Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Har du utekjøkken eller ønsker du deg det?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-21, 21:58   #41
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.920
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du utekjøkken eller ønsker du deg det?

Jeg kom på at Helten og jeg prata om det og tegna opp utekjøkken for drøye ti år siden. Uteplassen og kjøkkenet var et stykke fra hverandre der og unger, våre venner og slektninger, ungas venner osv var hyppig innom og fikk mat. Da hadde det hatt noe for seg. Men ikke nå.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-21, 22:56   #42
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.008
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du utekjøkken eller ønsker du deg det?

Jeg sørget for at huset jeg bygde hadde utgang rett fra kjøkkenet og ut på terrassen hvor jeg har grillen, nettopp for å ha kort vei ut. Men det er mange fine utekjøkken, så skjønner jo at det er fristende. Men fullstendig unyttig for meg.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-21, 17:01   #43
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.456
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du utekjøkken eller ønsker du deg det?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg ser at utekjøkken er veldig populært, kanskje spesielt i diverse tv-programmer, som Tid for hage, Sommerhytta etc.

Selv har jeg aldri ønsket meg utekjøkken, snarere tvert imot. Jeg kan bare ikke se vitsen med å lage maten ute når man har et funksjonelt kjøkken inne. Ikke misforstå, folk har jo ulike behov og ønsker, og det er mye jeg ønsker meg ute, som for eksempel pergola eller vinterhage. Men altså ikke utekjøkken. Jeg er riktignok glad i grillen vår. Det å kunne grille ute er veldig kjekt og arbeidsbesparende for oss. Men jeg liker å ha tilgang på alt av mat og utstyr inne. Jeg kunne ikke tenkt meg å gjøre dette ute.

Det ser ut til at jeg er relativt alene om dette, etter det jeg ser på tv i hvert fall.

Hva med deg?

Tenker akkurat som deg her. Men jeg kunne tenke meg en hagebenk ute da. Til å potte om planter, ordne med stiklinger og sånn. Og med plass til jord og lecasteiner og ekstra potter under.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-21, 17:06   #44
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.596
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du utekjøkken eller ønsker du deg det?

Vi har planer om å få på plass et halvveis utekjøkken i sommer. Ikke tilkoblet vann og strøm, men med litt benkeplass og skap (fra kjøkkeninnredningen vi skiftet i fjor). Det blir stående under tak ved siden av grillen og spiseplassen. Tanken er at mannen også kan gjøre litt av ølbryggingen ute i sommerhalvåret.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-21, 17:10   #45
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du utekjøkken eller ønsker du deg det?

Synes det er nyttig å ha vannkran og stikkontakt ute, men utekjøkken har ikke vi bruk for. Ville gått for pergola, drivhus, benker med oppbevaring og plantebord elns, heller.

Men skjønner at om man har mye greier kan det være kjekt med en benk å sette det på. Ser naboen har grill og pizzaovn på sin benk. Tror ikke vasken er mye i bruk.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-21, 17:13   #46
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du utekjøkken eller ønsker du deg det?

Nei, og nei. Trenger ikke enda et kjøkken å holde rent. Men jeg er ikke så glad i å lage mat ute, bortsett fra på fjellturer da.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson

Sist redigert av frukt : 07-06-21 kl 20:24.
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-21, 19:38   #47
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du utekjøkken eller ønsker du deg det?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Tenker akkurat som deg her. Men jeg kunne tenke meg en hagebenk ute da. Til å potte om planter, ordne med stiklinger og sånn. Og med plass til jord og lecasteiner og ekstra potter under.

Jeg har to plantebenker som er bygd på samme måte som den før nevnte utekjøkkenbenken, bare at sistnevnte er dobbelt så lang. De er bygd etter inspirasjon fra denne:




Ups. Bittelitte bilde.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no