Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

[lavkarbo] Helsemessige virkninger (ikke slanking)

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-11, 18:54   #1
Olive Oyl
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 697
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

[lavkarbo] Helsemessige virkninger (ikke slanking)

Jeg lurer på om jeg skulle forsøkt å få i meg færre karbohydrater i en periode, for å se om jeg merker forskjell. Dette handler ikke om slanking, men om andre helsemessige effekter. Veldig viktig!

Så: er det noen av dere som har merket positive effekter på den generelle formen etter å ha lagt om kostholdet til mindre inntak av karber? Jeg mener å ha lest om folk som merker at de blir mindre slappe, får mindre hodepine, mindre vondt i kroppen generelt osv.

Jeg vil gjerne høre mer om det hvis det gjelder noen av dere! Hva merker dere, i hvor stor grad, og hvordan spiser dere nå i forhold til før?

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 19:05   #2
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [lavkarbo] Helsemessige virkninger (ikke slanking)

Ja, les tråden om uhøflige gjester og lavkarbo. Der står det mye. Jeg lever strengt, altså rundt 20-30 karbohydrater i dagen.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 19:06   #3
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [lavkarbo] Helsemessige virkninger (ikke slanking)

For min del regulerer lavkarbo blodtrykket, som blir ganske høyt når jeg spiser sukkerholdig mat. Jeg er bare desimaler unna diabetes 2, så for meg er kostholdet det som holder meg frisk unna de fryktede tallene. Jeg får også tendenser til hyppig uvi når jeg spiser sukkermat. Lavkarbokosthold holder også humøret mitt mer stabilt, da jeg slipper å bli sukkerhøy med påfølgende nedtur.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 19:07   #4
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [lavkarbo] Helsemessige virkninger (ikke slanking)

Jeg forsøkte lavkarbo og opplevde stikk motsatt effekt: null energi, hodepine, hjerteklapp, mageproblemer og i det hele tatt. Har aldri følt meg så syk som de fire dagene jeg levde på proteiner, grønnsaker og bønner (forenklet). Det var normal lavkarbo uten ketose, men som del av slankekur.

Dog har jeg stor tro på et kosthold med mindre hvitt mel og hvitt sukker og mer grove kornprodukter, grønnsaker og frukt.

Men det var min reaksjon på lavkarbo, jeg vet jo om flere som lever godt på det og føler seg bedre. Ergo må man nesten bare teste ut og se hvordan kroppen reagerer.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 19:13   #5
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [lavkarbo] Helsemessige virkninger (ikke slanking)

Jeg lever ikke så strengt, men merker drastisk bedring med migrenen. Jeg har gått fra anfall annenhver dag, til en til to ganger i uka når jeg spiser lavkarbo. For meg er stabilt blodsukker veldig viktig.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 19:16   #6
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [lavkarbo] Helsemessige virkninger (ikke slanking)

Jeg spiser lavkarbo, ikke ekstremt, og ikke for slanking. Jeg spiser det jeg får servert når jeg er borte, men holde meg vel under 100 g karbo sånn i hverdagen.
Jeg får mer energi, mer overskudd også sover jeg mye bedre om natta!
Også har jeg blitt kvitt soppinfeksjoner jeg var veldig plaget med tidligere, og også herpes-munnsår har holdt seg vekk nå i de snart 1 1/2 åra jeg har holdt på. Jeg merker det fort på kroppen dersom jeg har spist mye karbohydrater, da blir jeg tung, oppblåst og daff.

Min svigermor startet først, hun er tynn men hadde høyt kolestrol. Kolestrolet er nå innenfor normalen.
Så startet mannen min, for å gå ned noen kosekilo. Det ble 15 kg på tre måneder...
Mamman min startet før jul og har gått ned over 20 kilo og fått en helt annen livskvalitet.

Uansett; Anbefaler alle å prøve!

__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 19:31   #7
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [lavkarbo] Helsemessige virkninger (ikke slanking)

Jeg begynte med lavkarbo for å gå ned i vekt for et år siden. Vekten forsvant fort, men enda bedre var det at jeg siden da har vært migrenefri (med unntak av et par anfall hvor jeg har tillatt meg selv mer karbo enn vanlig), mye mindre muskelsmerter, ikke noe luft i magen, stabilt humør og blodsukker, bedre søvn og enormt mye mer energi. Jeg tror aldri jeg kommer til å gå tilbake til det kostholdet jeg hadde før, det frister ikke litt en gang. Forrige helg gav jeg etter for sosialt press igjen, noe som førte til en elendig uke med mye smerter og lite energi.

Forøvrig er jeg uendelig drittlei av fordommer mot mitt kosthold, ironiske kommentarer, uttrykk som "fettdietten" og spørsmål om jeg ikke snart er ferdig å slanke meg. Jeg slanker meg ikke, jeg holder meg frisk. Og jeg drikker ikke fløte eller spiser smør med skje. Jeg spiser sunt og variert, sannsynligvis mer sunt og variert enn de fleste andre. Hvorfor er det så syndig og frekt å kutte ut mel, pasta, ris, poteter og sukker?


Sist redigert av Mei : 02-10-11 kl 19:39.
Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 19:34   #8
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: [lavkarbo] Helsemessige virkninger (ikke slanking)

Mindy: Det er helt vanlig å bli dårlig når man legger om til lavkarbo. Man er rett og slett på avrusing. Man bør holde på i allefall 2-3 uker før man bestemmer seg om det er noe for en eller ikke. Først da er de fleste "bivirkningene" gått over.

Jeg får det også mye bedre. Mindre leddsmerter, stabilt blodsukker, ikke hodepine, mer energi, ikke oppblåst i magen, huden min blir mye bedre.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 19:36   #9
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [lavkarbo] Helsemessige virkninger (ikke slanking)

Jeg har positive erfaringer med lavkarbo kosthold, også når jeg har vært i ketose. Mer energi, bedre nattesøvn og ikke minst slutt på å være tung i hodet! Uten f.eks. brød holder jeg søtsuget helt unna, jeg er en (nesten) uhelbredelig småspiser, og legger lett på meg. Sukker og mye karbohydrater = daff kropp og vondt i hodet.


Opprinnelig lagt inn av Mindy Macready, her.

Jeg forsøkte lavkarbo og opplevde stikk motsatt effekt: null energi, hodepine, hjerteklapp, mageproblemer og i det hele tatt. Har aldri følt meg så syk som de fire dagene jeg levde på proteiner, grønnsaker og bønner (forenklet). Det var normal lavkarbo uten ketose, men som del av slankekur.

De første dagene er det ganske normalt å reagere på ulike måter, dersom man ikke har tatt en gradvis overgang med å kutte i karber. Hopper man rett over fra skikkelig høykarbo, til bortimot ketose, sier kroppen fra, og den kvitter seg med mye avfallsstoffer de første dagene.

Men, ikke alt passer for alle! Jeg gikk engang på GR-kurs, spiste etter anbefaling fra kursleder, gikk ikke ned i vekt i det hele tatt og var konstant sulten. Hun ba meg til slutt kutte helt ut brød, og enda mindre karber generelt, da løsnet det.. Og jeg følte meg mett, ikke minst.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 19:54   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [lavkarbo] Helsemessige virkninger (ikke slanking)

Opprinnelig lagt inn av Olive Oyl, her.

Jeg lurer på om jeg skulle forsøkt å få i meg færre karbohydrater i en periode, for å se om jeg merker forskjell. Dette handler ikke om slanking, men om andre helsemessige effekter. Veldig viktig!

Så: er det noen av dere som har merket positive effekter på den generelle formen etter å ha lagt om kostholdet til mindre inntak av karber? Jeg mener å ha lest om folk som merker at de blir mindre slappe, får mindre hodepine, mindre vondt i kroppen generelt osv.

Jeg vil gjerne høre mer om det hvis det gjelder noen av dere! Hva merker dere, i hvor stor grad, og hvordan spiser dere nå i forhold til før?

Ikke direkte, men blodprøvene mine (insulin, c-peptid, blodsukker og sånne ting) blir mye bedre.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 20:00   #11
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [lavkarbo] Helsemessige virkninger (ikke slanking)

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Mindy: Det er helt vanlig å bli dårlig når man legger om til lavkarbo. Man er rett og slett på avrusing. Man bør holde på i allefall 2-3 uker før man bestemmer seg om det er noe for en eller ikke. Først da er de fleste "bivirkningene" gått over.

Jeg får det også mye bedre. Mindre leddsmerter, stabilt blodsukker, ikke hodepine, mer energi, ikke oppblåst i magen, huden min blir mye bedre.



Ikke pokker om jeg går gjennom 2-3 uker hvor jeg ikke orker annet en å ligge på sofaen og føler der som om jeg holder på å få føling for å gå ned i vekt. Jeg trener mye og hardt, og jeg trenger karbohydrater for å ikke gå i bakken (jeg har forsøkt å trene uten karbohydrater, og det var veldig lite godt. Jeg har ingen store plager helsemessig, så det er ikke noe gevinst for meg å hente helsemessig. Ikke er jeg tilhenger av lavkarbo fra et ernæringsmessig perspektiv heller, så da blir det enda dummere. Jeg testet bare ut lavkarbo fordi jeg studerer ernæring og synes det er interessant å prøve ut ulike dietter.

Jeg er ikke i tvil om at lavkarbo kan fungere for noen mht sykdom. Det kan også fungere som slankemetode. Men den hallelujastemningen som er for lavkarbo sånn generelt sett har jeg liten forståelse for. Et fornuftig kosthold hvor man reduserer vanli sukker og erstatter hvitt mel med grovt mel og reduserer inntaket av enkle karbohydrater tror jeg derimot er veldig smart.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 20:01   #12
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [lavkarbo] Helsemessige virkninger (ikke slanking)

Jeg forsøkte lavkarbo og hadde samme erfaring som Mindy, prøvde i 6 uker før jeg gav opp, etter å attpå til ha lagt på meg. Svimmel,kvalm,glemsom og utrolig slapp. For meg fungerer grovt og grønt, enkel og greit. Har gitt hele lavkarbogreia på båten for flere år siden, men at man skal styre unna loff og sukker er jo ikke akkurat noen revolusjonerende nyhet.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 20:06   #13
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: [lavkarbo] Helsemessige virkninger (ikke slanking)

Det er en dansk professor som forsker på dette, hans resultater viser at det som virker i lavkarbokurer ikke er fraværet av karbohydrater, men at kosten er rik på protein (Landbohøyskolen, mener jeg han hørte til på.) Ellers tror jeg mest på litt av alt.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 20:23   #14
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [lavkarbo] Helsemessige virkninger (ikke slanking)

Mer jevnt energi og mindre vondt i magen.

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 20:26   #15
Sundae
Bør lage seg en tittel selv
 
Sundae sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.417
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Sv: [lavkarbo] Helsemessige virkninger (ikke slanking)

For meg er gevinsten at jeg klarer å la være sukker/godteri osv. Lysten på slikt forsvinner helt. Jeg har mindre/færre humørsvingninger, pga sukker og ved PMS.

Jeg ser også at det hormonelle stabiliserer seg; fra å ha hatt nesten fraværende mens kommer den nå når den skal. Man skulle tro at det er en fordel å ikke ha mens, men jeg har den heller når jeg skal enn å gruble på hvorfor den ikke kommer.

Bedre hud fordi jeg ikke spiser sjokkis.

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 20:26   #16
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: [lavkarbo] Helsemessige virkninger (ikke slanking)

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Jeg får det også mye bedre. Mindre leddsmerter, stabilt blodsukker, ikke hodepine, mer energi, ikke oppblåst i magen, huden min blir mye bedre.

Slik har jeg det også etter å ha kuttet nokså kraftig i karbohydratinntaket. Jeg styrer unna poteter, ris, hvetemel, sukker og, etter anbefaling fra kostholdsekspert, sitrusfrukter. Jeg er ingen fanatiker og skeier ut innimellom, men da merker jeg det umiddelbart på muskler og ledd som verker og murrer. Jeg fikk lett muskelbetennelser før, noe jeg helt har sluppet etter kostomleggingen. Jeg er normalvektig og har, etter at de siste gravidkiloene forsvant, ikke gått ned i vekt som følge av kostendringen.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 10:56   #17
Olive Oyl
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 697
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Sv: [lavkarbo] Helsemessige virkninger (ikke slanking)

Opprinnelig lagt inn av Busy, her.

Ja, les tråden om uhøflige gjester og lavkarbo.

Takk for tips, jeg skal lese den.

Mindy - det hørtes jo ikke noe særlig ut. Det er sikkert individuelt, og hvis jeg ikke husker feil skriver du videre at du er veldig fysisk aktiv, og det kan sikkert være problematisk med lavkarbokosthold. Jeg lurer litt på hvordan det blir for min del også, siden jeg trener endel. Jeg skal ikke inn i noe ketose, bare kutte brød, ris, poteter og pasta. Jeg gidder ikke telle karbohydrater i andre produkter, så litt vil jeg uansett få i meg. Planlegger et abnormt grønt-inntak.

Ellers ser jeg at erfaringene spriker, noe som jo ikke er så veldig overraskende. Men jeg tror jeg gjør et forsøk, siden jeg føler meg mye daff, sliten i muskulatur, har lite energi, mye hodepine osv. - og alle tester er helt fine.

Takk for svarene!

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 11:14   #18
OlleVia
Erfaren
 
OlleVia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 891
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Sv: [lavkarbo] Helsemessige virkninger (ikke slanking)

Opprinnelig lagt inn av Mindy Macready, her.

Ikke pokker om jeg går gjennom 2-3 uker hvor jeg ikke orker annet en å ligge på sofaen og føler der som om jeg holder på å få føling for å gå ned i vekt. Jeg trener mye og hardt, og jeg trenger karbohydrater for å ikke gå i bakken (jeg har forsøkt å trene uten karbohydrater, og det var veldig lite godt.

Har ei venninne som også måtte slutte på lavkarbo når hun i perioder trente veldig hardt, bl,a Styrkeprøving ( sykling Trondheim-Oslo ). Såg også på intervju på tv her om dagen med Marit Bjørgen og hun sa at hun spiste MYE karbohydrater, hun måtte ha energi for å trene så mye på så høyt nivå. Nå tror jeg ikke hun døtter innpå mye kaker osv, men sunne karbo da.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 11:22   #19
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [lavkarbo] Helsemessige virkninger (ikke slanking)

Jeg trener 3-4 ganger i uka og har ikke problemer med det overhodet!
Synes heller jeg har merket større framgang enn før.
Bjørn Ferry (OL-vinner i skiskyting) spiser også lavkarbo, og det er vel noen fotballag i eliteserien som også lever på lavkarbo-kosthold...

Les gjerne disse hvis du er interessert;
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23842

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23782

__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 11:29   #20
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: [lavkarbo] Helsemessige virkninger (ikke slanking)

Mindy, det er det jeg mener med at det der er en ekstremløsning for problemstillinger som er ekstreme. Holder man på å dø av overspising så er et par uker med plager bare en bagatell bare man slipper å være sulten. For folk flest med tre kilo for mye blir det å skyte spurv med unøyaktig kanon.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no