Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Lage kålrabistappe på forhånd?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-20, 18:48   #21
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lage kålrabistappe på forhånd?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg lurer på å lage stappe av ovnsbakt kålrot i år. Jeg haraldri prøvd det, men alle andre rotgrønnsaker blir jo så gode, konsentrerte og rike i smaken når de ovnsbakes, så det må jo bli bra?

Det har jeg med hell gjort med suppe av rotgrønnsaker. Så jeg antar det funker.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-20, 18:50   #22
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lage kålrabistappe på forhånd?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det har jeg med hell gjort med suppe av rotgrønnsaker. Så jeg antar det funker.

Ja, sant!

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-20, 21:57   #23
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lage kålrabistappe på forhånd?

Men har du kjøpt kålrabien, hyacinth? På denne siden av fjorden kan det virke som det er mangel! Har vært innom flere butikker som er helt tomme, og klarte å karre til meg de siste på extra i går.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-20, 21:59   #24
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lage kålrabistappe på forhånd?

Opprinnelig lagt inn av Frk_Fryd, her.

Men har du kjøpt kålrabien, hyacinth? På denne siden av fjorden kan det virke som det er mangel! Har vært innom flere butikker som er helt tomme, og klarte å karre til meg de siste på extra i går.

Oi.

Ja, men trenger mer. Mannen kjøpte for lite.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-20, 22:28   #25
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lage kålrabistappe på forhånd?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det har jeg med hell gjort med suppe av rotgrønnsaker. Så jeg antar det funker.

Jeg gjør det, funker supert

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-20, 22:56   #26
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lage kålrabistappe på forhånd?

Lager stappen Hyacinth lenket til. Bruker litt mer tid på å skjære opp dagen før, og får igjen for innsatsen ved at den raskere koker mør på dagen.

Bare fløte og meierismør som gjelder, her. God stappe går det mye av.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-20, 11:00   #27
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lage kålrabistappe på forhånd?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg lurer på å lage stappe av ovnsbakt kålrot i år. Jeg haraldri prøvd det, men alle andre rotgrønnsaker blir jo så gode, konsentrerte og rike i smaken når de ovnsbakes, så det må jo bli bra?

Jeg har også vurdert å gjøre det. Da kan det kanskje funke å ovnsbake litt på forhånd (tidligere på dagen), og så lage selve stappen rett før middagen?

Jeg pleier å lage stappen på samme måte som hyacinth, med rosmarin, sitron og ristet pepper - ser for meg at den rikere, litt nøtteaktige smaken fra ovsnabakte grønnsaker harmonerer godt med det også.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-12-20, 14:02   #28
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lage kålrabistappe på forhånd?

Her lages kålrabistappe av ovnsbakt kålrabi, det blir mye bedre, fordi all smaken ikke kokes bort. Jeg elsker kålrabistappe, det er det ubestridt beste med hele julemiddagen!

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-20, 15:35   #29
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lage kålrabistappe på forhånd?

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Jeg har også vurdert å gjøre det. Da kan det kanskje funke å ovnsbake litt på forhånd (tidligere på dagen), og så lage selve stappen rett før middagen?

Jeg pleier å lage stappen på samme måte som hyacinth, med rosmarin, sitron og ristet pepper - ser for meg at den rikere, litt nøtteaktige smaken fra ovsnabakte grønnsaker harmonerer godt med det også.

Jaaa, bare la den stå der og bake og bake hele dagen, og så stå på ettervarmen til den skal brukes tenker jeg.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-20, 15:36   #30
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lage kålrabistappe på forhånd?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Her lages kålrabistappe av ovnsbakt kålrabi, det blir mye bedre, fordi all smaken ikke kokes bort. Jeg elsker kålrabistappe, det er det ubestridt beste med hele julemiddagen!

Takk for erfaringsinnspill, da blir det ovnsbakt kålrotstappe.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-20, 21:48   #31
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lage kålrabistappe på forhånd?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Takk for erfaringsinnspill, da blir det ovnsbakt kålrotstappe.

Her også! Blir gøy å se hvordan det blir.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-12-20, 23:00   #32
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lage kålrabistappe på forhånd?

Filler. Det vil jeg også. Men nå har jeg jo bestemt meg for å okkupere stekeovnen til pinnekjøttet...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-20, 23:57   #33
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lage kålrabistappe på forhånd?

Ja, her går også noen valg ut fra tilgjengelige fasiliteter på kjøkkenet. Baker dere kålroten bare i panna i ovnen? Gjør man noe for at det ikke skal bli hinne på bitene eller bare kjører man på? Lurte også på om kanskje rømertopfen kunne være en idé, så det ikke blir tørt.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-20, 00:02   #34
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lage kålrabistappe på forhånd?

Det er mannen min som lager all mat, så jeg er ikke 100% sikker, men jeg tror han bare har aluminiumsfolie over? Vi spiser ovnsbakte grønnsaker veldig ofte, men når jeg en sjelden gang er ansvarlig for middagen spiser vi kokte grønnsaker fra frossenpose.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-20, 00:05   #35
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lage kålrabistappe på forhånd?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det er mannen min som lager all mat, så jeg er ikke 100% sikker, men jeg tror han bare har aluminiumsfolie over? Vi spiser ovnsbakte grønnsaker veldig ofte, men når jeg en sjelden gang er ansvarlig for middagen spiser vi kokte grønnsaker fra frossenpose.

Vi lager mye ovnsbakte grønnsaker, men da synes jeg det blir en stekehinne på bitene. Det er helt fint når det serveres slik, men lurte på om det blir klumpete i en stappe (?)

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-20, 00:54   #36
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lage kålrabistappe på forhånd?

Vi har sikkert det også, men aner ikke om de gir klumper. Vi har litt klumper i alle typer stappe med vilje da.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-20, 09:18   #37
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.345
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lage kålrabistappe på forhånd?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Ja, her går også noen valg ut fra tilgjengelige fasiliteter på kjøkkenet. Baker dere kålroten bare i panna i ovnen? Gjør man noe for at det ikke skal bli hinne på bitene eller bare kjører man på? Lurte også på om kanskje rømertopfen kunne være en idé, så det ikke blir tørt.

Langpanne i ovnen. Oftest sammen med pastinakk og gulrot. Salt, pepper og akasiehonning over. Steikje godt!

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-20, 14:01   #38
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lage kålrabistappe på forhånd?

Ikke ovnsbakt her, men jeg har nettopp gitt rotgrønnsakene en runde i trykkoker. Hvorfor har jeg ikke gjort det før?? For det første er det kjapt og energisparende, men grønnsakene ble kjempefine. Moste dem med slikkepott. Gleder meg til pinnekjøttet er ferdig så jeg får smakt til mosen med sjy.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-20, 15:04   #39
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lage kålrabistappe på forhånd?

Nå står chuncy kålrotbiter i ovnen og baker, det her har jeg trua på.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-20, 17:27   #40
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lage kålrabistappe på forhånd?

Jeg enda opp med å ta mine ut av ovnen og dampe de. De ble aldri mosbar.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no