Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Bruker du fax?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Se resultatene: Bruker du fax?
Hver dag. Den lager så fin lyd! 3 4,11%
Selvfølgelig, nyttig redskap og flink arbeidshest. 16 21,92%
Næh, man scanner og mailer, og forventer effektivitet. (?) 33 45,21%
Er liksom røyksignaler ut nå, eller? 21 28,77%
Deltakere: 73. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-08, 23:23   #41
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du fax?

På jobben faxer vi ikke, men vi mottar mange faxer hver dag. Merkelige greier.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 23:25   #42
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.962
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du fax?

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

EDI er når to systemer hos to forskjellige bedrifter kan snakke sammen, f.eks når bestillinger/ordre går direkte fra et system til et annet uten at mennesker trenger å taste de inn, bare overvåke at ting fungerer. Jeg tror det står for electronic data intergration...


Tusen takk. Da stryker jeg dagens blånn-antakelse.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 01:12   #43
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du fax?

På jobb har jeg brukt fax en del, i kommunen er fortsatt mail litt skummelt. Det er vel bare et par-tre år siden jeg fikk mail som kunne kommunisere ut fra bygget.

Vi har fax hjemme også, dog ikke tilkoblet. Den har blitt brukt noen få ganger.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 03:30   #44
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du fax?

Det blir brukt endel fax på jobben ( Oslo kommune) så vidt jeg vet.
Matbestilling, med.bestilling osv.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 08:26   #45
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bruker du fax?

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Visste du ikke at Veronal er nosferatu?

Det er da enda godt hun kjøper blodet da...

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 08:32   #46
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du fax?

Jeg brukte fax for to dager siden, for første gang på flere år. Det var snakk om et tilbud vi hadde sendt pr. mail, men de skulle ha underskrifter på fax i tillegg.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 08:45   #47
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du fax?

I min forrige jobb (helsekost) måtte vi bruke fax ja, fordi vi ikke hadde internett. Håpløst, jeg hatet den faxen. Da jeg sluttet fikk de selvsagt nett.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 08:48   #48
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du fax?

Vi har fax på jobben. Den brukes ofte, faktisk - men ikke av meg. Jeg bruker den kun når jeg skal sende ting som må være underskrevet.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Må bare tilføye at faxen jevnlig får reklame. Vi har fått ganske så mange reklamer om hvordan slippe fartsbøter og reklame for svært morsomme firmagaver. Av en eller annen grunn kommer disse alltid på faxen.

Ja, det får vi også! - Pussige greier og vi underer oss veldig på hvem som faktisk kjøper disse produktene.

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 08:52   #49
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bruker du fax?

Kan vel ikke akkurat si at det er hver dag, tror jeg har sent to faxer i jobbsammenheng de to siste årene. Det var noen søknader som skulle sendes med underskrifter. Men vi har fax via pcen. Det vil si at vi scanner og sender på fax via pcen til et faxnummer.

Men jeg husker for sånn ca 100 år siden da jeg begynte å jobbe, da benyttet vi telex for å kommunisere med folk ute i den "store verden".

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 11:38   #50
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du fax?

Forklar meg hvorfor det er et poeng med underskrifter og fax. Er det hvis man ikke har scanner? For det er vel ingen forskjell på en scannet underskrift og en faxet underskrift?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 11:46   #51
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du fax?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Forklar meg hvorfor det er et poeng med underskrifter og fax. Er det hvis man ikke har scanner? For det er vel ingen forskjell på en scannet underskrift og en faxet underskrift?

Det er ikke noe poeng, men i det offentlige er de ofte ikke så oppdatert, så da er kravet at man skal bruke fax.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 11:53   #52
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du fax?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Det er ikke noe poeng, men i det offentlige er de ofte ikke så oppdatert, så da er kravet at man skal bruke fax.

Åh. Så jeg har lov til å fnise litt?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 12:05   #53
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du fax?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Åh. Så jeg har lov til å fnise litt?

Fnis så mye du vil, søta.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 12:06   #54
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du fax?

"You have permission to giggle!"



Det er overraskende mange som holder seg til røyksignaler.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 12:09   #55
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Bruker du fax?

På jobb får vi ca. 500 fax om dagen men hjemme? Nei det har jeg aldri hatt. Mail og scanner funker fint!

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 12:10   #56
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Bruker du fax?

Opprinnelig lagt inn av Senna, her.

Men jeg husker for sånn ca 100 år siden da jeg begynte å jobbe, da benyttet vi telex for å kommunisere med folk ute i den "store verden".

Jeg har bare hørt om telex. Er for ung. Er bare så utrolig godt å si det innimellom.

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 12:13   #57
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du fax?

Jobber i et stort selskap hvor kunder i forskjellige segmenter har behov for å nå oss på ulike måter, deriblandt fax.
Faxen står på hovedkontoret vårt.

Internt sendes ingenting på fax. Fax fra kunder scannes og sendes som fil.
Vi kuttet ut fax internt for 4-5 år siden.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 12:26   #58
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du fax?

Fax bruker jeg så og si aldri.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 15:56   #59
Pong
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Figgjo
Innlegg: 99
Pong har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bruker du fax?

Har faksmaskinen fremdeles for å kjapt skanne inn noe (sender da en faks hjemmefra til mitt elektroniske faksnummer, som videresender til epost-adressen). Kjappere det enn å fyre opp stasjonære datamaskinen, og koble på scanneren som ligger en plass.
På tide å flytte - da finner jeg ut hvor alle ting ble lagt hen

Pong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 16:06   #60
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bruker du fax?

Det brukes en del fax på jobben, men de eneste gangene jeg har tatt i den har vært til privat snikbruk ifbm. huskjøp og relaterte saker.

Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no