Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

All inclusive - hva tenker du?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-14, 23:40   #401
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Stavanger er jo veldig autentisk stavanger slik byen er blitt da, Guava. Men jeg skjønner godt hva du mener.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-14, 00:12   #402
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Og droppe å velge svære resortanlegg i land som regulerer turistutbyggingen veldig dårlig. Som i Bulgaria, som virkelig har ødelagt store deler av den flotte Svartehavskysten sin.

Bulgaria er ikkje så aktuelt for meg som feriemål uansett. Heller ikkje Tyrkia. Det er helst Middelhavsområdet(utenom Tyrkia) som er aktuelt for meg. Men er det noko grunn til å tru at store resortanlegg automatisk er verre enn mindre hotell?

Star Tour har ei liste over såkalt bærekraftige hotell:

http://www.startour.no/hotell/barekraftig-turisme/

Dette er hotell som er miljøsertifiserte og som i tillegg forplikter seg til å ha rettferdige arbeidsforhold for sine ansatte. Dei forpliktar seg også til å støtte lokalsamfunnet. Det er mange resorthotell med all inclusive på denne lista. Eit i Bulgaria også. Alle hotella frå Atlantica-kjeden som eg nevnte tidligare i tråden er med. Det hotellet eg skal på neste år er også der. Ingen av dei små hotella er med på lista. Så dersom eg skal gjere eit bevisst valg som charter-turist ser det ut til at det er tryggast å velge eit av dei store resort-hotella på denne lista. Eg må faktisk innrømme at eg har mindre kvaler med å velge all inclusive no enn eg hadde før denne tråden starta.....I alle fall sålenge eg held meg til denne lista. Og det har eg faktisk gjort uten å vite det...

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-14, 00:13   #403
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Hm, skjønner hva du mener, altså, men østre bydel synes jeg er dødt og loslitt. Det er hipt å bo der, men jeg savner litt Grunerløkkepreg over det. Ville hatt noen torg, flere butikker og liv. Men det er jo knapt noe som helst der, heller ikke de første 200 meterne av Pedersgata.

Gamle Stavanger er polert og prektig. Men har ikke det alltid vært sånn? Ja, bortsett fra i helt gamle dager, da.

Sentrum er veldig lite ensartet synes jeg, så det synes jeg det er vanskelig å uttale meg om. Øvre Holmegate er jo hipt og kult, men ikke autentisk. Jeg savner skikkelig gamle og flotte bygninger. Det finnes nesten ikke.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-08-14, 00:34   #404
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Nokon! :roper: Kom og reager!

(Er Enkelte på forumet fortsatt? )

Ja men jeg ble meg selv igjen for en stund siden, det blir liksom ikke like gøy lengre da.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-14, 00:37   #405
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Svare på tråden og ja, jeg liker ikke AI konseptet. Jeg liker å finne flybilletter, hoteller/leiligheter, finne ut kule ting om stedet vi skal til og ende opp med å oppleve en hel haug på veien samt kanskje aldri komme frem til det som er planlagt fordi det var noe annet og mer spennnende som kom i veien.
Jeg liker ikke å møte skandinaver når jeg er på ferie, særlig ikke nordmenn. Jeg liker ikke at andre har planlagt ferien min og jeg spiser sjelden på samme sted flere ganger i løpet av en ferie.
Jeg kan skjønne hvorfor folk reiser på AI/resortferier/charterturer, men det er ikke en ferieform som appellerer til meg på noen som helst måte.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-14, 09:30   #406
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Tenker dere også på muligheter til kortbetaling, krever kvittering pga evt skatteunndragelse når dere spiser i utlandet?

Jeg må innrømme at det er en veldig fjern tanke for min del.
Altså det å betale med kort kan være praktisk, men jeg har aldri droppet å spise et sted på grunn av manglende muligheter for kort dersom jeg har cash.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-14, 12:04   #407
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Tenker dere også på muligheter til kortbetaling, krever kvittering pga evt skatteunndragelse når dere spiser i utlandet?

Jeg må innrømme at det er en veldig fjern tanke for min del.
Altså det å betale med kort kan være praktisk, men jeg har aldri droppet å spise et sted på grunn av manglende muligheter for kort dersom jeg har cash.

Mannen min tenker på sånt, i alle fall.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-14, 12:27   #408
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Jeg tenker sånn mph kortbetaling her i landet i hvertfall, men i utlandet er det tross alt vanligere at mindre butikker ikke tar kort, så da tenker jeg at de kanskje ikke tar seg råd til kortautomat.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-14, 12:35   #409
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Eg likar generelt ikkje å gå rundt med kontanter på meg, så eg ser etter axept-merke og Visa-merke i vinduet på restaurantar av den grunn. Men på etablerte charter-reisemål tar dei aller fleste restaurantar og hotell kort, så det har ikkje vore eit problem.
Dei som leiger ut solsenger på stranda og dei som har vannsport-sjappa tar ofte ikkje kort, men der har vi alltid fått kvittering.
Men eg skal ærlig innrømme at skatteunndragelse ikkje har vore ein av grunnane til at eg betaler med kort og ber om kvittering.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-14, 13:09   #410
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Her til lands har jeg sjeldent cash og da unngår jeg restauranter som ikke tar kort, men det er av praktiske årsaker. Jeg betaler med cash i pølseboder, til isselgere på stranda, matboder på markeder osv og må minne meg selv på å ta ut penger til arrangementer med sånt.

I utlandet er det mange steder slik at kort kan brukes på pizza hut, mc donalds og rundt de turistifiserte resortene, men ikke på den autentiske bakgårdskafeen i landsbyen utenfor turistmekka. Kanskje velge mc donalds for å være sikker på at skatt betales?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no