Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Lær meg om podcast

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-15, 12:09   #1
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Lær meg om podcast

Jeg er en nyfrelst "podcaster"! Men, jeg får ikke helt til å organisere podcaster jeg hører på. Så jeg har noen spørsmål.

Hva må jeg gjøre for at episoder jeg har hørt på forsvinner?

Om jeg skal høre på en serie med mange episoder og ønsker høre de i rekkefølge etter dato, kan jeg gjøre noe for å få til det? På Serial mener jeg at jeg fikk det til. Mens på andre så går episodene "feil vei", altså at den hopper til en eldre episode i stede for den neste nye.

Hvordan organiserer dere podcastene dere liker/hører på?

Abonnerer dere? Hvorfor/hvor ikke?

Jeg er skikkelig blond på dette som dere skjønner.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-15, 13:18   #2
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lær meg om podcast

Abo. Jeg lurer i tillegg på hva man hører podcast på. Iphone? Må man da installere en app for å legge podcast over på denne, eller hvordan funker dette?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-15, 13:27   #3
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lær meg om podcast

Jeg har lastet ned appen som heter Podcaster. Om det er den beste har jeg ingen anelse om. Og jeg har iphone ja.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-15, 13:34   #4
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lær meg om podcast

Jeg bruker iPhone til podcaster, og bruker podcast-appen til det. Synes den funker helt fint.

Hvis du går inn på de ulike podcastene dine kan du gå på innstillinger og velge at avspilte episoder skal slettes. Jeg pleier ikke å ha på det, jeg bare sletter manuelt etter hvert.

Jeg abonnerer på podcaster som jeg liker, slik at jeg ikke trenger å følge med på om det kommer noe nytt. Ting jeg bare prøver ut laster jeg ned enkeltepisoder av. Ting jeg blir lei av avslutter jeg bare abonnementet på.

Jeg har aldri hatt noe problemer med å spille av ting i kronologisk rekkefølge, så lenge jeg starter med den eldste. Under innstillinger kan du velge om du vil spille eldst til nyest eller omvendt.

Jeg organiserer ikke podcastene mine på noen spesiell måte. Akkurat nå har jeg seks abonnement gående, så det er ikke så mye å følge med på.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-15, 13:35   #5
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lær meg om podcast

Innstillinger er altså tingen altså? Takk! Går inn og sjekker nå.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-15, 13:41   #6
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lær meg om podcast

Ja. Ikke innstillinger generelt på iphonen (der kan du bare velge standardinnstillinger for podcaster), men inn under hver podcast på podcastappen. Du swiper bare ned, så får du opp menyen med rediger - innstillinger - del.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-15, 15:05   #7
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lær meg om podcast

Ja, fant det. Takk! Nå ble det så mye bedre!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no