Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Bruker du fax?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Se resultatene: Bruker du fax?
Hver dag. Den lager så fin lyd! 3 4,11%
Selvfølgelig, nyttig redskap og flink arbeidshest. 16 21,92%
Næh, man scanner og mailer, og forventer effektivitet. (?) 33 45,21%
Er liksom røyksignaler ut nå, eller? 21 28,77%
Deltakere: 73. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-08, 17:19   #1
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Bruker du fax?

Ja, gjør du? Vi fikk et akutt fniseanfall her da noen ba om å få noe sendt på fax, men så slo det meg at alle kanskje ikke er like gadgetfreaker som, eh, oss.

Dette må jeg komme til bunns i.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 17:20   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du fax?

Ikke akkurat ofte nei.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 17:20   #3
Pusurkine
Superaktiv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 405
Pusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populær
Standard

Sv: Bruker du fax?

Tja, fax brukes vel en del når man skal sende dokumenter med underskrift, f.eks i budrunder osv

Pusurkine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 17:26   #4
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bruker du fax?

På jobb har jeg et faxnummer, og på et års tid har jeg vel mottatt 2 fakser tror jeg. Har ikke sendt noen. Bruker scanning og mail.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 17:27   #5
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du fax?

Jeg tror ikke jeg har sendt en eneste fax de siste fem årene, men på kontoret mitt brukes faxen ukentlig av andre.

Det handler mest om at det sendes dokumenter internt på jobb til steder som av økonomiske hensyn ikke har verken internett eller PC og som heller ikke har behov for å ha det. De tre-fire dokumentene som sendes pr. uke er det ikke verd å sette opp en printer for å få skrevet ut så lenge man har en fax som funker.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 17:27   #6
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du fax?

Kun når teleksen står.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 17:28   #7
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du fax?

Må bare tilføye at faxen jevnlig får reklame. Vi har fått ganske så mange reklamer om hvordan slippe fartsbøter og reklame for svært morsomme firmagaver. Av en eller annen grunn kommer disse alltid på faxen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 17:34   #8
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bruker du fax?

Jeg har brukt mye faks på jobb. Jeg er så bakstreverst at jeg kan bli litt irritert av å bruke ekstratid på scanning. I hvert fall hvis og dersom jeg vet at mottaker likevel kommer til å trykke print.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 17:35   #9
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bruker du fax?

Opprinnelig lagt inn av Pusurkine, her.

Tja, fax brukes vel en del når man skal sende dokumenter med underskrift, f.eks i budrunder osv

Men det er vel akkurat det samme å scanne+sende pr mail. Underskrift er vel ikke noe argument, mener jeg.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 17:36   #10
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du fax?

Det hender.

Jeg har en kunde som nekter å bruke disse nymotens datagreiene. Alt går i snail-mail eller fax. Bankgebyrregningen deres er på flerfoldige hundre kroner i måneden, for her benyttes brevgiro må vite.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 17:39   #11
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du fax?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Det hender.

Jeg har en kunde som nekter å bruke disse nymotens datagreiene. Alt går i snail-mail eller fax. Bankgebyrregningen deres er på flerfoldige hundre kroner i måneden, for her benyttes brevgiro må vite.

Brevgiro er jo moderne jo
Da har de i hvert fall sluttet å betale regninger over disk i banken.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 17:40   #12
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.174
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du fax?

På jobb bruker vi fax hver dag.
Vi han endel kunder som ikke har internett i butikkene sine.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 17:41   #13
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du fax?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.


Jeg har en kunde som nekter å bruke disse nymotens datagreiene. Alt går i snail-mail eller fax. Bankgebyrregningen deres er på flerfoldige hundre kroner i måneden, for her benyttes brevgiro må vite.

Heh, ja nettopp, en sånn en. Jeg hadde telefonsupport for en av kundene våre om temaet "hvordan sende en mail" her en dag. Det ble veldig fint resultat, da. Mange kule fonter.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 17:42   #14
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.483
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du fax?

Vi brukte faktisk fax til å bestille matvarer på jobb, men så fant faxen ut at det var påtide å si takk og farvel og da ble det ikke kjøpt inn noen ny nei.

polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 17:46   #15
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bruker du fax?

Jeg faxer en ting, og det er bestillinger på matvarer til undervisning i mat & helse. Butikken som leverer varer tar ikke imot mail.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 17:47   #16
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du fax?

På min gamle arbeidsplass hadde vi fax. Vi brukte den til å sende enkelte skjema til en leverandør med. Og så kom det en og annen fax fra brukerne og slikt.

På den nye jobben min vet jeg ikke en gang om vi har fax.
Jeg har ikke fasttelefon, en gang, så hva skal jeg med fax.

:I farten og forventer effektivitet:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 17:51   #17
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du fax?

Selv om jeg scanner og mailer på jobb og aldri bruker faxen selv så hadde det vært mer effektivt tidsmessig for meg å bruke faxen på mange måter. Jeg hadde sluppet å bruke fellesmaskinen som mange bruker samtidig, jeg hadde sluppet å selv printe ut mailen jeg hadde fått (faxen legges i hylla mi), og selve det å sende faxen går også noe kjappere enn scanningen og det å legge inn mailadressen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 17:51   #18
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bruker du fax?

Har fax på jobb, og selv om ikke jeg bruker den så mye, mottar vi en del på den. Slik som noen sier, pga underskrift. Ikke alle har tilgang på scanner som privatpersoner, men det er lett å få lånt en fax (her snakker vi bo-på-landet-og-låner-faxen-på-matbutikken-typene).

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 18:05   #19
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du fax?

Brukte også litt fax i forbindelse med huskjøp, men nostalgifaktoren var svært nære morsenøkler.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 18:06   #20
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du fax?

Gjør det noen ganger der folk ber meg om å sende en fax. (Dvs. kontorpersonalet gjør det for meg.) Vet egentlig ikke helt hvordan man faxer.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no