Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

I serien hvor vanskelig er det å

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-21, 23:14   #21
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: I serien hvor vanskelig er det å

Haha, nå lo jeg skikkelig. Samme greia her med at ingen andre fjerner tomme doruller. De blir satt oppå søplebøtta her også.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 06:15   #22
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.494
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: I serien hvor vanskelig er det å

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Hvor vanskelig er det å putte den tomme dorullen nedi søppelbøtta, i stedet for å sette den oppå lokket?

Ekstremt vanskelig. For man tenker at de egentlig bør i papirgjenvinning og derfor kaster man den ikke. Bare setter den der til en gang....

Mamma trengte 8 tomme doeullkjerner en gang og sa hun skulle begynne å spare. Ehh, jeg gikk på badene og fant.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 07:16   #23
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I serien hvor vanskelig er det å

Tenåringen her har glemt hvordan man rydder av bordet etter seg når man har spist.:
Oi, der ordla jeg meg visst feil. Ikke glemt hvordan han rydder av. At. Han har glemt at man rydder av bordet etter man har spist.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 07:33   #24
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.858
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I serien hvor vanskelig er det å

Vi er familien skrotnisser, så her er det masse som ikke er der det skal.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 09:22   #25
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.808
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I serien hvor vanskelig er det å

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

... å åpne oppvaskmaskinen for å sjekke om det er skittent før man skyller skål og setter i vasken.

Eller i det hele tatt sett INN i oppvaskmaskinen. Her settes alt på benken OVER oppvaskmaskinen.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 09:34   #26
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.425
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: I serien hvor vanskelig er det å

Har prøvd å sette alt rot inn på rommet til den som roter. Det er visst bare hjemmekoselig - selv etter en uke.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 09:35   #27
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.858
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I serien hvor vanskelig er det å

Når minsten rydder på rommet sitt så setter han bare det han ikke vil ha der inne lenger rett utenfor døra.

Vi har dessuten funnet ut at at han driver oppdrett av bæreposer i den samme gangen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 10:06   #28
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I serien hvor vanskelig er det å

eg kan samle alt dette i eit ord:gjenkjennelse. Me er to rotehøner som bur saman, men av og til blir eg så sur at ho tar eit tak. Og eg tar eit tak.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 10:16   #29
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.314
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I serien hvor vanskelig er det å

Her er konseptene skohylle, kleshenger og i grunn skap åpenbarte ukjent territorier ...

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 10:29   #30
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.713
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I serien hvor vanskelig er det å

Her har du en pose, poden (snart 16), vær grei å samle søppelet ditt oppi.

Søppelet havner oppi, men posen, den ligger på gulvet på rommet.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 10:47   #31
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: I serien hvor vanskelig er det å

En person her i huset tar med seg ranselen på rommet, tar ut matboksen der og lar det legge seg opp et lager av brukte matbokser. Og det fører til at det ofte blir tomt for matbokser i kjøkkenskapet. Jeg må innrømme at jeg ikke helt forstår hvorfor dette er enklest, siden denne personen har rom i kjelleren og må forbi kjøkkenet både på vei inn etter skolen og ut på vei til skolen.

En annen ting som irriterer meg er når de lager seg smoothie i sportsblenderen og ikke skyller flaskene etterpå. Når frukt får tørke langs sidene inni den tomme flaska er det ikke bare å sette dem i oppvaskmaskinen.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 11:12   #32
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.680
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: I serien hvor vanskelig er det å

Mye gjenkjennelig her...

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 11:16   #33
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: I serien hvor vanskelig er det å

Det å faktisk få sokkene i skittentøysdunken. For pku3hr man jo tatt av seg den ene som da har havnet i/under/mellom sofaen eller senga eller et helt annet sted.
Haugen med uparra er snart større enn faktiske par.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 11:27   #34
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: I serien hvor vanskelig er det å

Jeg nevner i fleng:

Møkkete klær alle andre steder enn i skittentøyskurven. Møkkete skåler, glass etc på rommene, enda vi har forbud mot spising på rommene. Epleskrotter og yoghurtbeger i alle vinduskarmer. Årgangs-matbokser som ligger under senga eller i sekken i ukevis. Sko/jakker/sekker/poser slengt MIDT PÅ GULVET i yttergangen istedet for å settes i skohyller/skoskap/henges på knagger. Nytt håndkle hver gang man har dusja, selv om man har en knagg på badet med et håndkle man bare har brukt én gang.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 11:36   #35
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I serien hvor vanskelig er det å

Jeg leser denne tråden og det er mange ting som jeg ser at skjer hjemme hos oss også. Men det irriterer meg ikke nevneverdig. Det er bare sånn det er.


MEN; mann og datter synes det er viktig å sette alle glass og tallerkener i vasken FØR det settes i oppvaskmaskinen. Hvorfor denne helt unødvendige mellomlagringen? Gjøres det bare for å irritere meg?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 11:41   #36
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I serien hvor vanskelig er det å

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Når minsten rydder på rommet sitt så setter han bare det han ikke vil ha der inne lenger rett utenfor døra.

Vi har dessuten funnet ut at at han driver oppdrett av bæreposer i den samme gangen.

Min også. Jeg setter det inn igjen.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 11:56   #37
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I serien hvor vanskelig er det å

Å treffe skittentøykurven er faktisk så lett at en LABRADOR kan klare det. (Har trent hunden til å plukke opp sokker og legge dem i skittentøyet. )

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 12:01   #38
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I serien hvor vanskelig er det å

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg leser denne tråden og det er mange ting som jeg ser at skjer hjemme hos oss også. Men det irriterer meg ikke nevneverdig. Det er bare sånn det er.


MEN; mann og datter synes det er viktig å sette alle glass og tallerkener i vasken FØR det settes i oppvaskmaskinen. Hvorfor denne helt unødvendige mellomlagringen? Gjøres det bare for å irritere meg?

Har du sett alle de tiktokene med Michael Mcintyre-ranten om dette?!

https://www.tiktok.com/@p4ulwilli4ms...from_webapp=v1

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 12:11   #39
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: I serien hvor vanskelig er det å

Jeg tror det aller meste som er nevnt her er gjenkjennelig i huset vårt. Det er en mager trøst at vi er flere, men det forundrer meg til stadighet at ellers meget velfungerende mennesker ikke er i stand til å plukke opp etter seg eller kaste ting der de faktisk skal være. Jeg klarer ikke å la være å tenke at det er enormt respektløst. Ta ansvar for egne ting og eget søppel!

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 12:15   #40
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.808
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I serien hvor vanskelig er det å

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Har du sett alle de tiktokene med Michael Mcintyre-ranten om dette?!

https://www.tiktok.com/@p4ulwilli4ms...from_webapp=v1


Denne skal deles i heimen.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no