Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lærling med 400 000,- i startlønn

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-12, 14:18   #141
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærling med 400 000,- i startlønn

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Kan det være at dere som er lærere og henger på FP er spesielt pliktoppfyllende?

Jeg kommer fra en by med lærerutdanning, så veldig mange av venninnene mine fra hjembyen min er lærere. De sier at de slett ikke jobber så mye mer enn normalen og i tillegg har lang ferie, så de synes at de sånn sett kommer veldig godt ut av det.

Det er forskjell på kva nivå og kva fag ein underviser i. Sjølv er eg norsklærar på Vgs, og skal sette (og dokumentere) tre karakterar pr. elev. Dette genererer mykje ubetalt overtid. Men eg har kollegaer i andre fag, som opplever at dei underviser 20*45 min i veka, og har mykje disponibel tid når dei ikkje har undervisning.

Og Tangerine: For ordens skuld er eg sjukemeldt nå, og har masse ekstra tid til å henge på FP på dagtid. Normalt er eg verken så stillesittande eller har så mykje tid. Eg er aldri på forum i arbeidstida.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 14:18   #142
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærling med 400 000,- i startlønn

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg hadde hatt mye større sympati med de streikende om det var snakk om færre elever pr kontaktlærer, evt tillegg for å være kontaktlærer for 10 og 10 elever. Og mer leseplikt og mindre undervisningsplikt i norskfaget, og øke lønnsstigen, slik at ikke topp var etter 16 år, kanskje heller etter 40.

Eg og.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 14:27   #143
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.792
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærling med 400 000,- i startlønn

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Kan det være at dere som er lærere og henger på FP er spesielt pliktoppfyllende?

Jeg kommer fra en by med lærerutdanning, så veldig mange av venninnene mine fra hjembyen min er lærere. De sier at de slett ikke jobber så mye mer enn normalen og i tillegg har lang ferie, så de synes at de sånn sett kommer veldig godt ut av det.

For min del handler det mye om fulle klasser, mange spesialelever på skolen min, store krav fra kommunen (det er forskjell fra kommune til kommune) - men også om at det blir stadig større krav generelt. På skolen min er det utrolig mange VELDIG slitne folk nå, og vi er fem stykker ute i langtidssykemelding som er relatert til arbeidspress (blant annet). Jeg tror (men vet ikke) at vår skole ikke er unik.

Forøvrig tror jeg det er like arbeidskrevende å jobbe i barneskolen som i videregående med unntak av dem som har mye norsk på videregående. Vi underviser 26 (25 hvis du er kontaktlærer) 45-minuttere i uka, har mye inspeksjon (ekstra mye på vår skole faktisk, prioritet fra ledelsen for å unngå mobbing) og har generelt få "hull" i hverdagen før elevene går hjem rundt halv tre. Deretter er det møter, gjerne tre av fem dager i uka. All retting, forarbeid, rapportskriving, planskriving, foreldrekontakt, osv må dermed skje på kveldstid eller de to dagene hvor jeg er på skolen halvannen time etter undervisning før jeg går hjem. Det blir rett og slett altfor lange uker - og jeg aner ikke hvor jeg skal knipe inn, for forabeid og retting er allerede skåret kraftig ned på.

Og forøvrig klarer jeg ikke å skrive et innlegg uten at det høres ut som sutring... Men jeg elsker jobben min - som dere vet - jeg vet bare ikke hvordan jeg skal klare å gjøre den og beholde/få tilbake helsa.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 15:40   #144
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lærling med 400 000,- i startlønn

Så Norsk-lærere bør få mer i lønn enn andre lærere? Høres jo logisk ut da? ;-) Men etter logikken ellers fra en del her skal man jo bare få samme lønn siden man har samme utdannelse og samme "yrke"...

Men dette er jo uansett en annen sak om arbeidspresset o.l. er for stor. Og noe man evt. bør ta opp med sin fagforening. at noen lærere jobber såpass mye mer betyr jo ikke at alle lærere skal få mer lønn. Og mer lønn dekker jo nødvendigvis ikke opp for problemet...

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 15:41   #145
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lærling med 400 000,- i startlønn

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Så Norsk-lærere bør få mer i lønn enn andre lærere? Høres jo logisk ut da? ;-) Men etter logikken ellers fra en del her skal man jo bare få samme lønn siden man har samme utdannelse og samme "yrke"...

Men dette er jo uansett en annen sak om arbeidspresset o.l. er for stor. Og noe man evt. bør ta opp med sin fagforening. at noen lærere jobber såpass mye mer betyr jo ikke at alle lærere skal få mer lønn. Og mer lønn dekker jo nødvendigvis ikke opp for problemet...

Ikke mer lønn, men færre undervisningstimer. Evt færre elever i hver klasse.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 19:07   #146
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærling med 400 000,- i startlønn

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Så Norsk-lærere bør få mer i lønn enn andre lærere? Høres jo logisk ut da? ;-) Men etter logikken ellers fra en del her skal man jo bare få samme lønn siden man har samme utdannelse og samme "yrke"...

Men dette er jo uansett en annen sak om arbeidspresset o.l. er for stor. Og noe man evt. bør ta opp med sin fagforening. at noen lærere jobber såpass mye mer betyr jo ikke at alle lærere skal få mer lønn. Og mer lønn dekker jo nødvendigvis ikke opp for problemet...

Eg synest det burde vere rom for å gjere forskjell, og det har eg nemnd eit par gonger i desse trådane. Eg ville ikkje trivst meir i jobben min, dersom eg hadde hatt 100.000 meir i lønn. Eg ville trivst betre, dersom alt det "usynlege" arbeidet hadde hatt ein plass i den normale arbeidsdagen. Mindre grupper og mindre undervisningstid, ville gjort det mogeleg å faktisk følgje opp einskildelevar! Dette trur eg gjeld andre grupper også, som kontaktlærarar på barnetrinnet. Det er påfallande at medan vi norsklærarar svetter over tentamensbunkene og knapt har tid til å ta lunsj, fordi vi skal sette 180 karakterar, sitt kollegaer på yrkesfag og seier at det er så deilig dei siste vekene, fordi nå er dei jo ferdige med å gjere jobben sin. Men for mange av dei dyktige lærarane på yrkesfag med erfaring frå næringslivet, er ikkje lønna konkurransedyktig. Det same gjeld realister. Så eg skulle ønske at det var rom for å differensiere. Arbeidstid, eller i mitt tilfelle fritid, er mykje meir verd enn lønn for ein del faggrupper. Men ei løysing som gjer forskjell på folk, ville aldri Utdanningsforbundet gått med på.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 19:29   #147
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.339
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærling med 400 000,- i startlønn

Klok bai.

*host host* Lektorlaget. *host host*

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 20:41   #148
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærling med 400 000,- i startlønn

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Klok bai.

*host host* Lektorlaget. *host host*

Eg skal sette meg inn i kva lektorlaget står for i løpet av sommaren...

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 20:42   #149
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.001
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærling med 400 000,- i startlønn

Isteden for å se på antall undervisningstimer, så burde man summere opp total arbeidstid?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 20:50   #150
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærling med 400 000,- i startlønn

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Isteden for å se på antall undervisningstimer, så burde man summere opp total arbeidstid?

Det er her tariffen er direkte feil. Tida som er sett av til for- og etterarbeid er lik for alle. Ein klasse i norsk på VG1 har fire timar i veka, og gir 20,5 % stilling. Her skal ein sette 90 karakterar. Til samanlikning er det 8 elevar som har vald kjemi på VG3. Desse skal ha ein karakter kvar, men sidan kjemi er fem timar i veka, gir det 28,5% stilling. Forskjellen i mengden etterarbeid er enorm! Og dei einskilde elevane får langt meir oppfølging av kjemilæraren, enn av norsklæraren.

Etter to år i jobb, ser eg at eg har to alternativ. Eg kan bruke kompetansen min i andre bransjar, eller eg kan ta fleire fag, slik at eg bruker mindre av stillingsbrøken min på å undervise i norsk. Men med den fagkombinasjonen eg har, går det ikkje an å kombinere 100% stilling med å ha familie. Så eg må gjere nokre endringar, etter at eg har vore i permisjon nå.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 20:53   #151
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.084
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærling med 400 000,- i startlønn

Det er flere skoler som tester ut å bare gi en karakter i norsk - jeg håper det blir standard i læreplanen når den blir revidert. (Jeg har vel ikke tro på det, men jeg håper det blir sånn)

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 20:53   #152
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærling med 400 000,- i startlønn

Det må jo være litt av kjernen av problemet, Bai. Hvis en norsktime ble litt mer 'verdt' så ville det løse mye.

Jeg har alltid tenkt at man burde være mattelærer. Minimalt med endring i stoffet fra år til år og relativt grei retting av prøver. Norsk og samfunnsfag må jo være noe helt annet. Mye mer jobb med hver retting vil jeg tro, i hvert fall om man ønsker å gi gode tilbakemeldinger.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 20:58   #153
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærling med 400 000,- i startlønn

Teller virkelig et fag det samme uavhengig av hvor mange elever som er i klassen? Det må da være utrolig gammeldags tankegang fra den gangen det var forelesninger og lekser som var greia?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 21:01   #154
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.084
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærling med 400 000,- i startlønn

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Teller virkelig et fag det samme uavhengig av hvor mange elever som er i klassen? Det må da være utrolig gammeldags tankegang fra den gangen det var forelesninger og lekser som var greia?

Nei, fagene er forskjellig vektet i seg selv, og de er i tillegg vektet etter om det er over eller under 15 elever i klassen.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 21:04   #155
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærling med 400 000,- i startlønn

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Det er flere skoler som tester ut å bare gi en karakter i norsk - jeg håper det blir standard i læreplanen når den blir revidert. (Jeg har vel ikke tro på det, men jeg håper det blir sånn)

Eg håper også det, sjølv om eg ser at det vil gå utover sidemål.

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Teller virkelig et fag det samme uavhengig av hvor mange elever som er i klassen? Det må da være utrolig gammeldags tankegang fra den gangen det var forelesninger og lekser som var greia?

I norsk er det 0,8% forskjell på over/under 15 elevar. Det svarer ikkje heilt til arbeidsmengda.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 21:24   #156
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.084
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærling med 400 000,- i startlønn

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

I norsk er det 0,8% forskjell på over/under 15 elevar. Det svarer ikkje heilt til arbeidsmengda.

Det stemmer vel ikkje? For eksempel: Viss eg utelukkande underviser i norsk på vg1-klasse, yrkesfag, 15 elevar, då må eg undervise 577 timar i året (a 60 minutter). Dersom du underviser kun i norsk på vg1, studiespesialisering, 25 elevar, så må du undervise 496 timar i året. Begge delar tilsvarar 100% stilling.

Tilsvarande vil det bli om eg berre har vg2 i norsk på yrkesfag, 15 elevar - då underviser eg 577 klokketimar i året - du underviser 466,5 timar på studiespesialisering, 25 elevar, altså over hundre klokketimar mindre enn meg per år.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 21:41   #157
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærling med 400 000,- i startlønn

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Det stemmer vel ikkje? For eksempel: Viss eg utelukkande underviser i norsk på vg1-klasse, yrkesfag, 15 elevar, då må eg undervise 577 timar i året (a 60 minutter). Dersom du underviser kun i norsk på vg1, studiespesialisering, 25 elevar, så må du undervise 496 timar i året. Begge delar tilsvarar 100% stilling.

Tilsvarande vil det bli om eg berre har vg2 i norsk på yrkesfag, 15 elevar - då underviser eg 577 klokketimar i året - du underviser 466,5 timar på studiespesialisering, 25 elevar, altså over hundre klokketimar mindre enn meg per år.

Dersom dette stemmer, blei det gjort feil med utrekninga mi i fjor. Då hadde eg ei gruppe som gjekk opp frå 15-18 elevar og eg fekk 0,8% stilling ekstra for dette, på VG2 YF. Nå er eg ikkje heilt stødig i rekning, men hundre timar mindre i året, høyrest meir ut enn 0,8%.

Eksempelet med VG2 YF og VG2 ST, der kjem det vel inn at det er forskjell på desse faga i utgangspunktet. VG2 YF er jo to-timarsfag.

Eg er ikkje stødig på dette, merker eg...

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 21:46   #158
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.792
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærling med 400 000,- i startlønn

På barneskolen spiller det ingen rolle hvor mange elever det er i klassen for hvor mye du underviser. Ikke kontaktlærer: Man underviser 26 45-minuttere. Kontaktlærer: Man underviser 25 45-minuttere. Om det er 5 eller 30 elever i klassen spiller ingen rolle. Fag spiller heller ingen rolle på barneskolen, om du har 25 timer norsk eller 25 timer gym er akkurat det samme - men gir temmelig ulik arbeidsbelastning i for- og etterarbeid. Dog er 25 timer gym slitsomt på en annen måte i selve timene da.

For meg som hovedsakelig har matte, norsk og samfunnsfag er for- og etterarbeidet ganske stort uten at det teller for noen ting.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 21:48   #159
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.084
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærling med 400 000,- i startlønn

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Dersom dette stemmer, blei det gjort feil med utrekninga mi i fjor. Då hadde eg ei gruppe som gjekk opp frå 15-18 elevar og eg fekk 0,8% stilling ekstra for dette, på VG2 YF. Nå er eg ikkje heilt stødig i rekning, men hundre timar mindre i året, høyrest meir ut enn 0,8%.

Eksempelet med VG2 YF og VG2 ST, der kjem det vel inn at det er forskjell på desse faga i utgangspunktet. VG2 YF er jo to-timarsfag.

Eg er ikkje stødig på dette, merker eg...

Å auke frå 15 til 16 elevar på yrkesfag utgjer ein undervisningsreduksjon på 52 timar i året, altså rundt 10% mindre undervisning.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 21:53   #160
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærling med 400 000,- i startlønn

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Å auke frå 15 til 16 elevar på yrkesfag utgjer ein undervisningsreduksjon på 52 timar i året, altså rundt 10% mindre undervisning.

Eg fekk 0,8% meir lønn, oppå 102,5% stilling, så med 50% tillegg. Det er vel vanskeleg å klage på det nå, eit år etterpå. Skal følgje betre med neste gong.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no