Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-05-20, 08:45   #41
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.272
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal alle her ha Norgesferie i sommer?

Vi har jo biletter til Spania tidlig i juli. Det utgår nok, selv om vi ev skulle bodd i huset til mamma og pappa.
Pappa har dog ikke helt innsett realitetene enda. Storebror er jo mer realistisk enn han der faktisk.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-20, 08:50   #42
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal alle her ha Norgesferie i sommer?

Har billetter til Spania i August, 50% av Airbnb boligen er betalt. Kommer det reiseråd som fraråder så blir vi hjemme. Forsikringer dekker alt.

Vi ser på hytter i Norge, men det er dyrt, utplukket og ingen værgaranti. Håper mer på at danskene tar oss imot, selv med + 54% i valuta, hyttene koster det halve og har bedre standard.

Jeg synes det er uærlig å bestille ny ferie når vi allerede har en tur.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-20, 08:53   #43
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal alle her ha Norgesferie i sommer?

Jeg har egentlig ikke råd til ferie, men jeg håper at det blir mulig å reise til England så vi kan besøke svigers. Men jeg tviler på at det blir mulig å reise utenlands i år.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-20, 09:13   #44
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skal alle her ha Norgesferie i sommer?

Vi holder oss nok i nord-Norge i sommer. Satser på mange teltturer og en hyttetur eller to. Skal farte endel både i Troms og i Finnmark hvis smitten ikke blomstrer opp i stor skala.
Ellers lengter jeg etter varmere strøk etter flere år med norgesferie, så jeg skal fikse egen sparekonto til det formålet slik at jeg kan spare mens vi venter på tryggere forhold. Liker å ha flere sparekontoer til forskjellige ting

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-20, 09:13   #45
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal alle her ha Norgesferie i sommer?

Vi snuste litt på bilferie gjennom Tyskland, Nederland og Belgia men det utgår.
Har surfet litt på Tromsø og Lofoten. Vi får se og det spørs litt på hva flybillettene kommer på når Norge åpner igjen. Har en svigerfar som er dement og som trenger å bli fulgt opp tett daglig.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-20, 09:15   #46
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal alle her ha Norgesferie i sommer?

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Ellers lengter jeg etter varmere strøk etter flere år med norgesferie, så jeg skal fikse egen sparekonto til det formålet slik at jeg kan spare mens vi venter på tryggere forhold. Liker å ha flere sparekontoer til forskjellige ting

Det har jeg også. Synes det er motiverende. En konto til ferie, en til gutta og en til bare meg.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-20, 09:40   #47
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle her ha Norgesferie i sommer?

Har lyst å se Øst-Finnmark, men det er for langt å kjøre hvis grensene til Finland fortsatt er stengt. Blir kanskje nordre Nordland heller da.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-20, 09:43   #48
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal alle her ha Norgesferie i sommer?

Blir nok hjemme og hytten ved sjøen. Vi har snakket om Atlanterhavsveien og Geiranger. Siden det er roligere med andre turister der i år.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-20, 09:53   #49
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.878
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal alle her ha Norgesferie i sommer?

Har leilighet i Spania og flybilletter i juli. Er det mulig å reise gjør vi nok det. Mest sannsynlig blir det nok til at vi må prøve å finne på noe innenlands

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-05-20, 10:00   #50
Normy
Superduperaktiv
 
Normy sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
Innlegg: 629
Normy er litt kulNormy er litt kulNormy er litt kul
Standard

Sv: Skal alle her ha Norgesferie i sommer?

Skulle til Italia i juli, men det har vi slått helt fra oss.
Jeg håper det blir mulig å reise rundt i Norge, og bo på hotell underveis.

Normy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-20, 10:07   #51
OlleVia
Erfaren
 
OlleVia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 891
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Sv: Skal alle her ha Norgesferie i sommer?

Det blir Norges ferie. Hadde i utgangspunktet ikke lagt noe planer, men nå kjenner jeg det er helt fint å ha en litt rimeligere ferie.

Tenker å kjøre fra øst til Vestlandet, men via Sørlandet. Det er mange år siden jeg har kjørt den veien. Blir litt stopp på veien.

Om grensene åpner, dvs Sverige så drar ungene en tur dit til pappaen. Nå er jo akkurat Sverige rimelig uklart da, men vi får se.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-20, 10:19   #52
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal alle her ha Norgesferie i sommer?

Har jeg forstått det rett at det blir karantene etter utenlandsreise ut august?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-20, 10:22   #53
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal alle her ha Norgesferie i sommer?

Planen var Irland, og jeg skulle igang med å booke ferjer og airBnB akkurat da alt stengte ned. Så nå har vi brukt store deler av feriebudsjettet på hagen, som forberedelse på hjemmeferie.

Håper å kunne trekke nordvest-over hvis det blir alt for varmt her. Men er usikker på hvor lurt det kommer til å bli.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-20, 10:22   #54
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal alle her ha Norgesferie i sommer?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Har jeg forstått det rett at det blir karantene etter utenlandsreise ut august?

Er det bestemt at det varer så lenge?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-20, 10:39   #55
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal alle her ha Norgesferie i sommer?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Er det bestemt at det varer så lenge?

Jeg fikk med meg forsterket grensekontroll så lenge og antok at karantene var en del av pakken. Men siden ingen hadde nevnt det her måtte jeg sjekke om jeg hadde tenkt feil.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-20, 10:42   #56
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal alle her ha Norgesferie i sommer?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg fikk med meg forsterket grensekontroll så lenge og antok at karantene var en del av pakken. Men siden ingen hadde nevnt det her måtte jeg sjekke om jeg hadde tenkt feil.

Jeg fikk også med meg det, men koplet det ikke med karantene, men det er vel ikke utenkelig?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-20, 11:04   #57
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skal alle her ha Norgesferie i sommer?

Det er slutt på rådet om å begrense fritidsreiser?

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-20, 11:23   #58
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal alle her ha Norgesferie i sommer?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg er fortsatt i fornektelsesfasen.

Men det blir kanskje helst til at vi prøver å leie en hytte ved sjøen et sted. Hmpf.

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Det er slutt på rådet om å begrense fritidsreiser?

Nei, det gjelder fortsatt tror jeg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-20, 11:36   #59
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.843
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal alle her ha Norgesferie i sommer?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg fikk med meg forsterket grensekontroll så lenge og antok at karantene var en del av pakken. Men siden ingen hadde nevnt det her måtte jeg sjekke om jeg hadde tenkt feil.

Det er ikke bestemt at det blir grensekontroll så lenge.
https://www.aftenposten.no/norge/i/B...over-sommeren?

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-20, 11:48   #60
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal alle her ha Norgesferie i sommer?

Aha. Jeg leste det nok før presiseringen kom. Da er det bare å vente.

Med karantene etter utenlandsreise vil det jo begrense seg selv.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no