Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva servere i tillegg til/i stedet for pinnekjøtt?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-20, 09:40   #1
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.842
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Hva servere i tillegg til/i stedet for pinnekjøtt?

Vi inviterer alltid til pinnekjøttmiddag i romjula. Med mandelpoteter, kålrotstappe, rødkål og sjysaus og alt. Men ikke alle i familien liker pinnekjøtt. Hva går det an å servere ved siden av som de kan spise? Ribbe utgår. Det gjør også pølser av alle slag. Hjelp!

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-20, 09:42   #2
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva servere i tillegg til/i stedet for pinnekjøtt?

Indrefilet av svin? Det er rent og magert kjøtt, og kan passe for flere, som ikke vil ha pinnekjøttet.

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-20, 09:52   #3
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.435
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva servere i tillegg til/i stedet for pinnekjøtt?

Røykt svinekam, bayonneskinke og den slags salt/røykt passer utmerket til kålrabistapp iallfall. Og selv om du sier pølser utgår nevner jeg likevel Nordfjord kjøtt sin dampepølse (ligger i frysedisken, må trekke i 50-60 min): grov, saftig pølse som er nydelig med poteter og kålrabistapp.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-20, 10:05   #4
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.014
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva servere i tillegg til/i stedet for pinnekjøtt?

Mitt personlige førstevalg ville være lutefisk som er veldig godt med potet, kålrabistappe og pinnekjøttsjy/saus.


Om ikke det så har Acino gode forslag.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-20, 10:31   #5
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.846
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva servere i tillegg til/i stedet for pinnekjøtt?

Fin tråd. Har grublet på det samme og har kjøpt ekstra mye vossakorv. Røkt svinekam var lurt. Hadde det med potetmos en søndag og alle likte det kjempegodt.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-20, 11:01   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.530
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva servere i tillegg til/i stedet for pinnekjøtt?

Mulig jeg er forutinntatt, men jeg ville tenkt at de som ikke liker pinnekjøtt sikkert ikke liker lutefisk heller.

Vi serverer medisterkaker til. Det er vel ikke vanlig, men det er såpass trygt at vi går for det likevel.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-20, 11:13   #7
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.014
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva servere i tillegg til/i stedet for pinnekjøtt?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Mulig jeg er forutinntatt, men jeg ville tenkt at de som ikke liker pinnekjøtt sikkert ikke liker lutefisk heller. .


Så vel igrunn ikke for meg lutefisk som et reelt alternativ, nei. Men det var mitt egoistisk naturlige førstevalg, så det måtte nesten få plass.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-20, 11:17   #8
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.834
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva servere i tillegg til/i stedet for pinnekjøtt?

Som en som ikke liker pinnekjøtt (det er det absolutt verste jeg vet) kan jeg si at jeg blir bare overlykkelig hvis noen har laget hva som helst som gjør at jeg slipper å putte pinnekjøtt i min munn. Jeg likte Acino sine forslag om svinekam eller skinke.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-20, 12:26   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.341
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva servere i tillegg til/i stedet for pinnekjøtt?

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Røykt svinekam, bayonneskinke og den slags salt/røykt passer utmerket til kålrabistapp iallfall. Og selv om du sier pølser utgår nevner jeg likevel Nordfjord kjøtt sin dampepølse (ligger i frysedisken, må trekke i 50-60 min): grov, saftig pølse som er nydelig med poteter og kålrabistapp.

Enig! Skinke er lettvint og godt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-20, 12:48   #10
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva servere i tillegg til/i stedet for pinnekjøtt?

Karbonader, kjøttkaker osv. liker vel de fleste. Mange i vår familie spiser ikke gris, helt uten religion. Så litt preget av det. Hvis ikke, medisterkaker.

Hva er årsaken til at pølser ikke er aktuelt? Er det formen, eller farsen? Hvis det er farse, skulle man tro medisterkaker heller ikke fungerer. Endel av de rå pølsene er veldig gode,og man kan fint ta av skinnet og forme kaker, om man foretrekker det.

Det finnes jo mye gode, grove pølser, som særlig Meny har godt utvalg av. Reko- utsalgene har også mye godt, endel selgere der har også halvfabrikata til jul. Er vel oftest Facebookgrupper som organiserer salget.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-20, 12:48   #11
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva servere i tillegg til/i stedet for pinnekjøtt?

Juleskinke

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-20, 14:10   #12
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.422
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva servere i tillegg til/i stedet for pinnekjøtt?

Jeg ville tenkt på hva som passer til tilbehøret og gått for røkt kjøtt eller juleskinke. Lutefisk synes jeg er en HELT annen middag som er mye bedre med annet tilbehør, så det hadde ikke vært aktuelt.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-20, 15:35   #13
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.488
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva servere i tillegg til/i stedet for pinnekjøtt?

Ville fort tenkt juleskinke ja, det er jo godt til tilbehøret som flere sier.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-20, 13:16   #14
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.846
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva servere i tillegg til/i stedet for pinnekjøtt?

Jeg kjøpte med en røkt juleskinke i går. Skulle bare varmes så jeg puttet den i vannbad sammen med vossakorvpølsene og en pose rødkål. Lå der i posene sine mens det andre ble laget. Utrolig enkelt og kjempegodt.
Takk for tips.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-20, 18:00   #15
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.607
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva servere i tillegg til/i stedet for pinnekjøtt?

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

Juleskinke

Vet du hvor man kan få tak i det? En skikkelig god sockersaltad julskinka? Vi sliter litt med julematen i år. Siden vi ikke får dratt til Sverige og kjøpt julematen.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-20, 20:01   #16
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.341
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva servere i tillegg til/i stedet for pinnekjøtt?

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Vet du hvor man kan få tak i det? En skikkelig god sockersaltad julskinka? Vi sliter litt med julematen i år. Siden vi ikke får dratt til Sverige og kjøpt julematen.

Meny?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-20, 06:40   #17
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.607
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva servere i tillegg til/i stedet for pinnekjøtt?

Meny har ikke. De selger en form for julskinka men ikke riktig type.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-20, 07:49   #18
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva servere i tillegg til/i stedet for pinnekjøtt?

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Vet du hvor man kan få tak i det? En skikkelig god sockersaltad julskinka? Vi sliter litt med julematen i år. Siden vi ikke får dratt til Sverige og kjøpt julematen.

Spiser finsk juleskinke vi og er vel egentlig ikke å få kjøpt i Norge. Sambo bestiller stor juleskinke på Meny og sprøyter den med salt selv og lar den ligge tre dager eller noe sånn. Kjøper sprøyte på apoteket.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-20, 21:13   #19
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.530
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva servere i tillegg til/i stedet for pinnekjøtt?

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Vet du hvor man kan få tak i det? En skikkelig god sockersaltad julskinka? Vi sliter litt med julematen i år. Siden vi ikke får dratt til Sverige og kjøpt julematen.

Er dette riktig type? Eller denne?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-20, 21:41   #20
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.607
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva servere i tillegg til/i stedet for pinnekjøtt?

Takk! Det ser helt riktig ut. Nå ble både jeg, ungene og brødrene mine veldig fornøyde.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no