Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hva skal du ha på i kidens konfirmasjon, da?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-19, 17:18   #81
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha på i kidens konfirmasjon, da?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det var veldig lite bunader blant gjestene i Rådhuset i fjor husker jeg. Kanskje bunad er mindre vanlig blant foreldre i Oslo?

Jeg spiste lunch utenfor rådhuset i dag i det konfirmanter og gjester kom ut, og da kom jeg til å tenke på denne tråden. Jeg har sjelden sett så mange bunader og festdrakter fra hele Norge samlet på ett sted før, det var virkelig et nydelig skue.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-19, 17:58   #82
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha på i kidens konfirmasjon, da?

Under konfirmasjonsseremonien til sønnen min i Oslo rådhus i 2017 var det bunader over alt.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-19, 15:23   #83
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.818
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal du ha på i kidens konfirmasjon, da?

Det blir bunad her - Rogalandsbunad

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-19, 15:48   #84
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.790
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha på i kidens konfirmasjon, da?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg spiste lunch utenfor rådhuset i dag i det konfirmanter og gjester kom ut, og da kom jeg til å tenke på denne tråden. Jeg har sjelden sett så mange bunader og festdrakter fra hele Norge samlet på ett sted før, det var virkelig et nydelig skue.

Det er en fordel med å oppholde seg på steder med mye tilflytting - hos oss er 17-mai en ypperlig anledning til å se et utvalg av alle mulige bunader og folkedrakter fra landet rundt. Og gjerne noen fra Færøyene og Island også.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-19, 12:58   #85
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha på i kidens konfirmasjon, da?

Kan melde om at anslått bunadsgrad i rådhuset i dag må være over 60 % på kvinnesiden, og 70-80 % av jentekonfirmantene. Så man er ikke alene, either way.

Ikke vet jeg hvordan det pleier å være, men min kid var vel nest mørkest i huden i dag, så det er kanskje en statistisk opphopning av noe slag.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-19, 15:25   #86
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha på i kidens konfirmasjon, da?

Kan melde om enda høyere bunadandel i Parken Kulturhus i Ålesund.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-19, 13:59   #87
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha på i kidens konfirmasjon, da?

Når Herremannen konfirmerte seg sist år i Rådhuset så var det to jenter av totalt 80 konfirmanter som ikke hadde bunad på seg.


Sist redigert av Pelen : 06-05-19 kl 14:10.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-19, 14:25   #88
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha på i kidens konfirmasjon, da?

Hva hadde du på deg Tallulah?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-19, 14:27   #89
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha på i kidens konfirmasjon, da?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Hva hadde du på deg Tallulah?

Det er ensten tre uker igjen. Men jeg har kjøpt vintagekjoler ...

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-19, 14:28   #90
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha på i kidens konfirmasjon, da?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er ensten tre uker igjen. Men jeg har kjøpt vintagekjoler ...

Åh, trodde det var nå i helga. Da venter jeg spent litt lenger på hva som blir konklusjonen.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-19, 14:46   #91
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du ha på i kidens konfirmasjon, da?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er ensten tre uker igjen. Men jeg har kjøpt vintagekjoler ...

Har vi samtidig? 25.?

Bilder av kjoler?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-19, 15:35   #92
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.262
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal du ha på i kidens konfirmasjon, da?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Har vi samtidig? 25.?

Bilder av kjoler?

Hey - vi og.
"Kjentfolk" i rådhuset, altså?

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-19, 16:39   #93
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha på i kidens konfirmasjon, da?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Har vi samtidig? 25.?

Samme dag, ikke samme tidspunkt, tror jeg. Vi har snakket om det, har vi ikke?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Bilder av kjoler?

Skal se hva jeg får til! Den ene luktet helt ok i butikken, men etter at jeg vasket den lukter den så kjeller at jeg måtte legge den på verandaen. Lurer litt på hvordan jeg skal få det vekk. :grubler:

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Hey - vi og.
"Kjentfolk" i rådhuset, altså?

Kult! tror det er tre seremonier den dagen, så mulig vi ikke er der helt samtidig. Dere får se etter skoene mine!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-19, 16:56   #94
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du ha på i kidens konfirmasjon, da?

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Hey - vi og.
"Kjentfolk" i rådhuset, altså?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Samme dag, ikke samme tidspunkt, tror jeg. Vi har snakket om det, har vi ikke?

Skal se hva jeg får til! Den ene luktet helt ok i butikken, men etter at jeg vasket den lukter den så kjeller at jeg måtte legge den på verandaen. Lurer litt på hvordan jeg skal få det vekk. :grubler:


Kult! tror det er tre seremonier den dagen, så mulig vi ikke er der helt samtidig. Dere får se etter skoene mine!

Og min gule kjole - eller mulig "Hun uten bunad" er enklere

Ja, når du sier det så har vi snakket om det

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-19, 17:11   #95
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha på i kidens konfirmasjon, da?

Jeg har ozonmaskin som tar lukt!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-19, 17:14   #96
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha på i kidens konfirmasjon, da?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har ozonmaskin som tar lukt!

Åh! Hvordan funker det? Er det en dings det går an å låne?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-19, 17:32   #97
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.262
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal du ha på i kidens konfirmasjon, da?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Kult! tror det er tre seremonier den dagen, så mulig vi ikke er der helt samtidig. Dere får se etter skoene mine!

Jeg visste om to - skal se etter både kjole og sko! Jeg vet mine skal ha seremoni enn andre enn de de var på leir med, så det er ikke umulig at de skal med en av deres, Izzi og Tallulah, for jeg tror et av tidspunktene er bare folk fra ungenes leir! Dere tar meg som hun med to konfirmanter!

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-19, 18:01   #98
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha på i kidens konfirmasjon, da?

Er det samme hovedtaler på seremoniene samme dag?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-19, 20:28   #99
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha på i kidens konfirmasjon, da?

De med tvillinger er dobbelt så irriterende, for de har enda mere orging med dobbelt så mange gjester.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-19, 22:58   #100
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha på i kidens konfirmasjon, da?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Åh! Hvordan funker det? Er det en dings det går an å låne?

Jepp, den er ganske snedig, altså! Ozonet reagerer med alle slags luktmolekyler. Jeg har brukt den på den stinkende kjellerdoen og på eldstemann sitt rom. Fjernet alt.

Kan lånes etter vår konf.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no