Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Har du utekjøkken eller ønsker du deg det?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-21, 22:17   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.842
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du utekjøkken eller ønsker du deg det?

Jeg ser at utekjøkken er veldig populært, kanskje spesielt i diverse tv-programmer, som Tid for hage, Sommerhytta etc.

Selv har jeg aldri ønsket meg utekjøkken, snarere tvert imot. Jeg kan bare ikke se vitsen med å lage maten ute når man har et funksjonelt kjøkken inne. Ikke misforstå, folk har jo ulike behov og ønsker, og det er mye jeg ønsker meg ute, som for eksempel pergola eller vinterhage. Men altså ikke utekjøkken. Jeg er riktignok glad i grillen vår. Det å kunne grille ute er veldig kjekt og arbeidsbesparende for oss. Men jeg liker å ha tilgang på alt av mat og utstyr inne. Jeg kunne ikke tenkt meg å gjøre dette ute.

Det ser ut til at jeg er relativt alene om dette, etter det jeg ser på tv i hvert fall.

Hva med deg?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-06-21, 22:20   #2
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.877
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du utekjøkken eller ønsker du deg det?

Enig med deg. Løvemannen vil gjerne ha utekjøkken på takterassen i Spania, jeg ser ikke behovet...Grill har vi selvsagt og kjøleskap er fint å ha, ellers går det helt fint å tilberede maten på kjøkkenet og bære det opp to etasjer.....

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-21, 22:23   #3
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 41
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du utekjøkken eller ønsker du deg det?

Vi har ikke fullt utekjøkken, men vi har en benk. Vi skal få lagt opp strøm til en stikkontakt, men har ikke behov for vask. Benken er omtrent tre meter lang, det står gassgrill oppå og kullgrill ved siden av, og det er plass til å sette fra seg mat og preppe litt om man vil. Søppeldunk under. Praktisk når vi har grilling der alle skal ta medregn mat. Vi står der også og steiker vafler en del, men ellers er det stort sett kjøkkenet inne som brukes, ja.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-06-21, 22:24   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.842
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du utekjøkken eller ønsker du deg det?

Ja, jeg ser for meg at det blir mye ut og inn med mat, utstyr og våte kluter når man skal veksle mellom ute og inne.

Edit: Det var svar til løven.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-06-21, 22:27   #5
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.385
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du utekjøkken eller ønsker du deg det?

Nei. Vi har en veldig praktisk hage med mye platting og terrasse med dobbel dør rett ut fra stua, og gassgrill rett utenfor. Har åpen løsning, så kjøkkenet går i ett med stua, og enda har vi en verandadør fra kjøkkenet også, til en annen del av terrassen. Når det er varmt har vi begge disse dørene helt åpne, og uteplassen blir som en forlengelse av huset. Med grill rett utenfor stua og dør fra kjøkken rett ut på terrassen ser jeg ikke helt hva jeg skulle med et utekjøkken. Jeg måtte jo uansett hente med meg all maten ut dit. Det er enklere å lage mat inne hvor alt er tilgjengelig, og bære det ut hvis vi vil spise ute.

Og oppå det kommer selvsagt at sesongen i Trøndelag er relativt kort, størstedelen av året frister det fint lite å gå utendørs for å kokkelere.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-21, 22:36   #6
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.218
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du utekjøkken eller ønsker du deg det?

Jeg har utevask, dvs en vask med sideflate i Stål med kran som jeg kan koble vannslangen til. Det er veldig praktisk, men den vasken brukes mest til å vaske sko og krukker etc, og til håndvask når vi får gjester og skal spise. Jeg bruker den også til å skylle av bestikk ol når vi har selskap. I tillegg har jeg en gassgrill og et metallbord på hjul. Det bordet brukes til å sette mat på når vi er mange eller drikke feks.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-21, 22:44   #7
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.863
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du utekjøkken eller ønsker du deg det?

Her jeg bor nå har jeg ikke behov, for det er dør fra kjøkkenet og til uteplassen. Men kan forstå det om man har kjøkken i en annen del av huset eller annen etasje enn uteplassen.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-21, 22:48   #8
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du utekjøkken eller ønsker du deg det?

Nei.
Vi har ikke hage, bare stor terrasse. Den ligger like utenfor kjøkkenet, og vi har absolutt ikke behov for utekjøkken.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-21, 22:48   #9
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du utekjøkken eller ønsker du deg det?

Ikke som et fullverdig kjøkken på noen måte, men vi vurderer å bygge en terasse med en liten kjøkkenbenk der vi skal ha grill og spisebord. Muligens en vask, litt oppbevaringsplass og plass til å sette frem mat og drikke. Ser ikke for meg at vi skal lage masse mat der. Stikkontakt var lurt slik at vi kan bruke vaffeljern eller takke.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-21, 22:55   #10
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.707
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du utekjøkken eller ønsker du deg det?

Nei, jeg ønsker meg ikke fullskala kjøkken. Det hadde vært praktisk med en benk i tilknytning til grillen, men jeg har vel sånn cirka 235 andre uteromønsker før kjøkken.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-21, 23:04   #11
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du utekjøkken eller ønsker du deg det?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Nei, jeg ønsker meg ikke fullskala kjøkken. Det hadde vært praktisk med en benk i tilknytning til grillen, men jeg har vel sånn cirka 235 andre uteromønsker før kjøkken.

Sånn tenker jeg også.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-21, 23:04   #12
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.661
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du utekjøkken eller ønsker du deg det?

Nei. Har ikke, og ønsker ikke.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-21, 23:05   #13
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.807
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du utekjøkken eller ønsker du deg det?

Jeg ønsker meg ikke utekjøkken med vann og alt, men en litt større benk som har plass til pizzaovnen og plass ved siden av til å ordne pizzaene på, så jeg kan steke og ordne samtidig.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-21, 23:27   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.331
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du utekjøkken eller ønsker du deg det?

Har ikke. Ønsker meg heller ikke.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-21, 23:37   #15
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.853
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du utekjøkken eller ønsker du deg det?

Vi har ikke, og jeg ønsker meg det heller ikke.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-06-21, 23:43   #16
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.909
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du utekjøkken eller ønsker du deg det?

Jeg har ikke og har ikke hatt og får heller ikke umiddelbart utekjøkken. Av og til har jeg ønsket meg bedre tilgang til diverse greier, men nu for tiden er jeg fortsatt innmari dårlig på matlaging.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-21, 00:00   #17
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.506
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du utekjøkken eller ønsker du deg det?

Ønsker meg en slik på hjul. Benk med hyller og vask.
Men har ikke funnet den perfekte enda. Hater å stå inne å lage mat mens alle sitter ute. Så å hatt skikkelig benk og kaldt vann ute ville vært genialt.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-21, 00:06   #18
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.842
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du utekjøkken eller ønsker du deg det?

Så FP er omtrent som meg, altså.

Jeg fascineres over utekjøkkenene (merkelig ord å skrive i flertallsform) på Sommerhytta. Like utenfor innekjøkkenet. Svære greier, med vask og masse oppbevaring. Ville ikke hatt det selv.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-06-21, 00:08   #19
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.842
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du utekjøkken eller ønsker du deg det?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ønsker meg en slik på hjul. Benk med hyller og vask.
Men har ikke funnet den perfekte enda. Hater å stå inne å lage mat mens alle sitter ute. Så å hatt skikkelig benk og kaldt vann ute ville vært genialt.

Jo, men du må jo løpe inn hver gang du skal smake maten til med litt sitron, salt eller hva som helst, egentlig.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-06-21, 00:11   #20
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.506
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du utekjøkken eller ønsker du deg det?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jo, men du må jo løpe inn hver gang du skal smake maten til med litt sitron, salt eller hva som helst, egentlig.

Nei såpass dreven er jeg at alt slik i så fall blir med ut

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no