Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Hvorfor dårlig skjermbilde kun på NRK 1?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-08, 20:24   #1
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Hvorfor dårlig skjermbilde kun på NRK 1?

De siste dagene har skjermbildet på NRK 1 blitt gradvis "dårligere". Det virker som om skjermløsningen er dårlig - når det er bevegelse i TV-bildet blir på en måte bevegelsene "hengende" igjen i bildet. Dette gir kornete bilder - spesielt vanskelig å se TV med mye bevegelser.

Dette skjer ikke på NRK 2, TV2 og TVNorge.

TV'en er et år gammel, 32 tommers Philips (finner ikke bruksanvisningen men den har slik HD-greier!)

Noen som har peiling på hvor vi begynner å nøste etter løsningen?

  Svar med sitat
Gammel 01-11-08, 21:03   #2
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor dårlig skjermbilde kun på NRK 1?

Nei dessverre, men jeg dytter og abonnerer, siden jeg har samme problemet, bare at hos meg er det TV2 som er blitt dårlig. Vi bruker RiksTV med vanlig antenne og kodeboks, der det den dere har også?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-08, 21:22   #3
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor dårlig skjermbilde kun på NRK 1?

Vi har ny tv og har også saamme problem og leverandør som Balanse. Så for oss er det nok å klage til RiksTV som er løsningen.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-08, 22:21   #4
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor dårlig skjermbilde kun på NRK 1?

Jeg tror Peaches og jeg bor i samme område, så hvis du har RiksTV er det kanskje TV2 som er områdeproblem hos deg, TBM? Har du hørt med naboene?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 13:26   #5
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvorfor dårlig skjermbilde kun på NRK 1?

Vi har ikke tatt i bruk digital boks ennå...

  Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 20:50   #6
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor dårlig skjermbilde kun på NRK 1?

Så merkelig, TBM.

Peaches, jeg har ringt RiksTV og fått veiledning i å gjenopprette fabrikkinnstillinger, det hjalp.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 23:17   #7
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor dårlig skjermbilde kun på NRK 1?

Takk Balanse, men i de siste 2 dagene har det faktisk vært OK.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 23:20   #8
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor dårlig skjermbilde kun på NRK 1?

TBM, hos oss var det sånn at NRK og de andre kanalene brukte hver sin antenne, og akkurat i vår bydel var det dårlig signal til NRK sin antenne.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no