Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hjemmekontor etter korona

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-22, 10:17   #21
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemmekontor etter korona

Jmf Devine sin stinn-brakke-tirsdag så kan jeg i alle fall melde om at det virker å være flere steder. Det er liksom tirsdag det er mest kø og fullt på parkeringen. Mandag og fredag er blitt utvidelse av helga, mye mindre trafikk. Trolig mye hjemmekontor

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-22, 10:21   #22
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemmekontor etter korona

Vi skal i teorien søke om hjemmekontoravtale, men tror ingen gjør det. Alle får innvilget opp til tre dager, mer med god grunn (hva nå det er). I praksis gjør vi som vi vil. Tanken er at man skal komme på kontoret fordi man har lyst og ikke fordi man må, og at man har mulighet for økt fleksibilitet.

Jeg jobber for eksempel hjemmefra noen timer om morgenen for å unngå trafikk, eller drar tidlig og tar de siste timene hjemme. Jeg prøver å være innom kontoret ca tre dager i uka, kommer an på kalenderen. Noen er på kontoret nesten hver dag, andre nesten aldri.

Privat, stort konsern.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-22, 10:22   #23
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.340
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjemmekontor etter korona

Veldig mange her også på tirsdagene. Endel mindre folk i dag heldigvis.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-22, 10:25   #24
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmekontor etter korona

Vi skal være på kontoret, i landskap. Man kan spørre om å få jobbe hjemmefra hvis nødvendig.

Jeg kunne gjerne ønsket en mer fleksibel løsning.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-22, 10:29   #25
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmekontor etter korona

Liten privat virksomhet. Regelen er som før korona - kontor, hjemmekontor kan avtales i spesielle tilfeller. I praksis sitter vi for det meste på kontoret. Det er bra for felleskapet og for opplæring av ansatte.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-22, 10:34   #26
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.072
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmekontor etter korona

Har akkurat ny jobb, og der er det et sterkt ønske og forventning om at man er på kontoret. Litt for mye fokus på det etter min smak -jeg har en times reiseveg hver vei, og synes det er litt unødvendig å bruke den tiden hver eneste dag når jeg like greit kan jobbe hjemmefra. Helt med på at det er viktig at man er en del på kontoret, men synes fleksible ordninger er best.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-22, 10:50   #27
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemmekontor etter korona

Jobber i fylkeskommunen, her er hovedregel at hjemmekontor må avtales for hver gang, og det er ikke noe umiddelbar aksept for 1-2 dager i uka fast.

Jeg er stort sett på kontoret, men jeg har ny jobb nå og trenger å møte folk mest mulig. Kunne godt tenkt meg hjemmekontor kanskje 1-2 ganger i måneden.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-22, 11:02   #28
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjemmekontor etter korona

Det kom nye regler hos oss nå. Hovedregel er at arbeidet utføres på
arbeidsplassen, men vi kan be om skriftlig avtale med nærmeste leder. Enten en som gjelder kortvarig/sporadisk arbeid. Eller avtale om faste dager. Kravet er at hjemmekontor ikke skal gå ut over enhetens tjenestetilbud.

Jeg har bedt min leder om å få avtalt et par dager i måneden. Jobber best på kontoret, men i noen tilfeller er det praktisk å kunne sitte hjemme. Og det er godt når jeg har oppgaver som krever ekstra konsentrasjon.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-22, 11:02   #29
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemmekontor etter korona

Jobber i kommune, og hovedregel nå er tilstedeværelse på kontoret. Faste avtaler om jobbing hjemmefra er bare i spesielle tilfeller. Jeg kan innvilge ad hoc til mine, og det gjør jeg som regel - de jobber godt hjemmefra alle sammen og har gode grunner når de spør. Jeg har en del fleksibilitet selv pga barn med spesielle behov, ellers hadde ikke livet gått opp her. Det merkes at arbeidsmiljøet har godt av at vi er mer på kontoret, kommunen var veldig koronarammet og mange hadde hjemmekontor veldig lenge, så sånn sett synes jeg det er fint at vi er mer sammen nå, selv om jeg kanskje tenker det kunne vært hakket mer fleksibelt til tider.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-22, 11:15   #30
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjemmekontor etter korona

Før korona satt vi så tettpakket i landskapet at de besluttet å fjerne en god del pulter. Nå har vi ikke nok plasser til at alle kan være på kontoret samtidig så vi har hybridkontor. Vi har to faste dager i uken på kontoret, en valgfri dag, og to faste dager på hjemmekontor.

Etter ferien har jeg bare hatt hjemmekontor, da jeg fikk valp i august. Planlegger å begynne med halve dager på kontordagene våre veldig snart.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-22, 11:23   #31
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjemmekontor etter korona

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Jobber i staten, vi må ha 60 prosent på kontoret i løpet av en måned. Maks tre dager hjemmekontor i løpet av en uke, og alle avdelinger har hver sin ukedag der hele avdelingen må møte på jobb. Det fungerer fint.

Kan legge til at hjemmekontor aldri var et alternativ før pandemien, og at kun 2 av nesten 30 personer på avdelingen hadde bærbar PC.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-22, 11:28   #32
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmekontor etter korona

Ikke lest tråden. Jeg har nettopp vært på kurs om dette i kommunen, og vi må fra nå av ha en egen skriftlig avtale. Vi skulle også få et vedlegg til ansettelseskontrakten der retten ble stadfestet, eller noe sånt. Det var to ulike avtaler; enten kortsiktige en dag eller en kort periode, eller en fast avtale. Det går på ulykkesforsikringen. Kort og fort forklart dette, da. Hovedregel er selvsagt på enheten, og at det uansett aldri skal gå ut over brukerne av tjenesten.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-22, 11:38   #33
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemmekontor etter korona

Privat software firma. Hovedregelen er at vi skal være 50% på kontoret om ikke annet er avtalt. I praksis er det opp til den enkelte, men vi oppmuntrer og legger til rette for at folk skal komme på kontoret. På mitt kontor er alle lederne som har teammedlemmer på samme lokasjon på kontoret de fleste dager. Det samme gjelder en del av utviklerene. Selv har jeg ingen i teamet mitt og ikke engang noen fra samme vertikal her, så for meg handler det mer om å treffe de kollegaene jeg ellers ikke snakker med, samt skifte stue Er på kontoret 2-3 dager i uken.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-22, 11:39   #34
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmekontor etter korona

Den nye forskriften fra i sommer: https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2002-07-05-715

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-22, 12:01   #35
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmekontor etter korona

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg er jo lærer så det sier seg selv at jeg ikke kan ha så mye hjemmekontor. Vi har nå fått ny rektor som er mye strengere på tilstedeværelse enn det den forrige rektoren var. Så hos oss har det blitt strengere, i alle fall nå i oppstarten av skolen.

Hos oss er det ingen som bryr seg om hvor man er så lenge man er tilstede når man har undervisning og når man har møter. I praksis betyr at det er stilltiende enighet om at ingen "sladrer" når folk ikke dukker opp på møter heller, og det derfor er enkelte det er veldig vanskelig å samarbeide med.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-22, 12:11   #36
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemmekontor etter korona

Hos oss er det ganske fritt fram, men det er stadig ønske om at flere kommer inn på kontoret oftere. For egen del er jeg på kontoret ca 4 dager i uka. Det er ikke det samme å jobbe hjemmefra synes jeg.

Mem flytter snart i nytt bygg. Uten parkering. Mulig jeg sterkt må revurdere, jobbe mer på hjemmekontor. Selv om det nye bygget ser superflott ut.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-22, 13:00   #37
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemmekontor etter korona

Er på jobben fysisk ca 9-10 timer pr dag. Må være der når jeg har undervisning og møter samt noen få timer til, men foretrekker å sitte lenger og ta med mindre jobb hjem. Det gjør heldigvis mange andre også, så det er lett å samarbeide. Småbarnsforeldre forsvinner stort sett ca kvart over fire da og tar resten hjemmefra.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-22, 13:17   #38
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjemmekontor etter korona

Har signert avtale om 2 dager hjemmekontor i uka, i praksis velger vi selv hvilke dager, men prøver å koordinere oss slik at flest mulig i gruppa er på jobb samtidig så vi får møttes fysisk hver uke og spist lunsj sammen. Ellers er det veldig fleksibelt, jeg velger f.eks ofte å sitte hjemme om jeg har mange teams-møter en dag, om man hoster/snufser sitter man hjemme (vi sitter i åpent landskap), om man har legebesøk/utvilkingssamtaler etc ila dagen blir resten av dagen fra hjemmekontor.
Statlig arbeidsgiver.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-22, 13:30   #39
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmekontor etter korona

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hos oss er det ingen som bryr seg om hvor man er så lenge man er tilstede når man har undervisning og når man har møter. I praksis betyr at det er stilltiende enighet om at ingen "sladrer" når folk ikke dukker opp på møter heller, og det derfor er enkelte det er veldig vanskelig å samarbeide med.

Det er dette den nye rektoren vår vil ha slutt på. Det er en håndfull som lurer seg unna alt som er.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-22, 13:33   #40
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmekontor etter korona

Vi kan ha 1-2 dager i uka på hjemmekontor. For egen del får jeg det nesten aldri til fordi det gjerne dukker opp ett eller annet møte eller noen jeg må snakke med som gjør at det ikke går. De to siste månedene har jeg hatt mulighet for å være hjemme en gang.

Vi har mange nye og en jobb der vi skal være tilgjengelige for en mengde "brukere". Det passer derfor ikke at mange har mye hjemmekontor.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no