Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Rengjøring av blender...

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-06, 19:46   #1
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Rengjøring av blender...

Kan den tas i oppvaskmaskinen?

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 19:46   #2
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rengjøring av blender...

Det vil jeg jo tro?

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 19:57   #3
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rengjøring av blender...

Dette har jeg spurt en eldre (og med det mener jeg erfaren) dame på Glassmagasinet. Hun svarte: Glasset kan vaskes i maskinen. Plastdelene kan miste fargen og mykheten og ev. sprekke. De delen bør vaskes for hånd. Maskinoppvaskmiddel er jo så mye sterkere enn oppvaskmiddel.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 19:58   #4
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rengjøring av blender...

Da kan man jo bare ha zalo i istedet.














:kremt:

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 20:03   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rengjøring av blender...

Vi har en kitchen aid-blender og der kan bare glasset tas i vaskemaskin. Plastdelen kan både miste fasong og tørke ut.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 20:25   #6
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rengjøring av blender...

Ok. Takk for svar. Jeg er lei av å vaske for hånd og er hektet på smoothies. Det er det eneste som smaker godt nå. Jeg har null appetitt ellers.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 21:52   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rengjøring av blender...

Helst ikke. Min forrige blender ble ødelagt da jeg vasket den i oppvaskmaskinen hver dag. Taggene under ble mykere og til slutt knakk de gradvis. Går jo ikke an å skru plastdelen av heller, gjør det??

Jeg tør ikke vaske den nye i oppvaskmaskinen, så med en gang jeg har brukt den, skyller jeg den i varmt vann, har i zalo og fyller opp med kokvarmt vann og lar den stå til jeg kommer hjem fra jobb. Da skyller jeg den og tørker den. Ikke stress i det hele tatt, egentlig.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 21:55   #8
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rengjøring av blender...

Jeg vasker glassdelen i maskin.

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 21:56   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rengjøring av blender...

Med glassdelen, mener dere hele koblen eller skrur dere av underdelen som henger fast på kolben, der motor-taggene sitter? For min tror jeg ikke det går an å skru av, altså ...

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 22:00   #10
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rengjøring av blender...

På Kitchen Aid går det å skru av i vært fall. Jeg vasker bare glasset i maskinen. Ikke noe metall eller plast.

Kjedelig å ha det sånn TM. Jeg kunne ikke spise noe varmt de først 12 ukene. Det var helt uaktuelt og jeg skjønte ikke hvordan man kunne spise middag. Jeg håper du slipper kvalmen i vært fall.

Klem Pelen

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 23:41   #11
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rengjøring av blender...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Med glassdelen, mener dere hele koblen eller skrur dere av underdelen som henger fast på kolben, der motor-taggene sitter? For min tror jeg ikke det går an å skru av, altså ...


Jeg har en fra Princess og nå når jeg har tatt meg bryet med å titte på bruksanvisningen ser jeg at den kan skrus fra hverandre. Jeg skjønner dog ikke hvordan jeg skal skru av lokket...

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 23:43   #12
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rengjøring av blender...

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

På Kitchen Aid går det å skru av i vært fall. Jeg vasker bare glasset i maskinen. Ikke noe metall eller plast.

Kjedelig å ha det sånn TM. Jeg kunne ikke spise noe varmt de først 12 ukene. Det var helt uaktuelt og jeg skjønte ikke hvordan man kunne spise middag. Jeg håper du slipper kvalmen i vært fall.

Klem Pelen

Jeg er heldigvis ikke konstant kvalm. Bare når jeg blir for sliten eller stresset. Da blir jeg uggen. Jeg føler meg faktisk ikke gravid i det hele tatt.

Kitchen Aid, ja. Det var den jeg hadde mest lyst på, men den lå nok utenfor budsjettet til lillesøster.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 00:12   #13
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rengjøring av blender...

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Da kan man jo bare ha zalo i istedet.

:kremt:

Du fleiper, ikke sant?

Noen på jobben til Teomannen hadde prøvd seg med Zalo i oppvaskmaskinen, da det var tomt for oppvaskemaskinmiddel, med det resultat at det tøt såpeskum ut av døren på maskinen som la seg utover gulvet i en radius på tre meter fra døren.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 00:14   #14
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rengjøring av blender...

Vi har for øvrig en blender fra Kitchen Aid, og alle delene av den kan vaskes i oppvaskmaskin (bortsett fra motoren, da). Vi demonterer den og putter alle delene i maskinen, og det har gått bra de fem årene vi har hatt den.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 00:15   #15
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rengjøring av blender...

Min kjøres i oppvaskemaskinen. Alt som ikke tåler den kastes! Sånt kan jeg ikke ha i hus.*lat*

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 00:31   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rengjøring av blender...

Det høres da mye enklere ut å vaske den for hånd enn å demontere hele greia hver eneste dag. :lat:

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 00:35   #17
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rengjøring av blender...

Hvem gidder å demontere. Jeg kaster bare hele greia i maskina.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 00:43   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rengjøring av blender...

Teofelia demonterer. Det hadde jeg aldri giddet, jeg som bruker den hver dag. Og i bruksanvisningen til den jeg har nå står det at oppvaskmaskin ødelegger blenderen, så da vasker jeg den heller for hånd, spesielt siden min forrige ble ødelagt av oppvaskmaskinen. Men tåler den det, så er jo det helt flott.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 09:47   #19
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rengjøring av blender...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Teofelia demonterer. Det hadde jeg aldri giddet, jeg som bruker den hver dag. Og i bruksanvisningen til den jeg har nå står det at oppvaskmaskin ødelegger blenderen, så da vasker jeg den heller for hånd, spesielt siden min forrige ble ødelagt av oppvaskmaskinen. Men tåler den det, så er jo det helt flott.

Det er ikke mer jobb å demontere min blender enn det er å skru lokket av et syltetøyglass, så det er liksom ikke den helt store jobben, synes jeg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 09:51   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rengjøring av blender...

Åja da så. Hehe, jeg så for meg 50 deler som måtte skrus av og på.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no