Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Jeg har lyst på syrinhekk

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-20, 16:16   #1
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har lyst på syrinhekk

Og jeg har et fint lilla syrin tre som tune tre i hagen min. Har lyst til å fjerne buskas mot naboen på den ene siden og erstatte med syrin hekk.


Er det mulig å få laget avleggere som kan plantes ut som hekk av mitt tre ?


Og hvor mange planter bør settes ned per meter? Jeg ønsker da ikke en tykk stamme med topp, men mange stammer som danner en ca 6 m lang hekk.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-20, 17:21   #2
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg har lyst på syrin hekk

Vi har syrinhekk. Plantene sprer seg med skudd, men jeg tror det ville tatt lang tid å få en hel hekk fra et enkelt tre.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-20, 17:45   #3
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.442
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg har lyst på syrin hekk

Hvor lang tidshorisont har du på dette?

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-20, 00:33   #4
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.188
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg har lyst på syrin hekk

Syrin sprer seg med både rotskudd og frø, og er et mareritt å bli kvitt. Mange (alle?) artene er svært hardføre og de kan ta fullstendig over der de blir plantet. Jeg har hatt mine kamper med syrinkratt og kommer aldri til å plante noe slikt. Samtidig har jeg hørt påstått at syriner blir "ville og gale" kun hvis man klipper dem for hardt ned. Kanskje det var det jeg gjorde feil?

Her står det at syrin er svartelistet, men svartelisten er fra 2012, og jeg fant ikke akkurat den påstanden igjen i oversikten.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-20, 10:31   #5
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har lyst på syrinhekk

De selger syrins som hekk på plantasjen - gjorde det i allefall for noen få år siden. (2017) - 10 planter for 200 kroner. VI kjøpte - det ser fortsatt ikke ut som en hekk, skal sies. Så langt der ifra.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-20, 10:44   #6
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har lyst på syrinhekk

Jeg har syrin på to steder i hagen og de gjør ingen forsøk på å spre seg så vidt jeg kan se. De må klippes ganske kraftig ned hvert år, men det er bare det ene treet begge steder.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-20, 11:43   #7
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg har lyst på syrinhekk

Det kan høres ut på svarene at det å få fram en hekk fra mitt tre er et langvarig prosjekt. På annen del av grensen mellom oss og samme nabo har de syrinhekk på sin side av hekken. Den er nok gammel, jeg tipper ca 100 år, dvs fra byggetiden av gaten. Det er en annen nabo i samme gate som har syrinhekk mellom huset sitt og gaten, så det er fra disse to hekkene jeg har blitt inspirert. Hekken på naboens side består av mange stammer og den skyter skudd fra bakken, mulig jeg kan spørre om å få høste av de. Hender også at det kommer skudd på vår side av gjerdet som jeg klipper ned. Vårt tre skyter nye skudd ved siden av de 3-4 stammene den består av, dette treet er nok også ca 100 år gammelt.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-20, 12:47   #8
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.442
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg har lyst på syrinhekk

Prøv. Hvis det ikke er krise og du må ha opp en heldekkende hekk aber schnell så hadde jeg forsøkt å tigge rotskudd fra naboer og sett hva som skjedde. Mitt syrintre skal blomstre for første gang i år og jeg er veldig spent og glad #babysfirstflower

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-20, 14:34   #9
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg har lyst på syrinhekk

Det blir ikke innsyn om vi fjerner buskaset som er der nå. Vi får innsyn til baksiden av naboens 2 uteboder, som de har satt opp på en ikke direkte vakker steinfylling, men vi ser ikke den veien fra huset, men fra en av uteplassene kan vi se dit, pluss fotballplenen vår.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no