galt med tynne folk (eller hvite folk, eller heterofile folk, eller …), men at de bare viser en veldig liten del av bredden i hvordan folk er.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-18, 11:56   #10
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frustrert - på vegne av de slanke

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Poenget med bredere representasjon er jo ikke at det er noe galt med tynne folk (eller hvite folk, eller heterofile folk, eller …), men at de bare viser en veldig liten del av bredden i hvordan folk er.

Ja, tenk "da jeg var ung", kom den første mørkhudete supermodellen! Så det jo blitt bedre for all del. Men det er selve måten å snakke på, jeg reagerer på.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no