Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Trillinger på tur

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-22, 17:50   #1
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.480
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trillinger på tur

Leste denne gladsaken om disse to som venter trillinger. Vi er jo et foreldreforum, selv om mange av oss er mer i bestemoralderen, så deler den:
https://www.nordlys.no/debora-og-hav...s/5-34-1562954
Kan leses med amedia-abo (kjenner jeg amedia rett, så havner den sikkert i en avis nær deg under tittelen "landet rundt").

Koselig og morsom historie. Mormor kommer og blir i ett år!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-22, 17:55   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trillinger på tur

Jeg så den danske serien som gikk på nrk om trillinger. Det var virkelig ikke bare greit. Særlig med tanke på at det blir så fullt i magen at de kommer ut altfor tidlig og alle komplikasjonene det medfører.

Siden jeg ikke er Amedia-kunde, så kan det jo hende at denne artikkelen er på en helt annen planet.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-01-22, 18:00   #3
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trillinger på tur

Leste nettopp saken i min lokalavis.
Hyggelig lesning, men jeg klarer bare å tenke «herregud, jeg er glad det ikke er meg!».

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-22, 18:01   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.404
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trillinger på tur

Får ikke lest. Så også den serien og var glad det ikke var meg må jeg innrømme. De hadde det travelt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-22, 18:10   #5
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.023
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trillinger på tur

Jeg har lest saken. Hver gang jeg hører om trillinger husker jeg en australsk serie jeg så en gang om trillingfamilier. Alle som en var samstemte om at uansett hvor mye de elsket barna sine var det voldsomt tøft og de ville ikke ha valgt det frivillig.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-22, 18:12   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.565
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trillinger på tur

Jeg så også NRK-serien, mens jeg var gravid selv. Er ekstremt glad jeg har fått bare én om gangen, for å si det forsiktig.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-22, 18:12   #7
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trillinger på tur

Vi har venner med trillinger. Jeg vil si det så nokså heise og ugreit ut til alle tre begynte i første klasse. Da er det plutselig en fordel med tre på samme trinn, sammenlignet med de som gjerne hadde tre tette.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-22, 18:19   #8
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.556
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trillinger på tur

Min yngste datter har trillinger i klassen.

Det var et bevisst ønske om mer enn en. Det ble eneggede pluss en til, så trillinger. Mor har aldri gitt utrykk for at et er (for) tøft, men for min del er jeg glad mine kom en og en, og med noen år mellom.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-22, 18:37   #9
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.480
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trillinger på tur

Skjønner godt at de har vært i sjokk siden de fikk vite om den tredje for et par-tre uker siden. At det var tvillinger, var kjent fra tidlig ultralyd, ifølge artikkelen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-22, 19:06   #10
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.465
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Trillinger på tur

Jeg tenker at det var nok med to på en gang og synes mormor i artikkelen hadde helt rett innstilling. Det kommer til å være gull verdt å ha tre voksne på tre barn. Heia mormor!!

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-22, 23:34   #11
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.447
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Trillinger på tur

Jeg kjenner til noen dom hadde tre barn og ønsket seg en attpåklatt. Også ble det trillinger. Ojojoj

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-22, 06:16   #12
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trillinger på tur

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg kjenner til noen dom hadde tre barn og ønsket seg en attpåklatt. Også ble det trillinger. Ojojoj

Samme her

De hadde en og ønsket seg bare en til.. wops sp ble det til 4 barn. Vokst opp med de

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-22, 07:53   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trillinger på tur

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg kjenner til noen dom hadde tre barn og ønsket seg en attpåklatt. Også ble det trillinger. Ojojoj

Dette var det også mye fokus på i den danske serien (som jeg definitivt anbefaler dere å se). De aller fleste familiene de fulgte hadde andre barn fra før, og det å følge opp dem på en skikkelig måte når du får tre nye barn med til dels store utfordringer ble av alle betegnet som problematisk. I tillegg til det rent praktiske - plass og energi til tre små babyer.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-01-22, 08:18   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.404
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trillinger på tur

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Dette var det også mye fokus på i den danske serien (som jeg definitivt anbefaler dere å se). De aller fleste familiene de fulgte hadde andre barn fra før, og det å følge opp dem på en skikkelig måte når du får tre nye barn med til dels store utfordringer ble av alle betegnet som problematisk. I tillegg til det rent praktiske - plass og energi til tre små babyer.

Ja, samt ikke minst den ekstra kostnaden. Den ene familien bodde jo veldig trangt (i mine øyne), men de var veldig flinke til å gi bare tid til eldstemann, som også var nokså liten.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-22, 08:28   #15
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trillinger på tur

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Ja, samt ikke minst den ekstra kostnaden. Den ene familien bodde jo veldig trangt (i mine øyne), men de var veldig flinke til å gi bare tid til eldstemann, som også var nokså liten.

Jeg følger henne på Instagram. De bor fortsatt på 80 kvm, to soverom, med en 5-åring og tre 3-åringer. I jula var de på besøk hos besteforeldre med stort hus, og konklusjonen hennes var at det faktisk var en fordel med lite plass, for da klarte de å holde oversikt over hvor alle ungene var og hva de holdt på med hele tida.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-22, 09:04   #16
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trillinger på tur

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Leste denne gladsaken om disse to som venter trillinger. Vi er jo et foreldreforum, selv om mange av oss er mer i bestemoralderen, så deler den:
https://www.nordlys.no/debora-og-hav...s/5-34-1562954
Kan leses med amedia-abo (kjenner jeg amedia rett, så havner den sikkert i en avis nær deg under tittelen "landet rundt").

Nordlys har jubileum, og er gratis for alle i hele januar, man må bare logge inn med en a-media konto, evt lage seg en.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-22, 10:23   #17
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.404
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trillinger på tur

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg følger henne på Instagram. De bor fortsatt på 80 kvm, to soverom, med en 5-åring og tre 3-åringer. I jula var de på besøk hos besteforeldre med stort hus, og konklusjonen hennes var at det faktisk var en fordel med lite plass, for da klarte de å holde oversikt over hvor alle ungene var og hva de holdt på med hele tida.

Bor de fortsatt i København? På sikt skulle de jo flytte til Nesodden?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-22, 10:25   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trillinger på tur

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Bor de fortsatt i København? På sikt skulle de jo flytte til Nesodden?

De skal flytte dit til sommeren.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-01-22, 10:40   #19
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trillinger på tur

Jeg fikk tvillinger når eldste var 2 år. Det anbefales ikke, men det gikk jo selvsagt bra. Jeg husker riktignok ikke så mye av de første årene.

Min søster har også tvillinger pluss en som er et par år eldre. Vi opplevde begge to at veldig mange er enormt fascinert av flerlinger. Jeg følte meg tidvis som en turistattraksjon når jeg var ute med tvillingvogn i litt mer sentrale strøk. Her hjemme fikk vi barselbesøk av folk jeg knapt visste hvem var. Plutselig sto mer eller mindre fremmede damer på døra med gaver og forventet å få komme inn og se på de to små. Ja, for eldstejenta var ikke spesielt spennende. Hun ble knapt sett der hun tuslet ved siden av tvillingvogna.

Ja, spennende med flerlinger, men ærlig talt, det er bare søsken som tilfeldigvis (uheldigvis?) blir født på samme dag. Det er mer jobb enn magi.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-22, 10:43   #20
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trillinger på tur

Jeg følger denne danske dama i spenning. De har tvillinger fra før, og venter trillinger. De skal forløses om få dager Respekt, altså. Det får mitt tvillingsvangerskap til å se easy-peasy ut.
https://instagram.com/filippaophelia...dium=copy_link

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no