Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Yoghurt av kokosmelk?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-10, 21:14   #21
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Yoghurt av kokosmelk?

For et forbilde for mange du er. Utrolig fantastisk!

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-10, 10:55   #22
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Yoghurt av kokosmelk?

Så kult! Jeg fikk lyst til å prøve, legger du ut oppskriften?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-10, 11:00   #23
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Yoghurt av kokosmelk?


Link i første innlegg!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-10, 14:40   #24
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Yoghurt av kokosmelk?

Åh, så kult! Den så god ut.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 11:42   #25
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Yoghurt av kokosmelk?

Dette så godt ut!

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 21:35   #26
Prilla
Superduperaktiv
 
Prilla sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 554
Prilla er populærPrilla er populærPrilla er populær
Standard

Sv: Yoghurt av kokosmelk?

Kan også bruke en vanlig termos å ha det i!
Har lagd yoghurt av vanlig melk og soyamelk på den måten tidligere og det gikk utmerket.
Nå skal jeg teste kokosmelkyoghurt

__________________
"If you really want to do something, you'll find a way. If you don't, you'll find an excuse."
- Jim Rohn
Prilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 21:41   #27
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Yoghurt av kokosmelk?

Kult. Jeg vil gjerne vite hvordan man lager yoghurt. For dummies.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 22:15   #28
Prilla
Superduperaktiv
 
Prilla sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 554
Prilla er populærPrilla er populærPrilla er populær
Standard

Sv: Yoghurt av kokosmelk?

De gangene jeg har lagd yoghurt, har jeg brukt vanlig yoghurt kultur, Altså 1-2 teskjeer naturell yog. til melke yog. og lik mengde soyayog. til soyayoghurt. Slik jeg gjorde det, så varmet jeg melka lunken (ikke for varm for da dør yoghurtkulturen) og rørte "kulturen" inn i melka. Helte det så på en termos og lot den stå over natta. Ferdig!!
Herlig enkelt!

Vet det er oppskrifter med probiotika også og mulig det er enda bedre, men jeg synes det ble litt dyrt å kjøpe probiotikakapsler til 300kr bare for å lage yoghurt. Særlig når det også går helt fint med et par teskjeer yoghurt.

__________________
"If you really want to do something, you'll find a way. If you don't, you'll find an excuse."
- Jim Rohn
Prilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 22:30   #29
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Yoghurt av kokosmelk?

Og det blir ikke ødelagt, liksom?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 23:15   #30
Prilla
Superduperaktiv
 
Prilla sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 554
Prilla er populærPrilla er populærPrilla er populær
Standard

Sv: Yoghurt av kokosmelk?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Og det blir ikke ødelagt, liksom?

Hva tenker du på da?

__________________
"If you really want to do something, you'll find a way. If you don't, you'll find an excuse."
- Jim Rohn
Prilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 07:57   #31
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Yoghurt av kokosmelk?

Opprinnelig lagt inn av Prilla, her.

Hva tenker du på da?

Nei, eh, jeg vet at det jo er sunne bakterier i det og sånt, og at det skal være sånt, men jeg synes likevel det høres litt sånn.. ekkelt(?) ut å la lunken melk og yoghurt stå i termos over natta i romtemperatur...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 09:13   #32
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Yoghurt av kokosmelk?

Opprinnelig lagt inn av Prilla, her.

Vet det er oppskrifter med probiotika også og mulig det er enda bedre, men jeg synes det ble litt dyrt å kjøpe probiotikakapsler til 300kr bare for å lage yoghurt. Særlig når det også går helt fint med et par teskjeer yoghurt.

det er det jeg bruker, men det er jo fordi lillegutt ikke tåler melk og ikke skal ha soya da.
Men nå fikk jeg hentelapp på dingsen i posten, også ble lappen borte, også har jeg ikke fått ny lapp Håper jeg finner den igjen på postkontoret!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 16:23   #33
Prilla
Superduperaktiv
 
Prilla sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 554
Prilla er populærPrilla er populærPrilla er populær
Standard

Sv: Yoghurt av kokosmelk?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Nei, eh, jeg vet at det jo er sunne bakterier i det og sånt, og at det skal være sånt, men jeg synes likevel det høres litt sånn.. ekkelt(?) ut å la lunken melk og yoghurt stå i termos over natta i romtemperatur...

Det er vel stort sett samme måten, men i større skala, de lager den yoghurten de selger i butikken også.

__________________
"If you really want to do something, you'll find a way. If you don't, you'll find an excuse."
- Jim Rohn
Prilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no