Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Glutenfritt bakeri åpner i Oslo!

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-10, 13:00   #21
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Glutenfritt bakeri åpner i Oslo!

Har de lavkarbo alternativer også, tro?

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 13:25   #22
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Glutenfritt bakeri åpner i Oslo!

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Har de lavkarbo alternativer også, tro?

Jeg tror kanskje ikke det altså, fokuset deres er på naturlig glutenfritt, ikke så mye på andre hensyn. Men jeg vet ikke jeg, er glutenfritt mer lavkarbo? Kan ikke så mye om det.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 14:06   #23
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Glutenfritt bakeri åpner i Oslo!

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Jeg tror kanskje ikke det altså, fokuset deres er på naturlig glutenfritt, ikke så mye på andre hensyn. Men jeg vet ikke jeg, er glutenfritt mer lavkarbo? Kan ikke så mye om det.

Glutenfritt er ikke mer lavkarbo, nei. Hvis man skal ha lavkarbo-mat, er det nok bedre å dra et sted hvor man kan få naturlig lavkarbo-mat, som salater, og varmretter. Ikke i et bakeri.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 14:08   #24
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Glutenfritt bakeri åpner i Oslo!

Jeg synes forresten brødene derfra var fantastisk gode! Jeg har vendt meg til bokhvetesmaken etterhvert, og i grovbrød er det en fin smak synes jeg nå. Før syntes jeg det var litt beskt, og mannen min kan ikke fordra jyttemel-pannekaker. I alle fall, jeg kjøpte grovbrød, og et tomat- og urte-brød, som smakte helt nydelig. Sistnevnte var gårsdagens da jeg kjøpte det, men jeg skar det opp og la i fryseren, og nytint var det som nybakt likevel. Og begge brødene var mettende!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 14:12   #25
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Glutenfritt bakeri åpner i Oslo!

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Glutenfritt er ikke mer lavkarbo, nei. Hvis man skal ha lavkarbo-mat, er det nok bedre å dra et sted hvor man kan få naturlig lavkarbo-mat, som salater, og varmretter. Ikke i et bakeri.

Det var det jeg også trodde. Måtte bare spørre sånn helt for sikkerhets skyld Det er et bakeri for dem som må eller ønsker å spise glutenfritt, that's it. Med bonusen at de har noe som også er melkefritt. Det er fantastisk i seg selv, spør du meg!

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 14:15   #26
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Glutenfritt bakeri åpner i Oslo!

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg synes forresten brødene derfra var fantastisk gode! Jeg har vendt meg til bokhvetesmaken etterhvert, og i grovbrød er det en fin smak synes jeg nå. Før syntes jeg det var litt beskt, og mannen min kan ikke fordra jyttemel-pannekaker. I alle fall, jeg kjøpte grovbrød, og et tomat- og urte-brød, som smakte helt nydelig. Sistnevnte var gårsdagens da jeg kjøpte det, men jeg skar det opp og la i fryseren, og nytint var det som nybakt likevel. Og begge brødene var mettende!

Så bra! Jeg kjøpte tomat- og urtefoccaciaen fersk, og frøs ned noen biter for å ikke spise hele greien i en omgang. Tok opp igjen i går, og det var like godt, gitt. Jeg skal prøve grovbrødene også, måtte starte i det små siden det koster litt.. Knekkebrødene er også veldig mettende, veldig deilig! Jeg driver og sender familiemedlemmer, venner og kolleger dit nå og håper de holder det gående.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 22:44   #27
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Glutenfritt bakeri åpner i Oslo!

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Det var det jeg også trodde. Måtte bare spørre sånn helt for sikkerhets skyld Det er et bakeri for dem som må eller ønsker å spise glutenfritt, that's it. Med bonusen at de har noe som også er melkefritt. Det er fantastisk i seg selv, spør du meg!


Vi har vært der. De hadde en slags melkefri kake, den var stappfull av appelsinbiter. Ungene var ikke veldig imponerte.

Temmern var ikke veldig imponert over brødet, som inneholdt så mye gjær at det bare var spiselig første dagen.

Veldig synd, for vi hadde store forventninger. Men vi skal nok prøve igjen.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 07:14   #28
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Glutenfritt bakeri åpner i Oslo!

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Temmern var ikke veldig imponert over brødet, som inneholdt så mye gjær at det bare var spiselig første dagen.

Det er absolutt best når det er nytint, altså. Det samme gjelder alle andre glutenfrie brød jeg har smakt noen gang.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 07:48   #29
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Glutenfritt bakeri åpner i Oslo!

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.


Temmern var ikke veldig imponert over brødet, som inneholdt så mye gjær at det bare var spiselig første dagen.

Veldig synd, for vi hadde store forventninger. Men vi skal nok prøve igjen.

Så kjipt, da kan ikke jeg kjøpe brødet deres Tror ikke det kan ha vært så mye i focacciaen, for jeg reagerte ikke på den. Men blir ikke alt glutenfritt brød fort tørt, så det må fryses ned i skiver og heller tines en og en skive av gangen?

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 09:36   #30
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Glutenfritt bakeri åpner i Oslo!

Synd at dere ble skuffet, forresten. Håper det går bedre neste gang.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 09:50   #31
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Glutenfritt bakeri åpner i Oslo!

Det gjør det sikkert.

Vi pleier ikke å fryse glutenfritt brød. Vi (les: Temmern) pleier å bake selv, og så har vi jo to som spiser av det.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 10:06   #32
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Glutenfritt bakeri åpner i Oslo!

Ja, da går det litt mer unna. Jeg baker selv, men det er jo bare meg som spiser det, så da fryser jeg ned, aller helst i skiver. Mine glutenfrie brød er bare ikke sånn kjempegode enda, men jeg lærer.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no