Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Prikkesystemet og markedsplassen

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-07-09, 17:17   #1
amelia
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 386
amelia er litt kulamelia er litt kul
Standard

Prikkesystemet og markedsplassen

står dette skrevet noe sted? altså for meg var dette helt ukjent! er det bare meg eller..? Litt dumt å gå glipp av dette iom det spiller en rolle for flere tilganger til private salonger her. både for meg og de andre her inne mener jeg

amelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 17:34   #2
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: prikkesystemet

Opprinnelig lagt inn av amelia, her.

står dette skrevet noe sted? altså for meg var dette helt ukjent! er det bare meg eller..? Litt dumt å gå glipp av dette iom det spiller en rolle for flere tilganger til private salonger her. både for meg og de andre her inne mener jeg

Det er flere tråder inne på informasjon som omhandler prikker, samt at det står omtalt i FAQ-en til forumet.

[sakser inn svar fra annen tråd, med forklaringerer og lenker]

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Kort sagt: Man kan gi positiv tilbakemelding ("grønn prikk") til innlegg man liker, og negativ tilbakemelding ("rød prikk") til innlegg man ikke liker. Man kan skrive en kommentar når man gir tilbakemeldingen.

Når man får en grønn prikk, får man poeng, såkalte "ryktepoeng" - hvor mange man får for én prikk, kommer an på blant annet hvor mange ryktepoeng den som gir prikken har. (Røde prikker gir minuspoeng.) Ryktepoengene er med på å bestemme om man får tilgang til lukkede deler av forumet, og tilgang til å bruke Markedsplassen.

Det er ikke noen skrevne regler om prikking, unntatt de som gjelder forumet generelt - ikke personangrep og sånt, for eksempel. De uskrevne reglene finner man stort sett ut av etter hvert, og folk bestemmer i stor grad selv hvordan de vil bruke systemet. De fleste er ganske tilbakeholdne med å gi røde prikker, men det er opp til den enkelte hva man synes skal til før man rødprikker.

Det er begrenset hvor mange prikker man kan gi i løpet av ett døgn, og når man har prikket en bruker, må man prikke et visst antall andre (jeg husker ikke hvor mange) før man får lov til å prikke den samme igjen.

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Også står det litt om prikker og andre ting i FAQen.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 18:58   #3
amelia
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 386
amelia er litt kulamelia er litt kul
Standard

Sv: Prikkesystemet

Tusen takk

amelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 19:24   #4
amelia
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 386
amelia er litt kulamelia er litt kul
Standard

Refleksjoner om forumet

Sitter her og har nylig funnet ut av forumets prikkesystem. Er jo litt fersk her da får jeg vel si til min unnskyldning Men med det kommer også en del refleksjoner..

Ettersom jeg har forstått det er det slik at man må ha et visst antall innlegg samt prikker for å komme inn på enkelte lukkede forum. Og det er jo rimelig å kreve adgangsregler iom vi vil det skal være et seriøst forum.
Det med antall innlegg forstår jeg også, for vi vil jo ha aktive medlemmer.

Men så var det dette med det prikkesystemet da.. Hvem bestemmer reglene her? Er det ingen regler for hvem og hva man kan gi prikker for? Er det evt uskrevne regler? I så fall er det garantert en kultur som de "innvidde" her kjenner til og som de mer "uinnvidde" må prøve å bli kjent med. Altså med "innvidde" tenker jeg da på de som har vært på forumet lenge og kjenner til systemet, og som selvfølgelig både har nok innlegg og prikker til å være "fullkomne" medlemmer. For er det ikke det dette dreier seg om? Å få nok prikker til at man kan få adgang til alle delene av forumet? Jeg beklager den sterke ordbruken, men det får meg til å tenke på et "rasistisk klassifiseringssystem" som med vilje og viten kan velge å utelukke enkelte medlemmer? For la oss nå si at man deltar aktivt i forumet, støtter opp om hverandre, kommer med informative innspill og tips i hverdagen ol. Burde man ikke da automatisk regne med å få en del grønne prikker? Men hva om man ikke gjør det da? Vil det si at man ikke er "god nok" til å delta på alle arenaene her inne da?

Igjen vil jeg presisere at dette ikke er noen bitter kritisering av forumets regler, men heller en tråd til ettertanke for de som har vært her en stund. Har du tenkt over hvilken rolle du spiller for andre i dette forumet? Hvem pleier du å prikke og hvilke innlegg gir best respons på prikking? Er det slik at man må tenke spekulativt for å komme "med i klubben" her inne? Gir du prikker kun når du selv føler du har lest noe interessant? Jeg har forstått det slik at man ikke skal tigge om prikker. Det er selvsagt uhørt og blir ikke en del av det å ha skaffet seg prikkene på redelig vis. Videre har jeg lest flere som kommenterer at de ikke prikker innlegg som skryter av noe eller som viser til at man har oppnådd noe. For eksempel ny jobb, anskaffelse av nye ting, "hei, jeg er ny"- tråder etc. Hvorfor skal man ikke prikke dette? Jeg synes man skulle prikke de innleggene som sier noe positivt uansett hva slags "type" innlegg det er jeg Tenk så glad trådstarteren kunne blitt om han/hun så at noen brydde seg da Og hva med å bevisst prikke de som er litt ferske og ikke har så mange prikker enda? Eller er det slik at den som har mye får mer osv slik som det stort sett er ellers ute i den store verden?

Kom gjerne med innspill på mine refleksjoner eller fortell hvordan du opplever prikkesystemet her inne? Gav dette deg noe nye tanker på hvordan du bruker prikkesystemet?


Sist redigert av amelia : 09-07-09 kl 19:38.
amelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 19:28   #5
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Refleksjoner om forumet

Det er mange som prikker for det du kaller skrytetråder, altså. Og generelt prikker folk om alt mulig! Ikke veldig vanskelig å få prikker, med andre ord. Men mengden går jo litt i bølger, også helt normalt.

Røde prikker blir det generelt gitt veldig lite av her inne, men prikketigging gir gjerne en del hissige tyttebær.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 19:29   #6
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Refleksjoner om forumet

Og hvis du søker litt, tror jeg du vil finne at mange nykommere har laget liknende tråder som dette! Der kan det også stå info som kan være grei å få med seg.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 19:30   #7
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Refleksjoner om forumet

Jeg tror nok du er litt på vidvanke her. Jeg kjenner meg ikke igjen i det du beskriver.

Hvor mange prikker man får kommer jo helt ann på. Selv er jeg ingen selvskreven prikkehøster, men kom allikevel inn i M2 for en stund siden. Sistnevnte tenkte jeg aldri på som noe mål i seg selv.

Jeg ser ikke på tilgang til M1 og M2 som noe slags klassifiseringssystem, men heller som en sikkerhet for de som har behov for innspill mht. litt mer "intime betroelser". Det er ikke alt en ønsker at alle kan ha muligheten til å lese.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 19:31   #8
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Refleksjoner om forumet

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Jeg tror nok du er litt på vidvanke her. Jeg kjenner meg ikke igjen i det du beskriver.

Hvor mange prikker man får kommer jo helt ann på. Selv er jeg ingen selvskreven prikkehøster, men kom allikevel inn i M2 for en stund siden. Sistnevnte tenkte jeg aldri på som noe mål i seg selv.

Jeg ser ikke på tilgang til M1 og M2 som noe slags klassifiseringssystem, men heller som en sikkerhet for de som har behov for innspill mht. litt mer "intime betroelser". Det er ikke alt en ønsker at alle kan ha muligheten til å lese.

Enig, mye vil man ikke ligge åpent på nett, og man ønsker tilbakemeldinger og diskusjoner med folk man "kjenner" litt!

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 19:31   #9
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Refleksjoner om forumet

Du har vært medlem siden august 2007, så helt fersk er du vel ikke?

Uskrevne regler er ganske bra oppsummert her.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 19:35   #10
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.687
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Refleksjoner om forumet

Jeg bruker prikker til det aller meste: Gi tilbakemeldinger, fortelle om info som er uviktig for tråden, men interessant for vedkommende (ja, for jeg sporer ALDRI av ). Jeg prikker for å forsikre meg om at det ikke oppstår misforståelser, jeg prikker noen for å kunne prikke andre som jeg gjerne vil gi prikk (kan ikke gi prikker til samme personen flere ganger etter hverandre) - Altså til det meste.

Jeg er egentlig en ganske dårlig prikker sammenlignet med andre.

Røde prikker har jeg ikke mottatt her, men jeg tar meg ikke nær av dem når dem kommer.

For meg er det en regel på at man ikke tigger om prikker og man tar seg ikke nær av røde prikker.

Ellers så er det vel som med alt annet i forumlivet: Man må finne sin egen stil.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 19:35   #11
amelia
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 386
amelia er litt kulamelia er litt kul
Standard

Sv: Refleksjoner om forumet

takk for tilbakemld mulig jeg er litt på vidvanke her, men jeg har liksom fått inntrykk av at om man mottar prikker eller ei avhenger i stor grad av hvorvidt man er godt likt eller ikke? forstår selvsagt det med intime betroelser og at man helst børvære til å stole på, men er prikkene en garanti for dette? altså fungerer systemet slik det er ment?

Det høres ut som at det kanskje er lettere å få prikker enn jeg først hadde trodd. For min egen og andres del her inne får vi håpe det stemmer da slik at vi ikke blir "outsidere" selvom vi er litt ferske her inne

amelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 19:36   #12
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.687
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Refleksjoner om forumet

Jeg ser ikke poenget med prikkesystemet - sånn utenom at det er ganske trivelig å få kommentarer her inne. *enkel*

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 19:37   #13
amelia
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 386
amelia er litt kulamelia er litt kul
Standard

Sv: Refleksjoner om forumet

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Du har vært medlem siden august 2007, så helt fersk er du vel ikke?

Uskrevne regler er ganske bra oppsummert her.

Om du ser aktiviteten her inne så er jeg fremdeles fersk synes jeg Takker for linken!

amelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 19:37   #14
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.418
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Refleksjoner om forumet

Jeg syns folk prikker for alt mulig rart, morsomme innlegg, informative innlegg, søte barn, fine bilder, gode oppskrifter, for å takke osv osv. Så jeg kjenner meg ikke igjen i det du skriver.

Og å dra opp 2 år gamle tråder eller å tigge etter prikker er aldri populært.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 19:39   #15
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Refleksjoner om forumet

Prikketigging fører stort sett til rødprikker. *informerer* Se punkt 10 i de uskrevne reglene. (Punkt 1 og 2 er også ganske grunnleggende her på forumet, vil jeg si.)

Jeg er ikke så opptatt av prikkesystemet. Jeg ser på det som en beskjed- og tilbakemeldingssystmen, og bryr meg fint lite om hvordan andre måtte bruke det. Synes det er befriende med et forum med lite fokus på den biten.

Jeg synes det er rimelig far out å snakke om rasistisk utestengelsessystem, og tror ikke den type syting fører til at man kommer noe nærmere M1 og M2 eller hva det måtte være.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 19:43   #16
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Refleksjoner om forumet

Jeg ser du har fjernet prikketiggingen i hovedinnlegget nå, så da kan du se bort i fra henvisningen til punkt 10 i mitt forrige innlegg.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 19:46   #17
Sundae
Bør lage seg en tittel selv
 
Sundae sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.417
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Sv: Refleksjoner om forumet

Jeg er også relativt ny her inne og har også tenkt på dette med prikker - men av en annen grunn.

Når jeg begynte her på forumet låg Kjøp/Salg-sidene åpne for alle. Det ble forandret (såvidt jeg skjønner for at ingen skulle utnytte FP bare for å selge?) og nå trenger man 100 innlegg og 100 prikker for å få tilgang til disse sidene. For egen del har jeg aldri solgt noe herinne, bare kjøpt (barnetøy og barneutstyr...og alltid blitt fornøyd! ) og den muligheten savner jeg. Det er dyrt å drive barnefamilie, så jeg kjøper gjerne pent brukt hvis det går an; som på FP. Jeg skjønner jo at jo flere innlegg jeg skriver, desto bedre kjent blir forumet og forumistene med meg - og kan kanskje bedømme om jeg er en seriøs kjøper eller ikke. Men, hva har prikkene med det å gjøre? Synes det burde være bedre med en enda høyere innleggskvote i sånne fall enn at prikkene skal påvirke akkurat den tilgangen.

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 19:46   #18
amelia
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 386
amelia er litt kulamelia er litt kul
Standard

Sv: Refleksjoner om forumet

der synes jeg du er inne på noe fornuftig, ja

amelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 19:48   #19
amelia
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 386
amelia er litt kulamelia er litt kul
Standard

Sv: Refleksjoner om forumet

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg ser du har fjernet prikketiggingen i hovedinnlegget nå, så da kan du se bort i fra henvisningen til punkt 10 i mitt forrige innlegg.

Ja jeg vil jo følge reglene her Jeg måtte bare få henvisning til riktig link (ja jeg er litt blond)

amelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 19:49   #20
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Refleksjoner om forumet

Opprinnelig lagt inn av amelia, her.

takk for tilbakemld mulig jeg er litt på vidvanke her, men jeg har liksom fått inntrykk av at om man mottar prikker eller ei avhenger i stor grad av hvorvidt man er godt likt eller ikke? forstår selvsagt det med intime betroelser og at man helst børvære til å stole på, men er prikkene en garanti for dette? altså fungerer systemet slik det er ment?

Det er veldig feil at man må være "populær" for å få prikker. Folk flest prikker hvem som helst som skriver noe det er verdt å prikke for: morsomme, tankevekkende, hyggelige eller smarte innlegg, for eksempel.

Den viktigste grunnen til at det er krav om både prikker og antall innlegg, er for å unngå at folk poster 100 innlegg av typen "Enig.", bare for å få tilgang. Poenget med å kreve prikker er at man da sikrer at folk må dele litt av seg selv for å få tilgang, vise litt mer av seg selv enn at man bare har vært til stede. Prikkene sikrer selvsagt ikke at folk som får tilgang er til å stole på, men de sikrer at man har fått i alle fall et minimum av mulighet til å gjøre seg kjent med vedkommende før personen slippes inn i de delene av forumet som er lukket.

Jeg har vært på forumet siden dag én eller to, og jeg har aldri hørt om "svertekampanjer" av nye brukere for å forhindre at de får tilgang. Tvert i mot: brukere som er så synlige at de har oppnådd å skaffe seg fiender på forumet, er så markante og bruker forumet så mye at de sto først i køen da tilgangen til de lukkede forumene ble delt ut

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no