Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvilke wraps til påsmurte wraps / wrapsrull?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-21, 11:14   #1
Sweetie
Prøver seg frem
 
Sweetie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 424
Sweetie er populærSweetie er populærSweetie er populær
Standard

Hvilke wraps til påsmurte wraps / wrapsrull?

Jeg har lyst til å lage wrapsruller med godt fyll, pålegg, røykalaks, smøreost... sånne enkle greier man kan ta med på tur eller ha i matboks. Men hvilke wraps? Jeg er ikke spesielt glad i lompe annet enn til wienerpølse, ikke så glad i potetlefse, og vanlige tortillalefser ser jeg for meg blir litt mye tacofeeling.



Hva bruker dere? Og bruker dere samme type til all slags pålegg eller kommer det an på hva dere fyller i?

Sweetie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-21, 11:26   #2
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke wraps til påsmurte wraps / wrapsrull?

Jeg er ikke glad i tortillalefser, spesielt ikke de av hvete, men jeg er tilsvarende glad i (gode!) lomper, så det er det jeg bruker. Liker best noen lokale fra Hodne, men Buer er også ok. Der finnes det også firkantede varianter.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-21, 11:27   #3
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilke wraps til påsmurte wraps / wrapsrull?

Libanesis tynnbrød? Finnes i frysedisken, og er mer smidig enn lefser, men har ikke så karakteristisk smak som tortillalefser.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-21, 12:00   #4
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke wraps til påsmurte wraps / wrapsrull?

Tortillalefser har en tendens til å klistre seg til tennene synes jeg. Bruker heller speltlomper. Men det aller beste er skikkelige lefser.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-21, 12:04   #5
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.977
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke wraps til påsmurte wraps / wrapsrull?

Tyrkiske wraps som du får i innvandrerforetninger fungerer godt. De er digre, men gode.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-21, 12:04   #6
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.424
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilke wraps til påsmurte wraps / wrapsrull?

Jeg pleier å bruke gode speltlomper. Har brukt tortillalefser en sjelden gang, men det synes jeg blir for tørt/for mye wrap, men det avhenger jo såklart av mengden fyll man tar i.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-21, 12:20   #7
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke wraps til påsmurte wraps / wrapsrull?

Jentungen her, som er glad i sånt, liker dette, antar det er inspirert av nevnte tyrkiske/libanesiske tynnbrød:



Kjøpes i vanlig matvarebutikk, ligger i samme hylle som lomper, vakuumpakkede pitabrød etc, og kommer også i grov variant.

Hun likte også veldig godt et mykt, firkantet tynnbrød fra Polarbrød, men det er veldig lenge siden jeg har sett det i noen butikk, så det er mulig det ikke finnes lenger?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-21, 12:52   #8
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke wraps til påsmurte wraps / wrapsrull?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Hun likte også veldig godt et mykt, firkantet tynnbrød fra Polarbrød, men det er veldig lenge siden jeg har sett det i noen butikk, så det er mulig det ikke finnes lenger?

Polarbrød hadde brann på fabrikken sin i fjor tror jeg og har slitt med produksjonen. Så mulig det kommer igjen etter hvert.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-21, 13:45   #9
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke wraps til påsmurte wraps / wrapsrull?

Jeg liker både tortillalefser og vanlige lomper, så lenge fyllet er godt.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-05-21, 14:03   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke wraps til påsmurte wraps / wrapsrull?

Libanesiske tynnbrød har den samme litt seige konsistensen som tortillalefser, synes jeg. Lomper er mye «mørere», saftigere og lettere å spise, men det er jo smak og behag.

Ser noen nevner speltlomper. Men det er også potetlomper. De fleste lompene man får kjøpt ferdig består av 70-80% potet. Resten er for eksempel hvetemel eller speltmel. Jeg merker ikke forskjell, det utgjør veldig lite av ingrediensene uansett.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-21, 14:07   #11
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke wraps til påsmurte wraps / wrapsrull?

Her står det en del om lomper:

https://www.lindastuhaug.no/2018/01/...g-potetlomper/

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-21, 14:18   #12
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.808
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke wraps til påsmurte wraps / wrapsrull?

Jeg bruker vanlige tortilla lefser. Syns det funker bra.
Har godt med kremost på.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-21, 15:08   #13
Sweetie
Prøver seg frem
 
Sweetie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 424
Sweetie er populærSweetie er populærSweetie er populær
Standard

Sv: Hvilke wraps til påsmurte wraps / wrapsrull?

Ooh, mange gode forslag her som må prøves! Har ikke sett de libanesiske eller tyrkiske i butikken, men det kan være fordi jeg ikke har sett etter det.

Takk dere!

Sweetie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-21, 22:43   #14
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke wraps til påsmurte wraps / wrapsrull?

Bruker de store lompene fra Aulie, eller firkantede lefser fra Buer eller Aulie. Alt på Meny.

Tunnbrød forbinder jeg med Sverige, Liba, Polarbrød osv. De har hatt på Coop, her.

Ellers synes jeg Vestlandslefse kan fungere. De du bløter selv.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-21, 22:57   #15
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke wraps til påsmurte wraps / wrapsrull?

Opprinnelig lagt inn av Sweetie, her.

Ooh, mange gode forslag her som må prøves! Har ikke sett de libanesiske eller tyrkiske i butikken, men det kan være fordi jeg ikke har sett etter det.

Takk dere!

Noen butikker har dem i frysedisken. De funker forresten veldig godt som pizzabunner også.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-21, 07:11   #16
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke wraps til påsmurte wraps / wrapsrull?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Libanesiske tynnbrød har den samme litt seige konsistensen som tortillalefser, synes jeg. Lomper er mye «mørere», saftigere og lettere å spise, men det er jo smak og behag.

Ser noen nevner speltlomper. Men det er også potetlomper. De fleste lompene man får kjøpt ferdig består av 70-80% potet. Resten er for eksempel hvetemel eller speltmel. Jeg merker ikke forskjell, det utgjør veldig lite av ingrediensene uansett.

I mitt hode er det innforstått at lomper inneholder potet derav speltlomper.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-21, 07:30   #17
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke wraps til påsmurte wraps / wrapsrull?

Ja, de fleste skjønner vel at det er melet i lompene som er byttet ut, ikke poteten. Men sikkert mange som tror det også. Eller som ikke engang aner hva lomper lages av, og tenker "hey, spelt - da er det sikkert bra". Men lomper er vel uansett ikke det verste man kan spise.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 07-05-21 kl 08:48.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-21, 07:45   #18
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke wraps til påsmurte wraps / wrapsrull?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ja, de fleste skjønner vel at det er melet i lompene som er byttet ut, ikke poteten. Men sikkert mange som tror det også. Eller som ikke engang aner hva lomper lages av, og tenker "hey, spelt - da er det sikkert bra". Men lomper er vel uansett ikke det verste man kan spise.

Nei, mange skjønner ikke det. Det var derfor jeg nevnte det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-21, 07:48   #19
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke wraps til påsmurte wraps / wrapsrull?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Nei, mange skjønner ikke det. Det var derfor jeg nevnte det.

Godt poeng.
Jeg lærte forøvrig at det ikke heter innenforstått så det var nyttig for meg og.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-21, 08:52   #20
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.543
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilke wraps til påsmurte wraps / wrapsrull?

Skulle inne å tipse om tyrkiske wraps, det spiser Storesøster her. De er skikkelig gode!

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no