Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Usikret trådløst nett - men ikke tilgang?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-08, 13:28   #21
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Usikret trådløst nett - men ikke tilgang?

Pong..

Dette er ikke noe "hvermannsen" bedriver?? Mener du det?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 13:30   #22
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Usikret trådløst nett - men ikke tilgang?

Kanskje ikke hvermannsen, men det er ikke akkurat rocket science heller. Pakkesniffing er ikke vanskelig.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 13:31   #23
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Usikret trådløst nett - men ikke tilgang?

Pakkesniffing er hyfset enkelt, og brukes ofte for å sjekke om tingen faktisk fungerer. Og kan dermed finfint brukes til å se om det er folk på ferde.

Til og med jeg kan det der.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 13:50   #24
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Usikret trådløst nett - men ikke tilgang?

Det er ikke vanskelig å scanne og finne om det er andre på nettet sitt, og om man finner dem, så tror jeg de fleste som er sånn passelig flinke hadde kjørt en sniffer altså.

83 % av mine beste venner hadde gjort det vil jeg anta. :datapunkt:

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 13:52   #25
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Usikret trådløst nett - men ikke tilgang?

Jeg har fått wep-nøkkelen til naboen. Vi deler utgiftene.
Kan han se hva jeg gjør?
Og kan jeg også da se hva han gjør?

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 13:55   #26
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Usikret trådløst nett - men ikke tilgang?

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Jeg har fått wep-nøkkelen til naboen. Vi deler utgiftene.
Kan han se hva jeg gjør?
Og kan jeg også da se hva han gjør?

Jepp. Man kan også fange opp passord etc.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 14:14   #27
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Usikret trådløst nett - men ikke tilgang?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Kanskje ikke hvermannsen, men det er ikke akkurat rocket science heller. Pakkesniffing er ikke vanskelig.

Nei det vet jeg. Har gjort det selv.
Hørtes ut på Pong her at det var en funksjon som lå der lett tilgjengelig for alle til å sjekke. I det man må søke opp og laste ned programmet og i tillegg lære seg å lese av, så er det ikke så mange som gjør det med mindre de mistenker at noe er muffens, eller har et ønske om å svindle.. ..skulle en tro?

Siden dere her har snøring, så kanskje dere kan svare meg på dette da? http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=51045

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 14:16   #28
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Usikret trådløst nett - men ikke tilgang?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det er ikke vanskelig å scanne og finne om det er andre på nettet sitt, og om man finner dem, så tror jeg de fleste som er sånn passelig flinke hadde kjørt en sniffer altså.

83 % av mine beste venner hadde gjort det vil jeg anta. :datapunkt:

Hadde gjort det hvis hva da?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 14:18   #29
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Usikret trådløst nett - men ikke tilgang?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Hadde gjort det hvis hva da?

Hvis man hadde funnet noen andre på det trådløse nettverket sitt.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 14:20   #30
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Usikret trådløst nett - men ikke tilgang?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Hvis man hadde funnet noen andre på det trådløse nettverket sitt.

Ja det er klart. Motivasjon øker interessen. Hehe.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 18:37   #31
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Usikret trådløst nett - men ikke tilgang?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jepp. Man kan også fange opp passord etc.

Hvordan gjør man det?
Og kan jeg sjekke om han "sniker" på meg?

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 20:55   #32
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Usikret trådløst nett - men ikke tilgang?

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Hvordan gjør man det?
Og kan jeg sjekke om han "sniker" på meg?

Man kan finne passord ved hjelp av sniffere som det var nevnt. Om man googler intercept password hack wireless så kommer det masse forskjellig programvare som kan brukes.

Det er derimot ikke så lett å finne ut om naboen sniker på deg, sniffing er pasivt, det går an altså, men da må du (tror jeg) komme deg inn på maskinen for å se hvilke program han kjører (og da har du gått over en grense)

Dersom man er på en kryptert linje så er det ikke så lett å finne passord, men folk er ofte vanedyr, de bruker de samme passordene på "ufarlige" steder som nettTV, aviser og slikt som sendes i klartekst som på steder som man bør beskytte seg mer, f.eks. nettbank, minside.no, paypal etc. Man bør altså ha flere passord med forskjellig sikkerhet, f.eks så har jeg et høysikkerhets passord, som er mange siffer, og som jeg bruker på kun to-tre steder som alltid er kryptert. Og så har jeg mellomsikkerhets passord for steder som dette, og så har jeg søppelpassord for steder som egentlig ikke spiller noen rolle.

Du kan jo også vurdere å kryptere filene dine dersom du ikke stoler helt på naboen din. Men jeg tror jeg heller ville hatt mitt eget nett jeg altså.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.

Sist redigert av Esme : 13-10-08 kl 21:03.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 01:20   #33
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Usikret trådløst nett - men ikke tilgang?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Man kan finne passord ved hjelp av sniffere som det var nevnt. Om man googler intercept password hack wireless så kommer det masse forskjellig programvare som kan brukes.

Det er derimot ikke så lett å finne ut om naboen sniker på deg, sniffing er pasivt, det går an altså, men da må du (tror jeg) komme deg inn på maskinen for å se hvilke program han kjører (og da har du gått over en grense)

Dersom man er på en kryptert linje så er det ikke så lett å finne passord, men folk er ofte vanedyr, de bruker de samme passordene på "ufarlige" steder som nettTV, aviser og slikt som sendes i klartekst som på steder som man bør beskytte seg mer, f.eks. nettbank, minside.no, paypal etc. Man bør altså ha flere passord med forskjellig sikkerhet, f.eks så har jeg et høysikkerhets passord, som er mange siffer, og som jeg bruker på kun to-tre steder som alltid er kryptert. Og så har jeg mellomsikkerhets passord for steder som dette, og så har jeg søppelpassord for steder som egentlig ikke spiller noen rolle.

Du kan jo også vurdere å kryptere filene dine dersom du ikke stoler helt på naboen din. Men jeg tror jeg heller ville hatt mitt eget nett jeg altså.

Jeg skjønner. Takk skal du ha!

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 08:07   #34
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Usikret trådløst nett - men ikke tilgang?

Jeg er jaggu glad jeg har et nett som bare et mitt.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-08, 22:02   #35
Pong
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Figgjo
Innlegg: 99
Pong har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Usikret trådløst nett - men ikke tilgang?

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Jeg er jaggu glad jeg har et nett som bare et mitt.

Tja.. ditt nett er bare ett i en lang (eller kort) rekke med nett som dataene dine er inom når du snakker med en server.
Skriv f.eks. "tracert www.123vann.no" i en dosboks, så ser du serverne som videresender pakkene dine.

Vi stoler på ISP'ene våre. Jeg regner med at det går bra ihvertfall.

Pong er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no