Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Hva gjør jeg når han ikke vil ha Nutramigen?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-11, 21:49   #21
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva gjør jeg når han ikke vil ha Nutramigen?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg har tvangssmakt på de fleste sånne erstatninger og nutramigen er i en særklasse når det gjelder å smake og lukte grusomt sett fra voksensynspunkt, babyer som ikke vet bedre bruker å akseptere det.

Jeg glemte meg, og slikket av skjea etter å ha blandet Nutramigen i grøten. Det smakte faktisk så fælt at jeg brakk meg.

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Min sønn begynte med nutramigen da han var 3 mnd. Han nektet å drikke det så sykehuset tipset meg om å putte i bittelitt sukker og så redusere mengden gradvis, noe jeg gjorde. Et par uker etter drakk han melken uten sukker. Så gikk vi over til neocate men er nå tilbake på nutramigen pga prisen (får det riktignok dekket, men likevel). Nå er han veldig glad i melken sin og vil gjerne ha, nesten 3 år gammel.

Vi var gjennom hele opplegget med å gradvis blande NAN/Nutramigen, og deretter sukker i melka før han endelig godtok det. Og nå har det gått problemfritt i tre-fire måneder.

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Altså. ungene her i huset elsker det, og vi ser jo at i perioder hvor de ikke får det, så går de ned i vekt, så vi svelger den kamelen og lar de drikke det.

Elsker hva? :datt ut:

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 22:18   #22
goldnugget
fornøyd
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
Innlegg: 1.894
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva gjør jeg når han ikke vil ha Nutramigen?

Jeg tilsatte sukker i Nutramigrn i begynnelsen og trappet gradvis ned. Etter et par uker var den sukkerfri og han elsker den fortsatt. Han er 5 år!

__________________
2004 2006 2008
goldnugget er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 22:40   #23
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.670
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør jeg når han ikke vil ha Nutramigen?

Neocate smaker bedre ja. Det har vi fått i vår gutt som bare likte soyamelken. Men når han etter noen måneder ikke lenger tålte soya melk fikk vi ikke ny resept av legen. Han mente jeg like godt kunne gi kalk tabeletter om han ikke tålte melk når han nærmet seg 3år og skrev ut en resept som jeg skulle ha liggende i 2år om jeg trengte det. Han var da litt over 1år gammel. Men noe ny resept ville ikke legen på barneklinikken gi meg.
Fikk låne en pakke med neocate for å prøve det og det drakk han. Altea prøvde vi også og den gikk greit ned. Men da var han blitt så vant til havremelk at vi egentlig hadde gitt opp. Men altea(er det det den heter?) inneholder laktose. Den smaker derfor bedre, men fungerer bare for melkeproteinallergikere.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 23:34   #24
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.404
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør jeg når han ikke vil ha Nutramigen?

Vi har prøvd den smakstilsatte neocate, men den likte han ikke. Nutramigen er ikke godt, nei, men man venner seg til det!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 07:10   #25
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør jeg når han ikke vil ha Nutramigen?

Mine liker altså den smakløse neocaten.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 19:55   #26
Picayune
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 39
Picayune har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva gjør jeg når han ikke vil ha Nutramigen?

Høres akkurat ut som Minsten her. Rundt sju måneder gammel nektet han å drikke Nutramigen lenger. Vi fikk da nytt vedtak på en erstatning som heter Althera. Den smaker søtere/bedre enn Nutramigen fordi den inneholder laktose, og som Isolde skrev så egner den seg derfor bare for de med melkeproteinallergi. Minsten er nå halvannet år og får fremdeles ei flaske melk om kvelden, og den koser han seg virkelig med.

Picayune er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 12:19   #27
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva gjør jeg når han ikke vil ha Nutramigen?

Godt å høre at det finnes alternativer.
Men hvor mye melk trenger egentlig en sånn liten knott i døgnet? (Han er liten, 7 mnd og 6 kg.) Det viser seg at han er dagflaskenekter. Han tar flaska om natta, når han er trøtt og skikkelig sulten. Nå får han i seg 400 ml melk + tre måltider av grøt/frukt/grønnsakspuré i døgnet. Og vi skal jo trappe opp til et måltid til. Er det nok?

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 16:45   #28
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør jeg når han ikke vil ha Nutramigen?

Nutramigen er fælt! Eldste min drakk det til han var 3 år og når vi da nektet ham tåteflaske nektet han å drikke mer av den. Jeg tror smaken ble for intens i vanlig glass. (siden har han hatt mageproblemer, så jeg skulle ønske han ville ha drukket den lengre for å få opp fettprosenten i kosten).

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 18:17   #29
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør jeg når han ikke vil ha Nutramigen?

Jeg måtte også tilsette ganske mye sukker for at min unge skulle akseptere å drikke Nutramigen på flaske. Fytti så fælt produkt.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 11:59   #30
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva gjør jeg når han ikke vil ha Nutramigen?

Vetle ville aldri ha nutramigen, jeg ammet i tillegg til vanlig mat (uten egg og melk) til han var 11,5 mnd, og brukte litt nutramigen i grøten og slikt tror jeg.

Ellers drakk han bare vann

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no